کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه

به گزارش کنفرانس هکا، کاوشگران از مدت ها قبل مشغول کاوش و آنالیز مقبره 2200 ساله مجللی هستند که در چین کشف شده و حالا یک کارشناس این فرضیه را مطرح نموده است که مقبره به یک پادشاه چینی تعلق دارد.

کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه

به گزارش خبرنگاران، یک کارشناس باستان شناس بیان کرد که یک مقبره 2200 ساله مجلل در شرق چین کشف شده است که احتمالا به فرمانروای استان چو تعلق دارد.

به گفته اداره ملی میراث فرهنگی چین، این مقبره بزرگترین و پیچیده ترین مقبره ای است که در استان چو کشف شده است و می تواند اطلاعات جدیدی درباره شرایط آن دوره از تاریخ ارائه دهد.

بنا بر گزارش لایوساینس، باستان شناسان چهار سال اخیر را صرف کاوش این مقبره در منطقه Wuwangdun نموده اند که در نزدیکی شهر هواینان در استان آن هوئی واقع شده است.

بر اساس گزارش های شینهوآ خبرگزاری رسمی چین، باستان شناسان بیش از 1000 اثر تاریخی را در این محوطه باستان شناسی کشف نموده اند که از جمله آنها به ظروف برنزی مخصوص مراسم های تشریفاتی، آلات موسیقی و یک تابوت به همراه بیش از هزار نشان حکاکی شده می توان اشاره نمود.

تاریخ گذاری رادیوکربن و سایر آنالیز ها نشان می دهد قدمت این مقبره به اواخر دوران استان چو، یعنی حوالی 220 پیش از میلاد، زمانی که این منطقه تحت تاثیر استان چین قرار گرفته بود، بازمی شود.

استان چین در نهایت در بین هفت استان جنگ طلب پیروز شد و اتحاد بعدی آن کشور رسماً به عنوان شروع چین مدرن در نظر گرفته شد.

ژیچنگ گونگ (Xicheng Gong) باستان شناس مؤسسه آثار فرهنگی و باستان شناسی استان آن هوئی که راهنمایی کاوش ها را بر عهده دارد، به شینهوا گفت که تاریخ این مقبره به دوره حساس قبل از فروپاشی سیستم فئودالی چو مربوط است. کشف این مقبره و یافته های آن می تواند تصویری کلی از شرایط سیاسی، مالی، فرهنگی، فناوری و اجتماعی استان چو ارائه دهد.

ژیگو ژانگ (Zhiguo Zhang)، محققی که در کاوش های مرکز ملی باستان شناسی چین (بخشی از NCHA) مشارکت دارد، گفت که باستان شناسان در آزمایشگاه ویژه ای با اکسیژن کم که در محوطه تاریخی ساخته شده بود، فعالیت کردند تا آثار کشف شده را سالم نگه دارند.

این محقق بعلاوه شرح داد که علاوه بر روش های سنتی مقدار گیری، محققان از اسکن دیجیتال، نقشه برداری و طراحی برای ایجاد یک مدل سه بعدی دقیق از مقبره استفاده کردند و نشانه های نوشته شده روی در تابوت با فناوری تصویربرداری مادون قرمز ثبت شد.

به گفته ژانگ، محققان فقط یک سوم از مقبره را کاوش نموده اند و هنوز معین نیست که چه کسی در آنجا دفن شده است.

هویت فردی که در مقبره دفن شده ممکن است آن قدرها هم اسرارآمیز نباشد، چراکه پس از انتشار گزارش شینهوا، یک کارشناس به لایو ساینس گفته است این مقبره احتمالاً به پادشاه استان فئودالی چو تعلق داشته باشد.

مارگارت پروچ (Margarete Prüch)، باستان شناس و مورخ هنری دانشگاه هایدلبرگ در آلمان که در کاوش این مقبره مشارکت نداشته است، گفت که اخیرا در سفری به کره با استادان دانشگاه درباره این مقبره گفت وگو داشته است.

در سال 202 پیش از میلاد، قلمرو چو تحت کنترل سلسله هان، جانشینان سلسله چین (کین) قرار گرفته بود و در سال 194 پیش از میلاد نیز یکی دیگر از دولت های وابسته به هان یعنی یان، کنترل بخش شمالی کره را به دست گرفته بود، بنابراین مقبره های چینی این دوره از تاریخ در کره بسیار مهم است.

پروچ در گفت و گو با لایوساینس بیان کرد که این مقبره احتمالا به پادشاه کائولی تعلق دارد که در فاصله 262 تا 238 پیش از میلاد حکومت کرد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 10 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17031

به "کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره اسرارآمیز یک پادشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید