کمبود 108 هزار معلم در کشور، 30 درصد مدارس کشور خطرآفرین هستند
به گزارش کنفرانس هکا، وزیر آموزش و پرورش گفت: 25 سال است که به مشکل ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش پرداخته و طرح هایی ارائه می گردد و نتیجه آن این است که اکنون 108 هزار معلم در کشور کمبود داریم.

به گزارش خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز (یازدهم مهر ماه) در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار گردید، اظهار کرد: من مصمم هستم که وضعیت آموزشی خوزستان را ارتقا دهیم و وضعیت بهتری پیدا کند. کوشش می کنیم همه استان هایی که در موضوعات مختلف از متوسط کشوری عقب هستند را به حد متعادل برسانیم.
وی اضافه کرد: قول می دهیم کمیته ای به ریاست یکی از معاونین تشکیل گردد و به طور ویژه مسائل خوزستان را پیگیری کند و برای حل مسائل از ظرفیت وزارت آموزش و پرورش و استان های دیگر استفاده کند. مشکل نیروی انسانی و کمبود اعتبارات، مسائل واقعی آموزش و پرورش هستند. با اعتباراتی که به آموزش و پرورش تعلق می گیرد، تنها 60 درصد تعهدات خود را انجام می دهیم. وضعیت ساماندهی نیروی انسانی وضعیت نگران کننده ای است اما صادقانه عرض می کنم مهم، رویکرد ما به حل مساله است. ما مساله ای را می توانیم حل کنیم که شناخت درستی از آن داشته باشیم.
حاجی میرزایی با بیان اینکه مسائل و مسائل دلایلی دارند و باید آنالیز کنیم سهم ما در این مسائل چیست؟ ادامه داد: بعضی بر این اعتقاد هستند که امیدی برای حل مسائل آموزش و پرورش وجود ندارد، درحالی که باید مسائل را رمز گشایی کرد. باید به ریشه های شکل گیری مسائل بپردازیم. بسیاری از مسائل امروز ما مزمن چهل ساله هستند. به عنوان مثال 25 سال است که به مشکل ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش پرداخته می گردد و طرح هایی ارائه می گردد و نتیجه آن این است که اکنون 108 هزار معلم در کشور کمبود داریم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود: به یاری همه مدیران آموزش و پرورش نیازمندیم و باید همه توان خود را به کار گیریم. خدمات آموزش و پرورش بسیار بزرگ هستند. اگر این کشور ایستادگی نموده است، به دلیل وجود آموزش و پرورش است.
وی اضافه کرد: شرایط مطلوب ما این است که یک معلم با کمال آرامش و بدون دغدغه تدریس کند. با تمام وجود به یاری همه مدیران نیازمندیم. خوزستان زمانی تغییر خواهد نمود که تغییر را از خود آغاز کنیم.
حاجی میرزایی با بیان اینکه سهم ما در حل مسائل بیش از مطالبه گری است و سهم ما مشارکت در حل مسائل است، گفت: شورای آموزش و پرورش خوزستان ماموریت دارد با امکانات و ظرفیت های بومی، مسائل را حل نماید. ما داشته ها و نداشته هایی داریم اما نداشته ها آنقدر ذهن ما را درگیر نموده اند که از داشته هایمان غافل شدیم. مسائل در برابر اراده مردم خوزستان که جنگ را اداره کردند، ناچیز هستند. باید روش حل مسائل را اصلاح کنیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کمیته ای که برای حل مسائل استان خوزستان در نظر گرفته شده است و حتما پس از سرانجام سفر بنده تشکیل خواهد شد، سه ماموریت دارد که یکی از آن ها حل مسائل فضای آموزشی و مدارس کانکسی، سنگی و... می گردد. متاسفانه 30 درصد از مدارس کل کشور خطرآفرین هستند.
وی اضافه کرد: ماموریت دیگر این کمیته ساماندهی نیروی انسانی است. سیر بازنشستگی و تعداد دانش آموزان در حال افزایش است، پس باید تدبیری در نظر گرفت. ماموریت سوم این کمیته ، سطح دسترسی به مناطق لازم التوجه و مناطق دو زبانه است. در کل کوشش می کنیم شرایط مناسب تری برای سال آینده فراهم کنیم.
منبع: خبرگزاری ایسناطرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو