چگونه از ویژگی AI کروم استفاده کنیم؟

به گزارش کنفرانس هکا، گوگل کروم ویژگی های هوش مصنوعی را به قابلیت های هیجان انگیز خود اضافه نموده است و نوید می دهد که تجربه مرور شما را روان تر و منحصر به فردتر کند. AI کروم همان ابزاری است که به شما اجازه استفاده از این قابلیت ها را می دهد.

چگونه از ویژگی AI کروم استفاده کنیم؟

باید توجه داشته باشید که استفاده از این قابلیت ها به صورت اتوماتیک امکان پذیر نیست و شما باید مقدمات کار با آن را یاد بگیرید. در این عنوان تمامی نکات مربوط به هوش مصنوعی کروم را با هم آنالیز می کنیم.

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • نحوه فعال سازی ویژگی های AI کروم
  • انواع عملنمودهای AI کروم
    • شخصی سازی کروم با تم های هوش مصنوعی
    • نحوه سازماندهی سریع تب های گوگل با هوش مصنوعی
    • نوشتن متن با AI کروم

نحوه فعال سازی ویژگی های AI کروم

هوش مصنوعی امروزه در همه جا وجود دارد. با توسعه ابزار های هوش مصنوعی، برگ برنده فقط داشتن برترین فناوری هوش مصنوعی نیست؛ بلکه ادغام یکپارچه آن فناوری در برنامه های روزمره است. گوگل کروم این امر را به واقعیت تبدیل می نماید. کروم با آخرین به روزرسانی های خود، ویژگی های هوش مصنوعی را دریافت نموده است که به ساده سازی و بهبود تجربه آنلاین شما یاری می نماید.

ابزار AI کروم همچنان به عنوان آزمایشی نمایش داده می گردد، به این معنی که این ویژگی ها در حال توسعه فعال هستند و تکامل خواهند یافت. علاوه بر این، در زمان نوشتن، این ابزار برای همه در دسترس نیست. در دسترس بودن این ابزار از منطق روشنی پیروی نمی نماید. به عنوان مثال، ممکن است با وجود این که ویژگی های هوش مصنوعی را در گوگل کروم لپ تاپ داشته باشید، آن ها را در رایانه خود مشاهده نکنید، حتی اگر هر دو نسخه مشابه باشند و از یک نمایه گوگل استفاده نمایند.

برای اطمینان از اینکه ویژگی های هوش مصنوعی در AI کروم را از دست نمی دهید، گوگل کروم خود را به آخرین نسخه به روز کنید. در اینجا نحوه فعال کردن ویژگی های هوش مصنوعی گوگل کروم آورده شده است:

  • روی سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالای مرورگر Chrome خود کلیک کنید.
  • به تنظیمات بروید.
  • در منوی سمت چپ، به بخش Experimental AI بروید. اگر این گزینه فعال نبود یعنی امکان استفاده از آن وجود ندارد. هیچ هیچ راه حلی برای روشن کردن این ویژگی های آزمایشی هوش مصنوعی نیز وجود ندارد.
  • ویژگی ها را پیدا کنید و آن ها را در موقعیت روشن قرار دهید.

اگر زمانی که ویژگی های هوش مصنوعی را فعال می کنید؛ منتظر مشاهده ویژگی های عجیب و غریب هستید، احتمالا ناامید خواهید شد. ویژگی ها به طور نامحسوس در منو ها کار می نمایند و برای استفاده از آن ها باید در پی آن ها باشید.

انواع عملنمودهای AI کروم

در حال حاضر، ویژگی های هوش مصنوعی گوگل کروم سه عملکرد را ارائه می نمایند: ساخت تم، سازماندهی برگه ها و فراوری متن که در ادامه آن ها را آنالیز خواهیم کرد.

شخصی سازی کروم با تم های هوش مصنوعی

اگرچه گوگل کروم طیف گسترد های از تم ها را برای مرورگر ارائه می دهد، اما هیچ کدام نمی تواند بهتر از آن چیزی که خودتان می سازید برای شما مناسب باشد. AI کروم ایجاد تم های سفارشی را آسان می نماید. تن ها کاری که باید انجام دهید این است که یک درخواست وارد کنید و یک سبک را انتخاب کنید.

  • یک تب نو در کروم باز کنید.
  • در پایین سمت راست، Customize Chrome را انتخاب کنید.
  • در نوار کناری، روی Create with AI کلیک کنید.
  • موضوع را در کادر متن شرح دهید.
  • سبک، حالت و رنگ را انتخاب کنید.
  • روی ایجاد کلیک کنید.

سپس کروم مجموعه ای از تم های ایجاد شده به وسیله هوش مصنوعی را بر اساس ورودی های شما در اختیار شما قرار می دهد. می توانید آن ها را امتحان کنید و سپس یکی را که بیشتر دوست دارید اعمال کنید. برگه Inspiration شامل تم های بیشتری است که به وسیله هوش مصنوعی فراوری شده است که می توانید برای الهام گرفتن، آن ها را مشاهده کنید. تم های اخیر شما ذخیره می گردد تا بتوانید بعداً به آن ها بازگردید.

بسیاری از ما زمان قابل توجهی را صرف استفاده از گوگل کروم می کنیم. طبیعی است که تم و رنگ های مرورگر به نحوی بر ذهنیت ما تأثیر بگذارد. می توانید به عنوان مثال نمایه کاری و تحصیلی خود را جداسازی کنید؛ بعلاوه می توانید تم های هر نمایه را سفارشی نموده تا با وظایف مربوطه مطابقت داشته باشد. این کار به شما یاری می نماید تا ذهنیت درستی برای هر کار داشته باشید.

نحوه سازماندهی سریع تب های گوگل با هوش مصنوعی

داشتن تعداد زیادی برگه باز کروم، وزن زیادی بر روی رم رایانه شما وارد می نماید، و هرج و مرج ناشی از تعداد زیاد برگه ها، پیگیری کار هایی که انجام می دهید را سخت می نماید. هدف AI کروم این است که با سازماندهی آن ها در گروه های برچسب گذاری شده بر اساس زمینه شان، شبیه به Microsoft Copilot، به نوار برگه های آشفته نظم دهد. در اینجا نحوه سازماندهی برگه ها با هوش مصنوعی Chrome آمده است:

  • روی هر تب Chrome کلیک راست کنید.
  • سازماندهی تب های مشابه را از منو انتخاب کنید.
  • نام گروه برگه را ویرایش کنید و ایجاد گروه را انتخاب کنید. فقط یک گروه در یک زمان ظاهر می گردد.

با این کار، AI کروم برگه های شما را سازماندهی می نماید و هر گروه برگه را برچسب گذاری می نماید. اگر شما هم تب های زیادی را با موضوعات مختلف باز می کنید، این ویژگی واقعا مفید است. گروه بندی موضوعات مختلف به طور جداگانه به شما یاری می نماید بدون احتیاج به بستن برگه های دیگر و نگرانی در خصوص از دست دادن پیشرفت، روی کار خود تمرکز کنید.

نوشتن متن با AI کروم

چت ربات های هوش مصنوعی ابزار های فوق العاده ای برای فراوری متن هستند. چه در حال نوشتن یک ایمیل، تهیه پیش نویس پست یا پر کردن یک فرم باشید، این ابزار ها می توانند به شما یاری نمایند.

با این حال، معمولاً یک مشکل جزئی وجود دارد: باید ابزار هوش مصنوعی را در یک برگه جداگانه باز کنید، متن را فراوری کنید و سپس به صفحه وب برگردید تا نتایج را جای گذاری کنید. هوش مصنوعی کروم مرحله اضافی را حذف می نماید و به شما یاری می نماید هر چیزی را در هر قسمت متنی بنویسید. در اینجا به این صورت است:

  • در هر فیلد متنی در کروم کلیک راست کنید.
  • Help me write را انتخاب کنید.
  • اعلانی را وارد کنید که شرح دهد چه چیزی می خواهید بنویسید.
  • روی ایجاد کلیک کنید.
  • متن با هوش مصنوعی Chrome فراوری شد.

هنگامی که کروم متن را فراوری کرد، روی Insert کلیک کنید تا آن را به قسمت متن سمت راست اضافه کنید. در صورت احتیاج، می توانید متن را با کلیک کردن روی پنجره های کشویی Length و Tone تغییر دهید تا این پارامتر ها را تنظیم کنید. همان تکنیک های اعلان هوش مصنوعی در اینجا نیز کار می نماید.

اگرچه این ویژگی آزمایشی است، اما ویژگی های AI کروم بعضی از عملکرد های امیدوارنماینده را ارائه می دهد. آن ها هیچ چیز نوآورانه یا ناشناخته ای ارائه نمی دهند، اما ادغام این ویژگی های هوش مصنوعی در کروم راحتی بیشتری را فراهم می نماید و تجربه کلی مرور را بهبود می بخشد.

ترفندهای بیشتری از مرورگر کروم یاد بگیرید:

منبع: شبکه چی
انتشار: 11 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17051

به "چگونه از ویژگی AI کروم استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از ویژگی AI کروم استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید