اتاق عمل کاملا ایرانی

به گزارش کنفرانس هکا، با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، وزیر بهداشت و وزیر صمت، نمایشگاه دایمی تجهیزات پزشکی ساخت شرکت های دانش بنیان کشور گشایش یافت.

اتاق عمل کاملا ایرانی

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهورکه برای رونمایی از محصولات دانش بنیان دارویی و حضور در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان در پارک علم و فناوری پردیس حضور داشت در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی ساخت ایران عنوان نمود: این نمایشگاه جلوه ای از توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت است و اکنون بخش قابل توجهی از احتیاج صنعت سلامت به تجهیزات پزشکی پیشرفته، در داخل کشور فراوری می گردد. ضمن آن که در قالب تعاملات بین المللی و دعوت از هیئت های فناور سایر کشورها، کوشش می کنیم مسیر ورود این تجهیزات به بازارهای بین المللی هموار گردد.

دهقانی ادامه داد: تنها بخش کوچکی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان توانمند در ساخت تجهیزات پزشکی که تعدادی از آن ها، در همین پارک فناوری پردیس مستقر هستند، به نمایش عایدی که به مرور بر تعداد آن ها اضافه کرده خواهد شد. نمایشگاهی که فرصتی مناسب برای آشنایی بازدیدنمایندگان از جمله مسؤولان داخلی و از دیگر کشورها با توانمندی دانش بنیان های ایران فراهم می نماید.

وی اضافه کرد: امروز بعلاوه چهارمین رویداد صنعت دانش بنیان به عنوان یک برنامه ملی برای ایجاد ارتباط دانش بنیان های حوزه های مختلف با صنایع مرتبط برگزار می گردد که در قالب این رویداد، قراردادهایی نیز امضا خواهد شد که در هر دوره مرتبط به یک حوزه خاص بوده و این دوره به حوزه سلامت اختصاص دارد.

دهقانی با اشاره به شروع به کار خط فراوری و رونمایی از 3 ماده اولیه دارویی راهبردی یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، اضافه کرد: رونمایی از خط فراوری مواد اولیه دارویی که در فراوری داروهای درمان سرطان کاربرد دارند و داروهای پروبیوتیک رونمایی شد و توافقات خوبی برای یاری به حل مسائل شرکت های فعال در حوزه سلامت با حضور وزیر محترم صمت و بهداشت صورت گرفت.

لازم به ذکر است تجهیزات پزشکی به نمایش عایدیه در قالب این نمایشگاه، به وسیله تعدادی از شرکت های دانش بنیان توانمند فراوری و تجاری سازی شده اند که ضمن تأمین احتیاج حوزه سلامت، به سایرکشورها نیز صادرات داشته اند.

بخشی از تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه در اتاق عمل کاربرد دارند و در مجموع زمینه را برای شکل گیری یک اتاق عمل مجهز با تجهیزات ساخت داخل فراهم می نمایند.

در این نمایشگاه علاوه بر اتاق عمل تماماً ساخت ایران از تجهیزات پزشکی دیگری همانند تجهیزات مراقبت های ویژه، تجهیزات یاری تنفسی، دستگاه همودیالیز، دستگاه الکتروکاردیوگراف و شتاب دهنده خطی پزشکی به نمایش عایدیه اند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 بهمن 1402 بروزرسانی: 26 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15130

به "اتاق عمل کاملا ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق عمل کاملا ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید