یک اتفاق عجیب نمایشگاهی در فارس، وقتی گردشگری سلامت راهش را جدا کرد!

به گزارش کنفرانس هکا، نمایشگاه بین المللی خدمات پزشکی، درمانی، سلامت و گردشگری سلامت فارس در فضایی بالغ بر 5 هزار مترمربع در قالب پنجاه غرفه با رویکرد سلامت و گردشگری سلامت در حالی برگزار گردید که بعضی از غرفه های نمایشگاه قبلی(سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس-شیراز) همچنان پابرجاهستند و سازه های اجرا شده بدون هیچ تغییری چه در ساختار و چه محتوا میزبان بازدیدکنندگان این نمایشگاه هم هستند!

یک اتفاق عجیب نمایشگاهی در فارس، وقتی گردشگری سلامت راهش را جدا کرد!

خبرنگاران: حاجیه جعفرزاده / نمایشگاه بین المللی خدمات پزشکی، درمانی، سلامت و گردشگری سلامت فارس در شیراز درحال برگزاری است، نمایشگاهی که به رغم مخالفت های تنی چند از فعالان حوزه گردشگری ایران و فارس به فاصله تنها چهار روز بعد از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس آغاز به کار کرد!

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 5 هزار مترمربع در قالب پنجاه غرفه با رویکرد سلامت و گردشگری سلامت در حالی برگزار گردید که بعضی از غرفه های نمایشگاه قبلی(سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس-شیراز) همچنان پابرجاهستند و سازه های اجرا شده بدون هیچ تغییری چه در ساختار و چه محتوا میزبان بازدیدکنندگان این نمایشگاه هم هستند!

از محورهای این نمایشگاه می توان توسعه گردشگری سلامت ، معرفی مراکز درمانی دارای کلاس بین المللی اشاره نمود و آنطور هم که حسین دشتی مدیر اجرایی نمایشگاه گردشگری سلامت فارس گفته رشد و ارتقای برند مراکز فعال در حوزه سلامت؛ آشنایی موثر آحاد جامعه در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات پزشکی درمانی و بهداشتی و محصولات سلامت؛ رونق و توسعه بازار قابل توجه در فراوری محصولات غذایی سلامت محور؛ فراهم کردن بستر تبلیغات و بازاریابی زنده و مستقیم، ایجاد یک رویداد کاملا تخصصی در بخش سلامت با هدف دیدار و مذاکره رو در روی جامعه تأمین کنندگان سلامت و جامعه مخاطبین و متقاضیان سلامت در قالب یک گردهمایی رسمی از جمله مزایای این نمایشگاه تخصصی است.

برگزاری چنین نمایشگاهی بارویکرد تخصصی گردشگری سلامت کمی عجیب به نظر می رسد اما رویدادی در حال برگزاری است که بعضی از فعالان حوزه گردشگری صراحتا با برگزاری آن مخالفت کردند به طوری که حرمت الله رفیعی رئیس مجمع تشکل های ملی گردشگری ایران در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس - شیراز با انتقاد از جداسازی گردشگری سلامت از بدنه صنعت گردشگری گفت: گردشگری دارای شاخه های بسیاری است و گردشگری سلامت جزئی از صنعت بزرگ گردشگری محسوب می شود و نباید آن را از بدنه صنعت جدا کرد. وی اضافه نمود: زمانی که یک نمایشگاه بین المللی گردشگری در شیراز برگزار می شود دلیلی ندارد در فاصله چند روز بعد از اتمام آن نمایشگاه گردشگری دیگری با رویکرد سلامت برگزار شود.

رفیعی بعلاوه ابراز امیدواری کرد که سال آینده نمایشگاه گردشگری سلامت در نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس ادغام شود.

به گزارش خبرنگار ما محمود فخری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز یکی از مسائل حوزه گردشگری را عدم آگاهی بعضی از مدیران دانست و گفت: یکی از ایرادات وارد شده این است که چرا نمایشگاه گردشگری سلامت بعد از نمایشگاه گردشگری پارس برگزار شود در صورتی که گردشگری سلامت شاخه ای از گردشگری است.

فخری با اشاره به نقش گردشگری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد گفت: بسیاری از اتفاقات در حوزه گردشگری می تواند با مجوز استانی رخ دهد و این انتظار را از مسئولان استانی داریم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی هم علم و هم سرمایه دارد و می تواند در عرصه گردشگری نقش پررنگی ایفا نماید ابراز امیدواری کرد: با تامل وهمدلی بخش خصوصی و دولتی بتوانیم گلیم بر زمین مانده گردشگری فارس را از زمین بلند کنیم و گردشگری فارس را به سرانجامی مطلوب و شایسته برسانیم.

بنابر این گزارش حال باید دید دست آوردهای این نمایشگاه تخصصی برای استان چه خواهد بود .

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 دی 1402 بروزرسانی: 22 دی 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14168

به "یک اتفاق عجیب نمایشگاهی در فارس، وقتی گردشگری سلامت راهش را جدا کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اتفاق عجیب نمایشگاهی در فارس، وقتی گردشگری سلامت راهش را جدا کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید