3 طرز تهیه سمبوسه در هواپز با 1 قاشق روغن

به گزارش کنفرانس هکا، طرز تهیه سمبوسه در هواپز یک روش سالم برای درست کردن سمبوسه با کمترین میزان روغن است. این اسنک ساده و پرطرفدار را می توانید با انواع و اقسام مواد اولیه و بسته به ذائقه و سلیقه خودتان در سرخ کن بدون روغن درست کنید. از ترکیبات حاوی گوشت چرخ کرده گرفته تا سبزیجات، میگو، سیب زمینی، ژامبون و سوسیس بندری را می توانید در نان لواش، خمیر یوفکا یا خمیرهای دست ساز و خانگی بپیچید و سمبوسه خوشمزه در ایرفرایر طبخ کنید. با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون روغن و تصاویر مرحله پیچیدن سمبوسه را یاد بگیرید.

3 طرز تهیه سمبوسه در هواپز با 1 قاشق روغن

مواد لازم برای تهیه سمبوسه گوشت چرخ کرده در هواپز (ایرفرایر)

مواد اولیهمیزان مورد نیاز
نان لواش یا خمیر یوفکا1 بسته
گوشت چرخ کرده200 گرم
قارچ200 گرم
جعفری یا گشنیز100 گرم
فلفل دلمه2 عدد
پیاز (برای پیاز داغ)1 عدد بزرگ
سیر (برای سیر داغ)2 حبه
رب گوجه2 قاشق غذاخوری
آب (جوش)نصف لیوان فرانسوی دسته دار
فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیربه میزان لازم
ادویه کاری1/4 قاشق چای خوری
روغن مایع سرخ کردنی1 قاشق غذاخوری
روغن یا کره (نرم شده در دمای اتاق)1 قاشق غذاخوری
زعفران (دم کرده غلیظ)به میزان لازم
سس (تند یا طعم دلخواه)برای سرو سمبوسه
فویل آلومینیومیبه میزان لازم

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان لازم برای پیچیدن سمبوسه: 10 دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت سمبوسه در هواپز: 15 دقیقه

کالری هر عدد سمبوسه: حدود 150 تا 200 کیلوکالری (بسته به مواد مورد استفاده در سمبوسه)

مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ کرده در سرخ کن بدون روغن

اگر طرز تهیه سمبوسه در ایرفرایر را بلد باشید خوشمزه را به رژیمی ترین شکل ممکن و کمترین میزان روغن نوش جان می کنید. در ادامه مراحل درست کردن سمبوسه با گوشت چرخ کرده در سرخ کن بدون روغن را دنبال کنید.

مرحله اول: پیاز و سیر را تفت دهید

ابتدا پیاز و سیر را به خوبی بشویید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. حالا، تابه مناسبی را انتخاب کنید و یک قاشق روغن مایع سرخ کردنی داخل آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. سپس، پیاز را به تابه اضافه کنید و بگذارید تفت بخورد و سبک شود.

در این فاصله، سیر را رنده کرده و پس از سبک شدن پیاز به آن اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید و زردچوبه را هم به آن بیافزایید تا طعم خامی اش گرفته شود و تفت بخورد.

برای خرید زردچوبه، پیاز داغ منجمد، سیر داغ آماده و روغن مایع سرخ کردنی می توانید به صورت و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: فلفل دلمه ای و قارچ را اضافه کنید

در این مرحله لازم است حرارت را تا جای ممکن کم کنید تا مخلوط سیر و پیاز و زردچوبه نسوزد. حالا، فلفل دلمه ای و قارچ شسته شده را هم خرد کرده و به این ترکیب اضافه کنید.

برای خرید قارچ می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: رب گوجه فرنگی را تفت دهید

اکنون نوبت به افزودن رب گوجه فرنگی می رسد. پیش از اضافه کردن گوشت چرخ کرده به تابه لازم است رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا هم طعم خامی آن گرفته شود و هم رنگ باز کند. پس، رب را به ترکیبات قبلی اضافه کرده و حرارت را اندکی بیشتر کنید. این ترکیب را تا جایی هم بزنید که رنگ رب گوجه تغییر کند و جا بیفتد.

برای خرید رب گوجه فرنگی می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله چهارم: گوشت چرخ کرده را اضافه کنید

در این مرحله باید گوشت چرخ کرده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و به خوبی تفت بدهید تا رنگش تغییر کند. جعفری یا گشنیز یا حتی ترکیب هر دو را ساطوری کرده و همراه با باقی نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، فلفل قرمز و پودر سیر روی گوشت بریزید و هم بزنید تا کمی ادویه ها تفت بخورند.

در نهایت، نصف لیوان آب را به این ترکیب اضافه کنید و درب تابه را ببندید تا به آرامی قل بزند و مایه گوشت چرخ کرده آبش کاملا کشیده شود. مراقب باشید ته نگیرد!

شما می توانید گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل قرمز، ادویه کاری، پودر سیر و فلفل سیاه را می توانید به روش های اینترنتی و حضوری از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله پنجم: سمبوسه را بپیچید

با این که پیچیدن خمیر سمبوسه آسان است نیاز به دقت بالایی دارد. حالا ترکیب مورد نظرتان آماده شده و وقت آن است که سمبوسه ها را بپیچید. توجه داشته باشید، طرز تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا هیچ تفاوتی با طرز تهیه سمبوسه با نان لواش ندارد. بنابراین، در این مرحله به دلخواه می توانید از نان لواش یا خمیر یوفکا استفاده کنید.

برای این منظور، درست مانند آن چه در تصویر بالا می بینید باید خمیر یا نان را به صورت مستطیلی برش بزنید. سپس، آن را از یک طرف طوری تا بزنید که به صورت مثلث درآید. بعد از تای دوم، خمیرتان شکل قیف به خودش می گیرد. اکنون، قیف را با میزانی از مایه گوشت چرخ کرده سمبوسه پر کنید.

در نهایت، بخش بالای نان یا خمیر را به سمت داخل تا کنید و قیف تان را ببندید. این کار را با دقت انجام دهید تا مایه سمبوسه بیرون نریزد. اگر این روش پیچیدن سمبوسه برایتان سخت است می توانید آن را به صورت رولی آماده کنید.

برای خرید خمیر یوفکا و نان لواش می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله ششم: سمبوسه ها را آغشته به کره کنید

در این مرحله از طرز تهیه سمبوسه در هواپز باید زعفران را به کره نرم شده در دمای اتاق اضافه کرده و خوب هم بزنید. حالا، وقت آن است که یک قلم مو یا فرچه آشپزی بردارید و سطح سمبوسه ها را به این ترکیب آغشته کنید. می توانید به جای کره از 1 قاشق غذاخوری روغن مایع هم استفاده کنید.

برای خرید کره و زعفران می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله هفتم: سمبوسه ها را داخل هواپز قرار دهید

اکنون باید سمبوسه ها را طوری داخل سبد هواپز بچینید که روی هم قرار نگیرند و در کنار یکدیگر، همه قسمت های شان برشته شود. به دلیل محدود بودن ظرفیت سبد ممکن است لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید. اگر سبد هواپزتان از جنس استیل است حتما کف آن را با فویل یا کاغذ روغنی بپوشانید تا غذا به آن نچسبد.

برای خرید فویل آلومینیومی می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله هشتم: دما و زمان هواپز را تنظیم کنید

حالا دمای دستگاه ایرفرایر را روی 165 درجه سانتی گراد و مدت زمان پخت را روی 15 دقیقه تنظیم کنید. دمای سمبوسه در سرخ کن بدون روغن را می توانید افزایش دهید. در این صورت، سریع تر برشته خواهد شد؛ بنابراین، باید زمان پخت را کاهش دهید. در طول فرآیند پخت، سمبوسه ها را چند بار پشت و رو کنید و از طلایی شدن آن ها اطمینان یابید.

مرحله نهم: سمبوسه آماده شده در ایرفرایر را سرو کنید

حالا دیگر سمبوسه های زیبا و خوشمزه شما آماده و منتظر سرو شدن هستند. برای این منظور، ظرف مناسبی را انتخاب کنید، سمبوسه ها را در آن بچینید و بسته به سلیقه و ذائقه با برگ جعفری تازه، گوجه گیلاسی یا هر سبزی دیگری تزیین کنید. این میان وعده دلچسب را می توانید همراه با سس فرانسوی، کچاپ و دیگر انواع سس نوش جان کنید.

برای خرید انواع سس می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

روش تهیه سمبوسه سبزیجات در هواپز

سمبوسه سیب زمینی و سبزیجات را می توانید با استفاده از هر نوع سبزی درست کنید. روش طبخ سمبوسه سبزیجات در هواپز عینا مطابق همان چیزی است که در بالا گفتیم. با این تفاوت که طبیعتا مواد داخل آن با سمبوسه گوشت فرق می کند.

خبر خوب این است که انتخاب ترکیبات داخل این نوع سمبوسه هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد. بنابراین، بسته به ذائقه می توانید آن را با استفاده از سیب زمینی آبپز و انواع و اقسام سبزیجات درست کنید. برای مطالعه و نحوه پیچیدن آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

روش تهیه سمبوسه پیتزایی در هواپز

در طرز تهیه سمبوسه پیتزایی در هواپز علاوه بر پنیر پیتزا می توانید از پنیر گودا و بلوچیز هم استفاده کنید. همان طور که پیش تر گفتیم، طرز تهیه سمبوسه در هواپز درست مانند حالت عادی می تواند با استفاده از ترکیبات گوناگونی انجام شود. به عنوان مثال، می توانید سمبوسه پیتزایی را هم در این دستگاه طبخ کنید.

کافی است مواد داخل سمبوسه را به دلخواه با گوشت چرخ کرده یا به صورت گیاهی با سیب زمینی و سبزیجات انتخاب کرده و در هنگام پر کردن خمیر یوفکا یا نان لواش، میزانی پنیر پیتزا به آن اضافه کنید. سپس، قیف سمبوسه را با دقت ببندید و مراحل بالا را دنبال کنید.

برای خرید انواع می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

نکات مهم طرز تهیه سمبوسه در هواپز

طرز تهیه سمبوسه در هواپز با استفاده از مواد اولیه و ترکیبات مختلف امکان پذیر است.

  • بسته به ذائقه، می توانید میگو یا مرغ را جایگزین گوشت کرده و سمبوسه میگو یا سمبوسه مرغ تهیه کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید ذرت و نخود فرنگی پخته را هم به ترکیبات داخل سمبوسه اضافه کنید.
  • سمبوسه پیتزایی در هواپز را با انواع سوسیس و ژامبون مرغ و گوشت هم می توانید درست کنید.
  • سمبوسه در حالت عادی یک غذای تند به شمار میرود. با این حال، طبیعتا شما می توانید میزان تندی و فلفل مصرفی را بسته به ذائقه تنظیم کنید.
  • برای رومال سمبوسه به جای کره از 1 قاشق غذاخوری روغن مایع یا روغن زیتون هم می توانید استفاده کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن سمبوسه در هواپز

چطور باید از آب انداختن سمبوسه و نرم شدن آن جلوگیری کنیم؟

در طرز تهیه سمبوسه در هواپز برایتان گفتیم که باید روند پخت ترکیبات را تا جایی ادامه دهید که آب مایه گوشت چرخ کرده کاملا کشیده شود و نان سمبوسه را نرم نکند.

ترکیب سبزی سمبوسه چیست؟

ترکیب سبزی سمبوسه گشنیز و جعفری است. اما هندی ها به سمبوسه سیب زمینی میزانی تره خرد شده و فلفل سبز تند خرد شده هم اضافه می کنند.

چرا سمبوسه خشک میشه؟

سمبوسه یک اسنک تقریبا ترد و خشک است. اما اگر سمبوسه نرم دوست دارید بلافاصله بعد از پختن سمبوسه ها آن ها را در یک ظرف درب دار مثل قابلمه بگذارید و درب ظرف را ببندید تا سمبوسه نرم شود.

منبع: افق کوروش
انتشار: 3 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16870

به "3 طرز تهیه سمبوسه در هواپز با 1 قاشق روغن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 طرز تهیه سمبوسه در هواپز با 1 قاشق روغن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید