کلید جلوگیری از آلزایمر

به گزارش کنفرانس هکا، محققان در در تازه ترین پژوهش خود به یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر دست یافتند.

کلید جلوگیری از آلزایمر

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد کلید جلوگیری از آلزایمر می تواند در روده افراد و نه مغز آنها باشد.

محققان انگلیسی داده های به دست آمده از دو آزمایش را ارائه کردند که باکتری های روده را با آلزایمر مرتبط می نماید؛ اولین آنها نشان داد که چگونه افراد مبتلا به این بیماری میکروبیوم متفاوتی دارند.

دهه ها مطالعه از سراسر دنیا با هزینه میلیاردها پوند تا به امروز نتوانسته اند راهی را برای مقابله با این بیماری کشف نمایند، اما متخصصان می گویند روده یک هدف جایگزین را نشان می دهد که ممکن است با داروها یا تغییرات رژیم غذایی راحت تر تحت تأثیر قرار گیرد.

مجموعه ای از آزمایش ها که روده را با ایجاد آلزایمر مرتبط می نماید، قرار است در این هفته در یک کنفرانس پزشکی ارائه گردد. محققان بعلاوه در پژوهش خود با آنالیز نمونه خون بیماران متوجه شدند پروتئین های خاصی که به وسیله گونه های تعیینی از باکتری های روده ای ساخته و ترشح می گردد، در خون بیماران آلزایمری وجود دارد. این پروتئین ها با تحریک سیستم ایمنی و عصبی فراوری و رسوب هر چه بیشتر پلاک های آمیلوئیدی را پیش می برند. دقیقا تعیین نیست که چه باکتری هایی و با چه مکانیسمی فرایند رسوب پلاک های آمیلوئیدی را تسریع می نمایند. تغییر جمعیتی فلور نرمال میکروبی باعث جایگزین شدن گونه های نادر باکتری که معمولا بیماری زا نیز هستند می گردد. علاوه برآن، تنوع این باکتری های هم زیست در بیماران آلزایمر در مقایسه با افراد سالم کاهش معنا داری دارد.ضمن اینکه باکتری های روده بیماران بر سطوح التهاب در بدن و سپس به وسیله خونرسانی بر مغز تأثیر می گذارند. التهاب یکی از عوامل کلیدی در ایجاد آلزایمر در نظر گرفته می گردد.

این بیماری شایع ترین نوع زوال عقل و یکی از علل اصلی مرگ و میر درانگلیس است. موسسات خیریه تخمین می زنند که تقریباً 900 هزار نفر در انگلیس و 5 میلیون نفر در ایالات متحده با این اختلال زندگی می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13859

به "کلید جلوگیری از آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید جلوگیری از آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید