10 مدرسه تخیلی دنیای سینما که آرزو داشتیم دانش آموزشان باشیم

به گزارش کنفرانس هکا، بیشتر ما بخش زیادی از دوران کودکی خود را در مدرسه گذرانده ایم و بسیاری هم آن را تجربه ای کسل کننده می دانند. علیرغم این واقعیت که در مدارس اغلب موضوعات مهمی مانند ریاضیات و علوم را تدریس می گردد، مدارس به عنوان بخشی ضروری، اما نامطلوب در دوران کودکی تلقی می گردد که بسیاری تا زمانی که از دستش نداده اند، قدرش را نمی دانند. اما این موضوع درمورد چند مدرسه تخیلی در فیلم ها کاملاً فرق دارد.

10 مدرسه تخیلی دنیای سینما که آرزو داشتیم دانش آموزشان باشیم

اگر بعضی از مدارس خیالی فیلم ها واقعاً وجود داشتند، مدرسه می توانست مکان بسیار جالب تری باشد. بسیاری از سینمادوستان به علت جادو، موسیقی و یا صرفاً منحصر به فرد بودن این مدارس، پنهانی و حتی آشکار آرزو می نمایند که می توانستند در یک مقطع زمانی در این آموزشگاه های معتبر حضور داشته باشند.

1. مدرسه آمادگی هوراس گرین

اگر بخواهیم صادق باشیم، مدرسه آمادگی هوراس گرین در فیلم مدرسه راک (prep school) احتمالاً در یک روز معمولی واقعا کسل نماینده خواهد بود. مگر اینکه همزمان با حضور جک بلک به عنوان معلم جایگزین، آن هم بدون هیچ تجربه تدریسی، در مدرسه باشید. جک بلک با حضورش در مدرسه، کلاس درس خود را از یک آموزشگاه شیک برای نخبگان به مدرسه ای که چگونگی تبدیل شدن به یک ستاره راک را آموزش می دهد، تبدیل کرد.

هر دانش آموز در کلاس او یاد می گیرد که یکی از سازها را بنوازد، آواز بخواند یا نقشی در پشت صحنه گروه راک بازی کند. دست است که والدین ثروتمند این دانش آموزان در ابتدا از این موضوع ناراضی بودند، اما شکی نیست که داشتن جک بلک به عنوان معلم چیزی است که هرکس آرزویش را دارد، به خصوص اگر او به شما یاد دهد که چگونه یک ستاره راک باشید.

2. دبیرستان رایدل

دبیرستان رایدل لوکیشن اصلی فیلم موزیکال گریس (Grease) است که در سال 1978 اکران شد. این مدرسه جایی است که دسته ها و طبقه های اجتماعی در آن چندان اهمیتی ندارند و تقریباً همه با هم به خوبی کنار می آیند. بیشتر پسرها گریس هستند، پسرانی با موی بلند و روغن زده که کت های چرمی می پوشند و عاشق موتور سیکلت هستند. در مقابل بیشتر دخترها هم از خانواده هایی ثروتمند و با اعتماد به نفس هستند.

اما جدای از این ها این مدرسه به طور کلی محیطی واقعاً خوب برای یادگیری به نظر می رسد: همه تقریباً همواره آماده همراهی با یک آهنگ و پایکوبی هستند، مهم نیست که چه کسی یا کجا هستند. احتمالاً همین موزیکال بودن است که باعث می گردد که این مدرسه تخیلی محیطی بسیار دلپذیر و محبت آمیز داشته باشد. موسیقی همواره مردم را گرد هم می آورد. شکی نیست مکانی که بتوانید هر لحظه یک پایکوبی با موسیقی در آن دیدن کنید، یا حتی به صورت خودجوش در پایکوبی شرکت کنید، باید مکانی شگفت انگیز برای یادگیری باشد.

3. دبیرستان شرق

تقریباً مانند گریس، دبیرستان شرق در سه گانه دبیرستان موزیکال (High School Musical) پر از افرادی است که همواره آهنگ و پایکوبیی آماده دارند و منتظر هر مناسبتی هستند که آن را رو نمایند. با وجود این که حضور دسته های اجتماعی متفاوت کمی سنگین تر از گریس است، دنیای موسیقی این دبیرستان بسیار مدرن تر و متنوع تر است.

در این مدرسه تخیلی حتی کمدین ها و ورزشکاران هم به آواز خواندن و پایکوبییدن علاقه دارند و درست است که هنوز رقابت جزئی بین دسته ها وجود دارد اما هنوز این زمینه مشترک وجود دارد که تقریباً همه در نقطه ای از روز به آواز و پایکوبی می رسند. همین مساله هم مطمئناً باعث می گردد کلاس ها همواره مجذوب کننده باشند.

4. آموزشگاه ووسترشر

از اینجاست که مدارس از مرز جالب بودن عبور می نمایند و به محدوده عجیب و غریب وارد می شوند. در این مدرسه که در پادشاهی دورِ دور از مجموعه انیمیشن های شرک (Shrek) واقع است، قهرمانان و شخصیت های فولکلور هم حضور دارند. در مدرسه تخیلی ووسترشر، به دانش آموزان همان دروس پایه ای را که بسیاری از دانش آموزان در دبیرستان های عادی یاد می گیرند، آموزش داده می گردد اما با شیوه ای اسطوره ای.

به جای تیم فوتبال، تشویق نماینده ها معمولاً به تیم جوستینگ می پیوندند. علاوه بر این، یکی از معلمان مدرسه کسی نیست جز خود مرلین افسانه ای (اریک آیدل) و البته که او معلم جادو است. هرطور که به این مدرسه نگاه کنید، نمی توان انکار کرد که باید مکان جالبی باشد، به خصوص با در نظر گرفتن تمام چهره های مشهور و خنده دار که در این آموزشگاه حضور دارند.

5. دانشگاه هیولاها

دانشگاه هیولاها در واقع همان دانشگاه معمول خودمان است، با یک تفاوت کوچک: هر دانش آموز یک نوع هیولا است. این تفاوت علت ساده ای هم دارد: درواقع این مدرسه تخیلی در دنیای هیولاها واقع است که یک بعد جدا از دنیای ماست. در این آموزشگاه معتبر، دانش آموزان مهارت های مختلف مورد احتیاج آماده شدن برای مشاغل شرکت انرژی هیولایی را یاد می گیرند .

درست است که ممکن است به طور معمول این دانشگاه مانند هر پردیس دانشگاهی دیگری به نظر برسد، اما رویدادهای آن واقعا چیزهای دیگری هستند. دانش آموزان به جای این که در یک مهمانی نوشیدنی بنوشند و روز بعد با خماری از خواب بیدار شوند، به بازی های سرگرم نماینده مانند عبور از کتابخانه بدون این که به وسیله کتابدار ترسناک دستگیر شوند، مشغول می شوند. علی رغم رقابت های تلخ بین پسرهای نرد و انجمن های نسوان که در بیشتر مدارس مشکل ساز است، دانشگاه هیولاها نشان داد که این دو گروه هنوز هم می توانند با یکدیگر صلح نمایند و با هم کنار بیایند.

6. مدرسه نبرد

فکر می کنید چه چیز جالب تر از حضور در مدرسه ای است که هیولاها در آن شرکت می نمایند؟ بله رفتن به مدرسه ای که در آن آموزش می بینید تا تبدیل به یک جنگجوی کهکشانی شوید. در بازی اندر (Enders Game)، نوجوانان با استعداد به مدرسه تخیلی نبرد فرستاده می شوند که در فضا واقع شده است. اگر این به مقدار کافی جالب نبود، باید بدانید که کارآموزان در این مدرسه تاریخ جنگ بشریت با یک نژاد بیگانه و بعلاوه مهارت های رزمی، به ویژه در محیط های گرانش صفر را یاد می گیرند.

کسانی که برترین عملکرد را دارند به مدرسه فرماندهی فرستاده می شوند، که یک مرکز پنهان در داخل یک سیارک است که به دور خورشید می چرخد. چند فرد منتخب در این مرکز برای فرماندهی یکی از ناوگان ستارگان و تبدیل شدن به افسران نیروی فضایی آموزش می بینند. این مرکز جایی است که کار اندر (آسا باترفیلد) در انتها فیلم به آن کشیده می گردد. همانطور که متوجه شدید مدرسه نبرد یک آموزشگاه نظامی معمولی نیست و حتی با در نظر گرفته مقدار ریسک جانی بالای حضور در این مدرسه، در واقع، بسیار جالب تر است.

7. مدرسه خانم پرگرین برای بچه های عجیب و غریب

اگر کودکی هستید که استعداد یا توانایی عجیبی دارید، این مدرسه شبانه روزی جایی است که باید بروید. فیلم خانه دوشیزه پرگرین برای بچه های عجیب (Miss Peregrines Home for Peculiar Children) فیلمی است که عمده لحظات آن در مدرسه ای تخیلی به همین نام اتفاق می افتد و در آن بچه هایی حضور دارند که استعدادهای عجیب و غریبی از جمله نامرئی بودن یا شناور بودن دارند. با وجود این که موجودات بسیار وحشتناکی در نزدیکی این مدرسه کمین نموده اند اما شخصیت هایی که دانش آموزان این مدرسه تخیلی هستند هرگز کسی را نمی ترسانند.

به علاوه محیط این مدرسه محیطی کاملاً خانوادگی است. درواقع این بچه ها تمام زندگی خود را با این احساس که مانند بقیه نیستند و عجیب و غریب هستند سپری نموده اند. اما بعد از این که با خانم پرگرین (اوا گرین) و مدرسه او آشنا شدند، متوجه می شوند که تنها نیستند و بچه های دیگری هستند که دقیقاً مانند آنها توانایی های خارق العاده دارند. شاید آنها دقیقاً توانایی های مشابهی نداشته باشند، اما حس طرد شدن اجتماعی و در عوض احساس تعلق مشترک به این مدرسه بین بچه ها کاملاً یکسان است.

8. مدرسه اسکای های

مدرسه ای پنهان در ابرها را تصور کنید که فقط بچه هایی در آن شرکت می نمایند که می خواهند یاد بگیرند چگونه یک ابرقهرمان باشند. این داستان اصلی فیلم کمدی خانوادگی دیده نشده اسکای های (Sky High) است. به دانش آموزان در این مدرسه تخیلی آموزش داده می گردد که قدرت های خود را تقویت نمایند و به وسیله ابرقهرمانان دیگری که بسیاری از آنها نیز قبلاً در آموزشگاه حضور داشتند، آموزش می بینند.

بله شگفت انگیز به نظر می رسد، اما برای ویل (مایکل آنگارانو)، که والدینش که قبلاً در مدرسه تحصیل می کردند، او را مجبور به حضور در این مدرسه نموده اند، چندان هم مجذوب کننده نیست. ویل حتی هنوز هیچ ابرقدرتی هم از خودش نشان نداده است، در نتیجه بدیهی است که او هدف قلدرهای مدرسه قرار می گیرد. به نظر می رسد حتی در یک مدرسه ابرقهرمانی هم قلدری هنوز یک مشکل بزرگ است. صرف نظر از این، اگر به طور اتفاقی یک ابرقهرمان در حال کشف قدرت های خود هستید، اسکای های باید برای شما مکان فوق العاده ای باشد . اما اگر نباشید هم، باز هم این فیلم و اتفاقات این مدرسه ارزش دیدن را دارد. تصور کنید بچه هایی را ببینید که زنگ ناهار در اطراف کافه تریا پرواز می نمایند.

9. مدرسه خاویر برای جوانان جهش یافته

اگر یک جهش یافته با قدرت های فوق العاده باشید، این مدرسه جایی است که باید بروید. مدرسه خاویر برای جوانان جهش یافته در مجموعه فیلم های مردان ایکس (X-Men) به وسیله پروفسور X (سر پاتریک استوارت) اداره می گردد که خودش هم یک جهش یافته است. در این مدرسه چندین فرد جهش یافته حضور دارند که بیشتر آنها یا در حال آموزش تقویت و کنترل قدرت خود هستند یا در حال آموزش برای تبدیل شدن به یکی از مردان ایکس.

البته، دانش آموزان در این مدرسه تخیلی موضوعات پایه ای تری مانند ریاضی و تاریخ را نیز یاد می گیرند. اما بازهم این واقعیت را تغییر نمی دهد که این مکان کاملاً برای دانش آموزان مجذوب کننده خواهد بود. تصور کنید کلاس را ترک می کنید و به ناهار می روید و بچه هایی را می بینید که از دست هایشان آتش شلیک می نمایند یا با ذهنشان وسایل را در کافه تریا جابه جا می نمایند. هرگز در این مدرسه لحظه ای کسل نماینده وجود نخواهد داشت.

10. مدرسه جادوگری هاگوارتز

تعداد زیادی از بچه هایی که در دهه 2000 بزرگ شده بودند کاملاً امیدوار بودند که یک روز نامه پذیرش آنها از مدرسه هاگوارتز کتاب ها و فیلم های هری پاتر خواهد رسید و آنها را به قلعه ای در اسکاتلند می برند تا چند طلسم کاربردی و مفید بیاموزند. البته همه اینها فقط یک آرزو بود و هاگوارتز هم به معنای واقعی و هم به صورت مجازی مکانی جادویی است.

دانش آموزان هاگوارتز به جای یادگیری علم و جبر، طلسم های جادویی، نحوه مراقبت از موجودات و گیاهان جادویی، دم کردن معجون، پرواز با چوب جارو و حتی موضوعات بیشتری را یاد می گیرند که همگی حول محور استفاده از جادو می چرخند. ظاهر بزرگ، غیرقابل پیش بینی و در عین حال به طور عجیبی مجذوب کننده این مدرسه همراه با رازهای زیادی که در درون آن نهفته است، آن را به به یاد ماندنی ترین و شناخته شده ترین مدرسه تخیلی تبدیل نموده است. فارغ از مدارس، خانه های مشهور فیلم ها را هم از قلم نیاندازید.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 بهمن 1402 بروزرسانی: 10 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14688

به "10 مدرسه تخیلی دنیای سینما که آرزو داشتیم دانش آموزشان باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مدرسه تخیلی دنیای سینما که آرزو داشتیم دانش آموزشان باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید