7 غذای خوشمزه در فرانسه

به گزارش کنفرانس هکا، غذاهای فرانسوی

مطمئنا با رفتن به فرانسه بیشتر از اینکه به فکر امتحان غذاهای خوشمزه آن باشید دوست دارید تا موزه ها، گالری ها و جاذبه های دیدنی ش را کشف کنید. بعد از گشت و گذار تازه به فکر غذاهای اصیل فرانسه می افتید و در پی پیدا کردن رستورانی با غذاهای خوشمزه هستید. غذاهای فرانسوی طعم دقیق و بی کم و کاستی دارند و سرآشپزهای معروف این سرزمین در جهان شناخته شده اند. می خواهیم تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای فرانسوی را معرفی کنیم تا با غذاهای فرانسه آشنا شوید، خبرنگاران را همراهی کنید.

7 غذای خوشمزه در فرانسه

گالتس دی ساراسین (Galettes de Sarrasin)

این غذا از غذاهای خوشمزه ناحیه برتانی فرانسه است و شبیه همان نان های نازک کرپ است اما برای درست کردن نان آن از ترکیب گندم سیاه و آرد استفاده می گردد تا مقوی تر و خوش طعم تر گردد. بر روی این نان موادی مثل سبزیجات سرخ نموده، کره، پنیر و گوشت گذاشته می گردد اما محبوب ترین چیزی که نان را همراه آن می خورند تخم مرغی است که زرده آن سفت نشده باشد.

پیسالادیر (pissaladiere)

از غذاهای سنتی ای است که برای اولین بار در شهر نیس در جنوب فرانسه درست شده است. این غذا از پیش غذاهای پرطرفدار است و معمولا به قطعات باریک تقسیم و به عنوان اسنک خورده می گردد. برای درست کردن این غذا خمیر نان را نازک و به شکل خمیر پیتزا پهن می نمایند و روی آن را با پیاز، زیتون و ماهی کولی می پوشانند.

راتاتوایلی (Ratatouille)

این غذا از غذاهای ناحیه پروانس فرانسه است و در آن سبزیجاتی مثل گوجه، کدو سبز، بادمجان، فلفل و پیاز را حلقه حلقه نموده و ترکیب می کنیم و آنقدر می پزیم تا کاملا نرم و پخته شوند. روش های زیادی برای درست کردن این غذا وجود دارد اما در همه آن ها زمان زیادی برای پختن سبزیجات ضروری است.

سول میونیر (Sole Meuniere)

برای درست کردن این غذای دریایی، فیله ماهی حلوا با آرد می پوشانند و آن را در روغن سرخ می نمایند. بعد از سرخ شدن سسی که از ترکیب کره، آبلیمو و جعفری درست شده را روی آن می ریزند.

Bouillabaisse

این غذا از غذاهای سنتی فرانسه است که در آن از انواع ماهی های تازه ای که در روز صید شده بود استفاده می کردند. این غذا برای اولین بار درشهر مارسی درست شد و ماهی گیران ماهی هایی را که پیروز نمی شدند تا سرانجام روز بفروشند برای پختن این غذا استفاده می کردند. برای درست کردن این غذا انواع ماهی های مختلف را با کمی سبزیجات ترکیب می نمایند و با کمی آب می پزند.

Kouign-amann

کیکی گرد است که از خمیر کروسان پر شکر درست می گردد و در اصل دسری از برتانی است. در قدیم خانواده های فقیر این ناحیه در طول هفته مقداری از خمیر نان را ذخیره می کردند تا یکشنبه ها با آن این کیک خوشمزه را درست نمایند. خمیر باید کاملا پوشیده از شکر و سپس قالب گیری گردد. بخاری که در حین پخت ایجاد می گردد لایه های آن را جدا و یک شیرینی لایه لایه را به وجود می آورد.

تارت تاتین (Tarte Tatin)

همه غذاهای فرانسوی در ظرف مخصوص خودشان پخته می شوند و این دسر هم استثنا نیست. برای درست کردن این دسر ساده میوه ها را در کف ماهی تابه می چینید بعد روی آن را با خمیر می پوشانید. همانطور که خمیر در حال پختن است میوه هم شکلی کاراملی به خودش می گیرد و کیکی خوشمزه درست می گردد. بعد از پختن کیک، ماهی تابه را بر می گردانیم و میوه ها در رو قرار می گیرند معمولا این دسر با سیب درست می گردد اما می توانید از میوه های دیگری مثل گلابی یا آناناس هم بهره ببرید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13062

به "7 غذای خوشمزه در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 غذای خوشمزه در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید