شی: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند مسائل خود را حل نماید

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس جمهور چین در آیین گشایش دومین نمایشگاه واردات شانگهای که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید، اظهار کرد هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی مسایل خود را حل نماید.

شی: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند مسائل خود را حل نماید

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، شی جین پینگ در این سخنرانی که با حضور نمایندگان 150 کشور در شانگهای برگزار گردید اضافه کرد: دنیای سازی مالی یک روند تاریخی است طرف ها باید با برخورد و اقدام بازتر بازار دنیای را گسترش داده و سازوکار بهره مندی مشترک را به طور عملی ایجاد نمایند همچنین طرف ها باید با روش های انعطاف پذیرتر، نیروهای محرکه دنیای شدن مالی را تقویت بخشیده و تا حد امکان موانع آن را رفع نمایند.

او خواهان ایجاد نوعی اقتصاد باز و بهروه وری مشارکتی در دنیا شد و گفت: امروز زنجیره ارزش و تامین دنیای به حدی تعمیق یافته است که کشورها در این دو زنجیره دنیای وابسته به یکدیگر و از هم جدایی ناپذیر هستند، از این رو، آمیختگی مالی کشورها رویکرد انکارناپذیر دنیای است و در برابر تناقض ها و اصطکاکات، مشورت می تواند راه درستی برای حل این گونه مسایل باشد.

رهبر چین تاکید نمود: در صورت ایجاد برابری و تفاهم و سازش، هیچ مساله لاینحلی وجود ندارد باید درهای باز خود را حفظ و تبادلات و همکاری ها را تعمیق بخشیده و به جای رها کردن دست طرفین دیگر، دست یکدیگر را محکم گرفته و به جای ساخت دیوار حائل، زمینی هموار ایجاد کرد.

او ضمن تاکید بر پرهیز از حمایت گرایی تجاری و یک جانبه گرایی گفت: باید موانع تجاری را از بین برد و زنجیره ارزش و زنجیره تامین دنیای را تکمیل و مشترکا برای شکل گیری نیازهای جدید در بازارهای دنیای کوشش کرد.

شی از کشورها خواست به طور مشترک اقتصاد دنیای باز حاکی از همکاری، نوآوری و بهره مندی مشترک را بسازند و گفت: در نقطه شروع جدید تاریخی، درهای چین بازتر خواهد شد چین ضمن پایبندی بر سیاست اساسی درهای باز به روی خارج، همچنان با درهای باز به اصلاحات، توسعه، نوآوری و پیشبرد پی در پی گسترش درهای باز خود یاری خواهد نمود.

رئیس جمهور خلق چین بر ادامه گسترش درهای باز چین تاکید نمود و گفت: بازار چین بسیار بزرگ است و از حضور کشورهای دنیا در بازار چین استقبال می گردد چین ضمن تقویت نقش پایه مصرف داخلی در رشد مالی و فعال تر کردن بازار داخلی خود، پایه مستحکمی برای رشد مالی چین بنا نموده و فضای گسترده تری را برای رشد اقتصاد دنیای فراهم خواهد نمود.

شی جین پینگ خاطر نشان کرد که کشورش به نقش واردات بیشتر اهمیت داده و تعرفه گمرکی و هزینه ها در سازوکارهای مربوط را کاهش داده و ضمن ایجاد مناطق نمونه نوآور در توسعه تجاری، واردات کالاهای با کیفیت بالا و خدمات از کشورهای مختلف را افزایش خواهد داد.

رئیس جمهور چین همچنین اضافه کرد: چین ضمن پیشبرد واردات و صادرات، تجارت کالا و خدمات، تجارت دو جانبه و سرمایه گذاری دو طرفه، رشد سازگار و همگام تجارت و صنایع، به انتقال و جاری شدن منظم و آزاد عناصر مهم، تقسیم بندی کارآمد منابع و آمیختگی بازار داخلی و خارجی یاری خواهد نمود.

او خاطرنشان کرد: چین کوشش ها برای حل تناقض های گریبانگیر رشد مالی کشور و تسریع اصلاحات در زمینه های کلیدی را ادامه خواهد داد کوشش های چین برای ایجاد یک محیط کسب و کار بازارسالار، قانونمند و دنیای در کشور، کاهش محدودیت ها برای دسترسی سرمایه گذاران خارجی به بازار چین، انقباض فهرست منفی دسترسی به بازار چین، ایجاد و تکمیل نظام های مربوط را ادامه خواهد داد.

  • معاهده تجاری جدید آسیا، 2020 امضا می گردد

رهبر چین اضافه کرد: کشورش همچنین نظام حقوقی برای حفاظت از مالکیت معنوی را تکمیل و اجرای قوانین مربوط را تقویت می نماید، تا مالکیت معنوی در چین مورد حفاظت قوی تر قرار گیرد.

او با اشاره به این که چین هوادار همکاری بین المللی و چندجانبه گرایی است و همچنان همکاری چندجانبه را عمیق تر می سازد گفت: چین از اصلاحات لازم سازمان تجارت دنیای پشتیبانی می نماید تا این سازمان در زمینه گسترش درهای باز و یاری به توسعه نقش بیشتری ایفا نماید و اقتدار و اثربخشی نظام تجارت چند جانبه افزایش یابد.

او گفت: چین مایل است توافق نامه های تجارت آزاد را با معیار بالا با کشورهای بیشتر امضا و همچنان فعالانه در همکاری در سازوکارهای سازمان ملل، گروه بیست، اپک و بریکس شرکت و به طور مشترک به توسعه دنیای شدن اقتصاد یاری رساند.

رئیس جمهور چین همچنین از کشورها خواست برای ایجاد نوعی اقتصاد آزاد و با روحیه خلاقیت در دنیا کوشش نموده و از محدودسازی انتقال تکنولوژی و افزایش شکاف فنی بپرهیزند.

شی گفت: خلاقیت گزینه انکارناپذیری برای حفظ توسعه مالی دنیا است و در حال حاضر دور جدید انقلاب فنی و صنعتی به چهارراهی مهم رسیده است که در این مقطع کشورها باید همکاری برای خلاقیت را تقویت نموده و آمیختگی فنی و مالی را تعمیق بخشیده و نتایج اقدامات خلاقانه خود را با همه به اشتراک بگذارند.

رهبر چین تاکید نمود: باید موانع انتقال فناوری ها، دانش و نخبگان را از میان برداشته و از شرکت ها برای انجام همکاری فنی حمایت کرد.

او اضافه کرد برای آن که خلاقیت فنی رفاه بیشتری برای بشر همراه آورد، باید مشترکا حفاظت از مالکیت معنوی را تقویت بخشید نه این که به محدودسازی انتقال تکنولوژی و افزایش شکاف فنی پرداخت.

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی شی جین پینگ رئیس جمهور خلق چین از امروز سه شنبه 14 آبان در شانگهای شروع شد.

در این نمایشگاه که هیات ها و شرکت هایی از 150 کشور دنیا حضور دارند هیاتی از ایران هم به سرپرستی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور دارد.

بیش از سه هزار شرکت در این دوره از نمایشگاه حضور دارند که بیش از یک هزار شرکت آنها برای نخستین بار است که در بازار چین، تولیدات خود را به عرضه می گذارند.

جمهوری اسلامی ایران سال جاری در مجموع در سه بخش پاویون در مساحت 136 متر مربع، فرهنگی و گردشگری در مساحت 36 متر و تجاری در مساحت 180 متر مربع در این نمایشگاه شرکت نموده است.

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین تا 19 آبان در شانگهای دایر است.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7093

به "شی: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند مسائل خود را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی: هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند مسائل خود را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید