کارگردان God of War از ایده های خود برای یک بازی سوپرمن می گوید
به گزارش کنفرانس هکا، نمایشگاه سالانه PAX West یکی دو روزی است که آغاز گردیده؛ در کنار نمایش بازی های مختلف، صحبت ها و سخنرانی های مختلفی هم در این رویداد برگزار می گردد. در قالب یکی از سخنرانی ها که کارگردان بازی خدای جنگ (God of War) هم در آن حضور داشت، درباره ایده های مختلف ساخت یک بازی از روی شخصیت سوپرمن صحبت شد. کوری بارلوگ (Cory Barlog) ایده های جالبی از چگونگی ساخت یک بازی سوپرمن و پرداختن به این شخصیت داشت.

بارلوگ پیش از شروع به صحبت از ایده های خود، به شوخی گفت که اگر یک بازی سوپرمن بسازد، یک سوپرمن پیر را به تصیور می کشد که می خواهد به فرزندش چگونگی ابرقهرمان بودن را آموزش دهد. با این حال، ایده اصلی بارلوگ، که البته می دانیم فقط در حد یک ایده است و او فعلا روی همان خدای جنگ کار می نماید، از کودکی های سوپرمن شروع می گردد. بارلوگ ایده خود را با یک سوپرمن نوجوان به تصویر می کشد که می خواهد با قدرت های خود کنار بیاید.
کارگردان خدای جنگ در شرح ایده خود گفت: من خیلی مجموعه تلویزیونی اسمال ویل را دوست دارم و می خواهم بازی ایده ای شبیه به پرسونا داشته باشد. باید به مدرسه بروید، ولی در عین حال این موضوع را کشف نموده اید که بزرگترین قهرمان امریکا هستید. این موضوع عجیب است و باید تعادلی بین آن و زندگی خود پیدا کنید.
او ادامه می دهد: در اصل به مدرسه می روید و امتحان می دهید و در این میان، باید به دنبال دلیل داشتن قدرت های خود بگردید.
کوری بارلوگ هم چنین می گوید که بازی سوپرمن باید قصه ای داشته باشد که شعبه بگیرد؛ قصه ای که در آن نجات دادن همه برای سوپرمن غیرممکن است. سوپرمن در بازی صدای یاری افراد را از همه طرف می شنود، و می خواهد همه را نجات دهد، ولی نهایتا نمی تواند. بارلوگ شرح می دهد: بهترین کاری که می توان با یک بازی سوپرمن کرد، آنالیز روان شناختی سوپرمن بودن است. نشان دادن این که سوپرمن چگونه با این موضوع کنار می آید که نمی تواند همه را نجات دهد. با پیشرفت بازی و پس از انجام تعدادی کار خوب، همه شروع می نمایند تا از سوپرمن یاری بخواهند و اینجا همه چیز به هم می ریزد.
کارگردان بازی God of War ادامه می دهد: مثلا چهار نفر منتظر یاری شما هستند. در بهترین حالت به عنوان سوپرمن، می توانید فقط دو نفر را نجات دهد؛ یعنی دو نفر زنده نمانده اند و این موضوع روی سوپرمن تاثیر می گذارد. افرادی که سوپرمن نجات می دهد مهم نیستند، بلکه آن دو نفر اهمیت دارند که نجات پیدا نکردند؛ دو جرمی که سوپرمن نتوانست جلوی آن را بگیرد. و این ها سوپرمن را آزار می دهند.
ایده نهایی بارلوگ از بازی سوپرمن، این ابرقهرمان را طوری به تصویر می کشد که می خواهد تمام جهان را کنار هم بیاورد: سوپرمن باید پایش را فراتر بگذارد، افراد بیشتری را نجات دهد، ولی در راستای همان قصه به جای این که به یکی ماهی بدهی، به او ماهیگیری یاد بدهی.
از گیم پلی احتمالی این ایده چیز زیادی نشنیدیم، ولی کوری بارلوگ می گوید که وقتی سوپرمن در بازی پرواز می نماید، باید بهترین حسی که تا به حال در یک بازی ویدیویی داشته اید به شما منتقل گردد. او می گوید: من نمی گذارم مثلا هفت ساعت اول بازی را پرواز کنید، تا وقتی که قابلیت پرواز را دارید، بهترین حس ممکن در یک بازی ویدیویی باشد. به هیچ کس هم نمی گویم که قرار است بگذاریم سوپرمن پرواز کند تا همه فکر نمایند یک بازی سوپرمن می سازیم که پرواز کردن ندارد.
ساخت یک بازی سوپرمن راحت نیست، چون کنترل شخصیتی را به گیمر می دهید که اساسا نمی میرد. بازی های سوپرمن هم سابقه خوبی ندارند و بدون استثنا، همه آن ها از مسائل بزرگی رنج می برده اند.
با این حال، شایعاتی شنیده ایم که می گویند استودیوی بازی سازی راک استدی مشغول ساخت یک بازی سوپرمن است. فعلا که این شایعات را باور نمی کنیم، ولی بدمان نمی آید بدانیم اگر یک بازی سوپرمن در دست ساخت است، چگونه با آن رفتار می نمایند.
منبع: IGN
منبع: دیجیکالا مگ