چرا بازسازی ها برای دوران مدرن صنعت بازی اهمیت زیادی دارند؟

به گزارش کنفرانس هکا، در چند سال گذشته، صنعت بازی های ویدیویی بازی های کلاسیک متعددی را بازسازی نموده است. بازسازی هایی نظیر رزیدنت اویل 2ف فاینال فانتزی 7 و بعضی دیگر برای بازگرداندن روح نسخه اصلی و ارائه ی ایده های تازه مورد تحسین قرار گرفتند. هرچند وفور بازسازی های اخیر باعث شده است که بسیاری از گیمر ها از توسعه دهندگان به علت استفاده مجدد از ایده های قدیمی انتقاد نمایند. با این حال، شرایط پیرامون محبوبیت فزاینده بازسازی بازی های ویدیویی بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

چرا بازسازی ها برای دوران مدرن صنعت بازی اهمیت زیادی دارند؟

بیشتر نقدها علیه بازسازی های بازی های ویدیویی بر قیمت بالای آن ها و فقدان اصالت ظاهری آن ها متمرکز است. در حالی که بعضی از بازسازی ها کوشش می نمایند خود را از نسخه های اصلی متمایز نمایند، بازسازی هایی که کوشش می نمایند به این نسخه ها وفادار باشند، اغلب برای توجیه قیمت کامل خود برای بازیکنانی که قبلا نسخه های اصلی این بازی ها را تجربه نموده اند، کوشش می نمایند. این امر به ویژه در خصوص بازسازی بازی هایی که هنوز هم به طور گسترده با قیمت پایین تری در دسترس هستند، مانند لست آو آس 1 صادق است. خوشبختانه، بسیاری از بازسازی های مدرن تجربیات تازه مبتکرانه و ارزشمندی را ارائه می نمایند که به پیشبرد صنعت نیز یاری می نمایند.

فراهم کردن زمینه برای آزمایش ایده های تازه

اگرچه بازسازی ها معمولا به عنوان بازگشتی به ایده های قدیمی تر و داستان های از قبل روایت شده در نظر گرفته می شوند، بسیاری از توسعه دهندگان بازی های ویدیویی از بازسازی ها برای آوردن ایده های تازه به یک سری استفاده می نمایند. سری رزیدنت اویل کپ کام بعضی از معروف ترین مکانیزم های گیم پلی خود را به وسیله بازسازی های خود معرفی کرد. به عنوان مثال زامبی های کریمسون هد ترسناک در اولین بازسازی رزیدنت اویل و مکانیک پری چاقو در بازسازی رزیدنت اویل 4 معرفی گردید.

در حالی که کپ کام می توانست این ویژگی ها را در یک دنباله مناسب معرفی کند، علتی وجود دارد که این شرکت تصمیم گرفت با یک بازسازی آغاز کند. هر دو مکانیک گیم پلی با ایجاد یک منبع محدود تازه که بازیکنان باید آن را مدیریت نمایند، فرمول رزیدنت اویل را به شدت تغییر می دهند. طراحی یک دنباله کامل حول یک مکانیک چالش برانگیزی که موفقیت آن آزمایش نشده می تواند تازه وارد های سری را بترساند و احتمالا هواداران قدیمی را ناراحت کند. با این حال، استفاده از چارچوب های آزمایش شده و ثابت بازی های قبلی برای آزمایش این ایده ها اغلب انتخاب بسیار مطمئن تری است. بدین وسیله حتی اگر مکانیک های تازه محبوب نباشند، بازیکنان همچنان از کاوش در عمارت اسپنسر رزیدنت اویل 1 و مبارزه در میان برخورد های هیجان انگیز رزیدنت اویل 4 لذت خواهند برد.

خوشبختانه این مکانیک های به روز شده به بازسازی ها یاری کرد که حتی برای هواداران سرسخت آثار اصلی، تجربه های تازه ای در دسترس قرار گیرد. بازسازی ها بعلاوه به استودیو ها اجازه می دهد تا سریهای مرده را احیا نمایند و علاقه بازیکنان را به دنباله های احتمالی بسنجند. در حالی که یک دنباله کاملا تازه یکی از راه های بازگرداندن یک سری قدیمی است، هیچ تضمینی وجود ندارد که بازیکنان تازه یا هواداران از بین رفته را جذب کند. بازی هایی مانند Dead Space و Crash Bandicoot N. Sane Trilogy قسمت های اولیه سری مربوطه خود را بازسازی می نمایند تا نقطه ورود جذابی برای بازیکنان تازه و بازگشت رضایت بخشی به آثار قدیمی برای هواداران ایجاد نمایند. علاوه بر این، گرافیک بهبود یافته و گیم پلی اصلاح شده این آثار می توانند به عنوان پایه ای برای دنباله های آینده استفاده گردد.

در کنار آثاری که همچنان با استاندارد های فعلی سازگار هستند، بعضی از بازسازی های بازی های ویدیویی کوشش می نمایند تا آثار کالت کلاسیک و جواهرات قدیمی را که برای جذب مخاطب مدرن به چیزی بیش از یک پورت ساده احتیاج دارند، بهبود ببخشند. به عنوان مثال بازی Odin Sphere: Leifthrasir، بازسازی بازی فانتزی استودیوی وانیلاویر (Vanillaware) در سال 2007، Odin Sphere را به طور قابل توجهی اصلاح نموده است تا به یکی از سرگرم نماینده ترین و از نظر بصری چشمگیرترین بازی ها در ژانر خود تبدیل گردد. به طور مشابه، Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia قسمت دوم این سری را با داستانی گسترده، شخصیت های برجسته و ویژگی های گیم پلی تازهی که دوباره در بازی های Fire Emblem در آینده ظاهر می شوند، بازسازی کرد.

جذب مخاطب با آثار محبوب

علی رغم راه های زیادی که بازسازی ها الهام بخش خلاقیت و نوآوری در صنعت بازی هستند، مهم علت علت وجود آن ها ریشه در انگیزه های مالی سازندگان دارد. با افزایش مداوم هزینه های توسعه بازی، بسیاری از استودیو ها در خصوص فرصت سازی با ایده های تازه یا ساخت نسخه تازه سری های فراموش شده تردید دارند. برای بعضی از شرکت ها، یک بازی تازهی که نتواند انتظارات فروش آن ها را برآورده کند، می تواند منجر به زیان های مالی ویرانگری گردد که به نوبه خود ممکن است که استودیو را تعطیل کند.

بازسازی ها با چالش ها و خطرات مشابهی روبرو هستند، اما یک مزیت نسبت به دنباله ها و آی پی های تازه دارند. در واقع بازیکنان اغلب به علت دلتنگی شخصی یا معروفیت افسانه ای نسخه اصلی به سمت بازسازی آثار معروف کشیده می شوند. بازی هایی مانند فاینال فانتزی 7، رزیدنت اویل 4 و سیستم شاک در بین هواداران سبک های مربوط به خود شاهکار محسوب می شوند. از آنجایی که بازسازی های آن ها خود را به عنوان نسخه های تازهتر و بهتری از این آثار کلاسیک به یاد ماندنی تبلیغ می نمایند، جای تعجب نیست که آن ها موفقیت تجاری عظیمی را تجربه نمایند.

در این میان هواداران تنها کسانی نیستند که به بازسازی ها کشیده می شوند. بازسازی دیمونز سولز از بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) برای پلی استیشن 5 توانایی این کنسول را در ارائه گرافیکی خیره نماینده با عملکردی روان به نمایش گذاشت. یک بازی کاملا تازه می توانست به راحتی همان هدف را برآورده کند، اما نسخه بازسازی شده بعلاوه پیشرفت های فنی ایجاد شده از زمان عرضه بازی اصلی در پلی استیشن 3 را برجسته می نماید و مهم تر از آن، نشان می دهد که توسعه دهندگان می توانند با سخت افزار تازه چه کارهایی انجام دهند. این بازی بعلاوه به عنوان کوشش سونی برای متقاعد کردن استودیو های دیگر برای آغاز توسعه بازی های تازه برای کنسول آن نیز محسوب می گردد.

در نهایت با توجه به اینکه بازسازی های بسیار مورد انتظاری مانند بازسازی ویچر 1، سایلنت هیل 2 و متال گیر سالید 3 در دست توسعه هستند، به نظر می رسد که بازسازی های بازی ویدیویی به این زودی ها از بین نخواهند رفت. خوشبختانه، این چیز بدی نیست، زیرا بیشتر بازسازی های مدرن، توسعه دهندگان را به نوآوری و یافتن ابزار های تازهی برای بهبود آثار کلاسیک سوق داده اند و تا زمانی که بازسازی ها بر معرفی ایده های تازه تمرکز نمایند، بخش ارزشمندی از صنعت بازی باقی خواهند ماند.

منبع: CBR

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 فروردین 1403 بروزرسانی: 19 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16583

به "چرا بازسازی ها برای دوران مدرن صنعت بازی اهمیت زیادی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بازسازی ها برای دوران مدرن صنعت بازی اهمیت زیادی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید