کره جنوبی به دنبال راهکارهای تداوم تعاملات اقتصادی با ایران است

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، اسدالله عباسی و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در سئول با مون هی سانگ رئیس مجلس کره جنوبی دیدار و مصاحبه کرد.

کره جنوبی به دنبال راهکارهای تداوم تعاملات اقتصادی با ایران است

عباسی با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور گفت: مجالس جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی می توانند تسهیل نماینده مناسبات و باعث تقویت و تحکیم همکاری های مشترک فیمابین در عرصه های مختلف باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر شبه جزیره کره و مذاکرات دو کره اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در راستای برقراری صلح و ثبات پایدار در شبه جزیره کره حمایت می نماید.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست های آمریکا در عدم تمکین به تعهدات بین المللی مانند توافق برجام را غیرقانونی خواند و توضیح داد: تحریم های غیرانسانی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران نشان دهنده چهره واقعی و قابل اعتماد نبودن آمریکا در صحنه های بین المللی است.

وی اضافه نمود: اتخاذ سیاست مستقل کشورهای دنیا بویژه کره جنوبی در برابر آمریکا می تواند به تداوم و ارتقا سطح مناسبات میان کره جنوبی با جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

عباسی در سرانجام بر برطرف هرگونه موانع بانکی، حل مسائل دانشجویان ایرانی در کره و مصاحبه و رایزنی مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تأکید کرد.

در ادامه این مون هی سانگ رئیس مجلس کره جنوبی با اشاره به ارتباطات تاریخی و مثبت دو کشور، گفت: ایران و کره جنوبی به عنوان دو کشور قدرتمند در قاره آسیا می توانند نقش مهمی در تحولات مناطق خاورمیانه و شبه جزیره کره جهت برقراری صلح و ثبات پایدار ایفا نمایند.

وی با ابراز تأسف از خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام، اضافه نمود: کره جنوبی بدنبال راهکارهایی جهت تداوم تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک با جمهوری اسلامی ایران است.

رییس مجلس کره جنوبی با اشاره به روابط خوب مجالس دو کشور بر تبادل هر چه بیشتر هیأت های پارلمانی تأکید کرد و اضافه نمود: مجالس دو کشور نقش محوری در گسترش ارتباطات سیاسی اقتصادی و فرهنگی برعهده دارند که باید در راستای منافع دو ملت از این ظرفیت بهره برد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 592

به "کره جنوبی به دنبال راهکارهای تداوم تعاملات اقتصادی با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی به دنبال راهکارهای تداوم تعاملات اقتصادی با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید