کاهش 99.95 درصدی نرخ کشتی های حمل بار در پی گسترش ویروس کرونا

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران: بحران ویروس کرونا در چین بسیاری از بازارها را ملتهب کرد اما هیچ بازاری به اندازه حمل بار از این بابت آسیب ندیده است.

کاهش 99.95 درصدی نرخ کشتی های حمل بار در پی گسترش ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ؛ بر مبنای شاخصی که درآمد کشتی های حمل بار را رصد می نماید، نرخ کشتی های فله بر که معمولا برای حمل مواد خامی مانند سنگ آهن استفاده می شوند از اوج خود در سپتامبر 99.95 درصد کاهش پیدا نموده و به کمتر از 4000 دلار در روز رسیده است.

شاخص درای بالتیک در ژانویه بیش از نیمی کاهش یافت و به پایین ترین حد از سال 2016 رسید. شیوع ویروس کرونا در چین و گسترش سریع آن بازار حمل محموله های باری که به دلیل تعطیلات سال نوی چینی ضعیف شده بود را تقریبا به زانو درآورده است.

ریزش نرخ کرایه حمل محموله های باری منعکس نماینده میزان تاثیر چین روی بازارهای جهانی کالاهایی مانند مس و نفت خام است که تحت تاثیر شیوع بیماری مرگبار با سقوط شدید قیمتها روبرو شده اند.

کارشناسان بازار پیش بینی می نمایند این ضعف در بحبوحه ابهام درباره مدت زمانی که پیامدهای این ویروس ادامه خواهد داشت، استمرار پیدا می نماید. از نظر فصلی، نرخ ها در ژانویه به دلیل سال نوی چینی و اوضاع جوی نامساعد برزیل پایین بودند و ویروس هم عامل منفی دیگری است که اضافه شده است.

سنگ آهن بزرگترین محموله فله ای است که به شکل دریابرد تجارت می گردد و صادرات سنگ آهن از معادن عظیم در برزیل و استرالیا به مصرف نمایندگان در چین و اروپا سالانه به حدود 1.6 میلیارد تن می رسد.

معدنکاران این نگرانی ها را کم اهمیت شمرده اند. شرکت فورتسکیو متالز استرالیا در این باره گفت: نگرانی درباره این ویروس بیشتر از نظر روانی تاثیر منفی گذاشته و تجارت فیزیکی سنگ آهن بر افت نرخها دخیل نبوده است. شرکت برزیلی واله هم اظهار داشت فعالیتها در بنادر آسیایی در شرایط عادی واقع شده است.

قیمتها ممکن است در صورت تخفیف پیدا کردن نگرانی نسبت به شیوع این ویروس یا عدم اختلال قابل توجه فعالیت بنادر بهبود پیدا نمایند و با انتها یافتن فصل تعطیلات سال نو دوباره بالا فرایند.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8453

به "کاهش 99.95 درصدی نرخ کشتی های حمل بار در پی گسترش ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 99.95 درصدی نرخ کشتی های حمل بار در پی گسترش ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید