5 روستای مجذوب کننده و به یادماندنی در اطراف اصفهان

به گزارش کنفرانس هکا، بخش مهمی از فرهنگ و تمدن هر شهر را می توان در روستاهای اطراف آن مشاهده کرد که اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از روستاهای معروف اصفهان ابیانه است که سالانه مسافران زیادی از آن تماشا می نمایند. اما روستاهای دیگری نیز در اطراف این شهر قرار دارند که شاید نام آن کمتر بر سر زبان ها باشد اما بسیار تماشای و به یادماندنی هستند.

5 روستای مجذوب کننده و به یادماندنی در اطراف اصفهان

این گزارش 5 روستای کمتر دیده شده اصفهان را معرفی می نماید.

روستای هونجان اصفهان

هونجان، روستایی در حوالی 60 کیلومتری جنوب شهرستان شهرضا با چشمه های آب روان، شفابخش و طبیعتی دوست داشتنی، اولین روستای پیشنهادی ما در سفر نوروزی به اصفهان است. آب و هوای این روستا از جمله ویژگی هایی است که بسیار مورد توجه طبیعت گردان قرار گرفته است. بنابراین تعجبی ندارد که هونجان را با عنوان آسمان پاک ایران بشناسیم.

درکنار زرین چشمه که از اصلی ترین جاذبه های این روستا محسوب می گردد، بناهای قدیمی و تاریخ و فرهنگ روستای هونجان، از دیگر دلایل اهمیت آن برای گردشگران به شمار می رود. برخی از باستان شناسان با توجه به اسناد و مدارک موجود، قدمت هونجان را برای قرن چهارم و یا پنجم میلادی تخمین زده اند.

روستای سیور اصفهان

کمی آن طرف تر از شهرستان سمیرم، جایی در 60 کیلومتری جنوب آن، روستای سیور با طبیعتی چهارفصل و منطقه ها دیدنی کوهپایه های اصلی زاگرس، قرار گرفته است. از مهم ترین فرآورده های تولیدی این روستا عسل سیور است که برای گردشگران یک سوغاتی طبیعی خاطره انگیز به شمار می آید.

این عسل ها که مستقیما از کندوهای روستا و به طور طبیعی به وسیله محلی ها گرفته می گردد، طعمی کم نظیر و خواص دارویی بسیاری دارد. میوه های تازه و بدون سم پاشی شیمیایی، صنایع دستی اصیل و فرآورده های هوس انگیز این روستا، از جمله انواع ترشیجات و فرآورده های زردآلو و سیب، مهمانان زیادی را در نوروز به روستای سیور می کشانند.

روستای طامه اصفهان

تجربه همزمان لذت بردن از یک آبشار طبیعی پر آب، آب و هوای کوهستانی و چشم اندازهای آرامش بخش، در روستای طامه اصفهان، یک خاطره بی نظیر برای دوست داران طبیعت است. طامه در حوالی جنوب شرقی نطنز اصفهان و منطقه ها شرقی دامنه کوه کرکس قرا گرفته و طبیعتی ییلاقی دارد.

قبل از رسیدن به آبشار طامه، دو دره پیش روی شما است که یکی از آن ها به نام دره پاپول، از مسیر کوچه باغ های طامه، بازدیدکنندگان را به آبشار راهنمایی می نماید و دره دوم یعنی پاکدار، یکی از مسیرهای مجذوب کننده برای صعود به قله کرکس از بخش شرقی آن است.

روستای چغیورت اصفهان

فریدون شهر اصفهان، با مساحت تقریبا 20 هزار متر مربع، مکان های دیدنی و توریستی بسیاری را در خود جای داده است. روستای چغیورت یکی از این مکان ها در ناحیه غربی این شهر است که پیست اسکی فریدون شهر و آبشار پونه زار در مسیر آن واقع شده است.

با توجه به پیشینه تاریخی این منطقه و طبق گفته ها، بیشتر جمعیت روستای چغیورت را مردم گرجی و بختیاری تشکیل می دهند. اگر قصد خرید یک سوغاتی درجه یک و آغشته به فرهنگ روستایی را از چغیورت دارید، پیشنهاد می کنیم از قالی و قالیچه های صد در صد پشمی آن غافل نشوید.

روستای آبملخ اصفهان

خبر خوب برای عاشقان داستان ها و مکان های آغشته به آن و آخرین پیشنهاد ما برای سفر به روستاهای اصفهان، بازدید از روستای آبملخ در شهر سمیرم اصفهان است. داستان حضور حضرت سلیمان برای یک شبانه روز در این روستا، از حکایت های سینه به سینه ای است که به برخی از اهالی امروزی آبملخ هم رسیده است.

داستان دیگر این روستا پیوند نزدیکی با نام گذاری آن و آبشار خیره کننده درونش دارد. نقل شده است که آب آبشار آبملخ دارای ترکیباتی است که می تواند آفت های کشاورزی و ملخ ها را از بین ببرد. به همین علت اهالی آن را آبشاری پربرکت و محترم، می دانند.

اما تنها ویژگی مورد توجه این روستا، داستان های آن نیست. پل طبیعی و چشم نوازی که در بالای آبشار آبملخ واقع شده است و پرتگاه مخوف و هراس انگیز در پشت آن، مسافران را برای لذت از راز این ترکیب عجیب، به دامنه های شمالی کوه دنا می برد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16909

به "5 روستای مجذوب کننده و به یادماندنی در اطراف اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روستای مجذوب کننده و به یادماندنی در اطراف اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید