2 طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده و شکلاتی با بافت نرم و خوشمزه

به گزارش کنفرانس هکا، چطور براونی توت فرنگی درست کنم؟ براونی یک شیرینی اصالتا فرانسوی است که بافتی بین کیک و بیسکویت دارد. در اصل براونی ها نوعی کیک خیس هم شناخته می شوند که معمولا در آنها از شکلات استفاده می گردد. در میان انواع براونی ها، براونی های میوه ای بسیار محبوب هستند. براونی توت فرنگی شکلاتی و ساده، جزو دسرها یا میان وعده های مجذوب کننده هستند که می توانید با توت فرنگی های تازه و رسیده و آرد سفید یا پودر کیک آماده درست کنید. در این مقاله از در ما طرز تهیه براونی توت فرنگی به 2 روش شکلاتی و ساده و نکات تهیه و خوشمزه شدن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

2 طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده و شکلاتی با بافت نرم و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه براونی شکلاتی توت فرنگی

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
آرد سفید125 گرم
شکر قهوه ای175 گرم
پودر کاکائو50 گرم
شکلات تلخ200 گرم
کره125 گرم
بیکینگ پودر1 قاشق چای خوری
عصاره وانیل1 قاشق چای خوری
نمکنوک قاشق چای خوری
تخم مرغ3 عدد

مواد لازم برای لایه کرم پنیری براونی

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
پودر خامه30 گرم
ماست یونانی200 گرم
پنیر ماسکارپونه500 گرم
شکر سفید3 قاشق غذاخوری
عصاره وانیلبه میزان دلخواه

مواد لازم برای تهیه سس توت فرنگی براونی

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
توت فرنگی تازه یا منجمد200 گرم
شکر1 و نیم قاشق غذاخوری

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت براونی توت فرنگی شکلاتی: 20 تا 25 دقیقه

مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی با شکلات

دسر با توت فرنگی چی درست کنم؟ برای طرز تهیه کیک براونی توت فرنگی شکلاتی به عنوان یک دسر با توت فرنگی باید لایه ها به ترتیب درست کنید و با هم بپزید. در ادامه مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی را دنبال کنید.

مرحله اول: وسایل شیرینی را آماده کنید

در ابتدا برای تهیه براونی میوه ای توت فرنگی، فر را روشن و روی دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. سپس یک قالب مستطیلی (ابعاد 20 در 30 سانتی متری) را آماده کنید که دیواره های آن کمی بلند باشد. کف قالب را کاغذ روغنی بیندازید یا با میزانی روغن چرب کنید.

مرحله دوم: سس توت فرنگی را آماده کنید

در این مرحله، و کلاهک آنها را جدا کنید. توت فرنگی ها را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. 1 و نیم قاشق غذاخوری شکر را هم اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا شکر به خورد توت فرنگی ها برود و توت فرنگی ها آب بیندازند.

بعد از 20 دقیقه، قابلمه را روی حرارت میانه بگذارید تا بپزد و نرم گردد. می توانید به جای پختن، فقط توت فرنگی ها را در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید و شکر را به آن بیفزایید.

از به جای توت فرنگی تازه هم می توانید بهره ببرید. در این صورت صبر کنید تا یخ توت فرنگی ها آب گردد بعد آن ها را پوره کنید.

شکر را به روش های و اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.

مرحله سوم: کره و شکلات را بن ماری کنید

در یک کاسه استیل یا ظرف مناسب دیگر، کره و شکلات تخته ای تلخ را بریزید و روی حرارت غیر مستقیم مثل روی سطح آب در حال جوش کتری یا سماور یا بخار آب بگذارید تا کاملا ذوب شوند، به این روش می گویند. کره و شکلات ذوب شده را با هم ترکیب کنید و از روی حرارت بردارید. ظرف را کنار بگذارید تا مواد خنک شوند.

برای خرید انواع کره حیوانی یا گیاهی و شکلات می توانید از فروشگاه های به روش های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: مواد را با همزن بزنید

در این مرحله از طرز تهیه براونی توت فرنگی شکلاتی، تخم مرغ ها را در یک کاسه نسبتا بزرگ بشکنید. وقتی از سالم بودن آنها مطمئن شدید، شکر قهوه ای و 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و با چنگال به هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. این ترکیب را کنار بگذارید.

برای خرید تخم مرغ می توانید از فروشگاه های به روش های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مواد خشک را اضافه کنید

سپس آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را در الک بریزید و 3 بار، این مواد خشک را الک کنید تا همه ناخالصی های آن ها گرفته گردد. این کار به لطیف تر شدن بافت براونی توت فرنگی هم یاری زیادی می نماید. این ترکیب مواد خشک را طی 3 مرحله، به مایه کیک اضافه کنید و هر بار مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.

مرحله ششم: مایه براونی را در قالب بریزید

بعد از آماده کردن مایه براونی، آن را در قالبی که کف آن کاغذ روغنی انداخته اید، بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید. چند بار کف قالب را به سطح بکوبید تا حباب های آن خارج گردد. سپس قالب را در طبقه وسط فر، به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار دهید تا کیک کاملا بپزد.

مرحله هفتم: مایه پنیری را درست کنید

در فاصله ای که براونی در حال پختن است، پنیر ماسکارپونه را در یک کاسه مناسب بریزید و به آن ماست یونانی، شکر، پودر خامه و عصاره وانیل را اضافه کنید. همه مواد را با همزن کاملا هم بزنید یا در غذاساز بریزید و هم بزنید تا یک مایه کرمی نرم و لطیف به دست بیاید.

در صورت تمایل می توانید پنیر ماسکارپونه و ماست یونانی را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله آخر: سس و کرم پنیری را روی براونی بریزید

بعد از اینکه کیک پخت و روی آن براق شد، قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای آشپزخانه بگذارید تا از دما بیفتد و سرد گردد. سپس یک لایه از مایه کرم پنیری را روی کیک بریزید و یا لیسک پهن کنید تا صاف گردد. یک لایه هم سس توت فرنگی بریزید و صاف کنید. با چاقوی تیز، براونی توت فرنگی را به صورت مکعبی برش بزنید و آن را در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان!

مواد لازم برای تهیه براونی توت فرنگی بدون شکلات

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
پودر آماده کیک (طعم توت فرنگی)1 بسته (430 گرم)
روغن نباتی1/3 لیوان فرانسوی دسته دار
آب1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
شکر1 لیوان فرانسوی دسته دار
کره بدون نمک2 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل1/4 قاشق چای خوری
نمکنوک قاشق چای خوری
پنیر خامه ای110 گرم
تخم مرغ1 عدد درشت

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت براونی توت فرنگی ساده: 20 تا 25 دقیقه

مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده با پودر کیک آماده

یک روش مجذوب نماینده برای تهیه براونی توت فرنگی، استفاده از پودر کیک توت فرنگی آماده است. در این صورت، رنگ براونی شما، صورتی می گردد، البته می توانید برای پررنگ تر شدن، میزانی پودر رنگ خوراکی یا ژله ای و حتی پودر لبو () هم به مایه کیک براونی اضافه کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه براونی توت فرنگی بدون شکلات را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد براونی را آماده کنید

ابتدا فر را روشن و روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. پنیر و کره را هم از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند و نرم شوند. کف یک قالب فلزی مستطیلی یا مربعی را هم کاغذ روغنی بیندازید و کنار بگذارید.

سپس به سراغ آماده کردن مایه براونی توت فرنگی بروید. در یک کاسه، پودر کیک، روغن، وانیل و آب را بریزید و تخم مرغ را در آن بشکنید. با یک قاشق، آغاز به هم زدن مواد کنید تا حالت خمیری بگیرد و کاملا یکدست و آماده گردد.

برای خرید انواع روغن می توانید از فروشگاه های به روش های حضوری و اینترنتی اقدام کنید

مرحله دوم: براونی را بپزید

وقتی مایه براونی را درست کردید، آن را در قالب بریزید و سطح براونی را با لیسک صاف کنید. قالب را در فر گرم شده بگذارید و به مدت 20 تا 25 دقیقه صبر کنید تا بپزد. برای تست پخته شدن، یک خلال دندان را در کیک فرو کنید. اگر از مایه براونی به آن نچسبید، یعنی براونی پخته است.

مرحله سوم: مایه کرمی را درست کنید

در حین پخت براونی، پنیر و کره نرم شده با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط شده و رد همزن روی آن بیفتد. بعد شکر و نمک را به آن بیفزایید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم: مایه کرمی را روی براونی بریزید

در آخر، وقتی کیک براونی توت فرنگی پخت، آن را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط بگذارید تا خنک گردد. سپس از مایه کرمی روی سطح آن بریزید و با لیسک صاف کنید. می توانید برش های توت فرنگی تازه هم روی براونی بگذارید. براونی توت فرنگی را با چاقوی تیز، به میزان های دلخواه برش بزنید و سرو کنید. نوش جان!

نکات مهم در طرز تهیه کیک براونی توت فرنگی

  • به جای پنیر ماسکارپونه می توانید از خامه ساده صبحانه یا از پنیرهای خامه ای دیگر که طعم شور ندارند، بهره ببرید. خامه ساده را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.
  • در مایه براونی توت فرنگی، از خمیر مایه استفاده نمی گردد و مایه کیک حجیم نمی گردد. به همین علت احتیاج به استراحت کردن هم ندارد.
  • معمولا براونی توت فرنگی در قالب های مستطیلی درست می گردد.
  • برترین راه برای بریدن براونی این است که صبر کنید براونی کاملا خنک گردد و از یک چاقوی داغ، چاقوی پلاستیکی یا یک چاقوی معمولی که با آب خیس نموده اید، بهره ببرید.
  • دقت داشته باشید که براونی توت فرنگی به خاطر بافت خیسی که دارد، بعد از 20 تا 25 دقیقه که از فر بیرون آوردید، قسمت وسط آن هنوز با همان حرارتی که در آن موجود است، به پختن ادامه می دهد. بنابراین همان لحظه آن را برش نزنید. بعلاوه زیاد در فر نگذارید چون بیش از حد می پزند و خشک و شنماینده می شوند.
  • مدت زمان ماندگاری براونی توت فرنگی، به مدت 3 تا 4 روز در ظرف دربسته در دمای محیط و به مدت 1 هفته در یخچال است. اما می توانید براونی خود را تا 3 ماه در فریزر هم نگه دارید و قبل از سرو، آن را یخ زدایی کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن براونی توت فرنگی

چرا براونی توت فرنگی شنماینده و سفت می گردد؟

براونی توت فرنگی بعد از بیرون آوردن از فر تا چند دقیقه به پختن خود ادامه می دهد. بنابراین برای مدت طولانی در فر نگذارید چون این کیک خیس، بیش از حد می پزد و خشک و شنماینده می گردد.

چرا براونی توت فرنگی پف نمی نماید؟

در کل براونی ها جزو شیرینی هایی نیستند که حجیم شوند و پف نمایند. بعلاوه در آنها، از موادی مثل جوش شیرین هم استفاده نمی گردد. البته برای جمع شدن مایه براونی توت فرنگی، از بیکینگ پودر می توان استفاده کرد. بنابراین اگر براونی شما پف هم نکرد، کارتان را درست انجام داده اید.

فرق براونی توت فرنگی و کیک توت فرنگی چیست؟

تفاوت براونی و کیک توت فرنگی، در میزان استفاده از شکر، کره و آرد است. در براونی معمولا از جوش شیرین استفاده نمی گردد، به همین دلیل خیلی پف نمی نمایند. از طرفی، در براونی ها از شکلات بیشتری نسبت به کیک های شکلاتی استفاده می گردد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 16 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17145

به "2 طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده و شکلاتی با بافت نرم و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه براونی توت فرنگی ساده و شکلاتی با بافت نرم و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید