چاینا دیلی: چرا دولت های غربی دست از مهندسی ناآرامی ها برنمی دارند؟

به گزارش کنفرانس هکا، روزنامه چینی چاینا دیلی با بیان اینکه ایده دولت های غربی در خاورمیانه، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین فقط بدبختی و هرج ومرج به بارآورده از آنان خواست دست از مهندسی ناآرامی در هنگ کنگ بردارند.

چاینا دیلی: چرا دولت های غربی دست از مهندسی ناآرامی ها برنمی دارند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه چاینا دیلی در سرمقاله امروز (پنجشنبه) به اعتراضات اخیر هنگ کنگ اشاره و مداخله دولت های غربی را عامل ناآرامی های این منطقه خاطرنشان کرد.

در این گزارش آمده است: ایده پردازان دولت های غربی بدون توجه به اینکه اقداماتشان در کشور به کشور آمریکای لاتین، آفریقا، خاورمیانه و آسیا به بدبختی و هرج و مرج منجر شده است، هرگز از کوشش های خود برای مهندسی ناآرامی ها علیه دولت هایی که تمایلی به آنها ندارند، دست برنمی دارند.

این گزارش ادامه می دهد: آنها (کشورهای غربی) هم اکنون همین راستا مشابه را در قبال چین در پیش گرفته اند.

این روزنامه چینی اقدام نیروهای غربی در تحریک ناآرامی ها علیه دولت هنگ کنگ را بعنوان ابزاری برای اعمال فشار بر دولت مرکزی محکوم کرد.

این گزارش ادامه می دهد: رفتار خشن این آتش افروزان غربی، به لگدمال کردن حاکمیت قانون در هنگ کنگ ترغیب و نظم اجتماعی این منطقه را تضعیف می نمایند.

روزنامه چینی گلوبال تایمز نیز از اظهارات مداخله جویانه جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس در امور هنگ کنگ انتقاد کرد و نوشت: دیپلماسی انگلیس در قبال چین، هزینه رفتار او (هانت) را خواهد پرداخت.

تظاهراتی در هنگ کنگ

وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه هفته جاری از نحوه تعامل نیروهای امنیتی چین با معترضان انتقاد نموده و گفته بود که اگر پکن به آزادی ها در هنگ کنگ احترام نگذارد، باید منتظر پیامدهای جدی این رویکرد خود باشد.

به دنبال این اظهارات هانت، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته (چهارشنبه)، اظهارات وزیر خارجه انگلیس در حوادث اخیر هنگ کنگ را مداخله شرم آور خواند و گفت که لندن در دوران استعماری گذشته خود خیال بافی می نماید.

بعضی شهروندان هنگ کنگی از 19 خرداد در اعتراض به تصویب لایحه ای در مجلس این منطقه خودمختار که اجازه استرداد نجرمان به دولت چین را میسر و تسهیل می نماید، دست به تظاهرات زدند. معترضان تصویب این لایحه در مجلس را خطری برای استقلال هنگ کنگ می دانند. چین در مقابل تاکید دارد که این اعتراضات که بعضا خشونت آمیز نیز بوده، ناشی از تحریکات خارجی است.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از خاتمه یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

ص

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4006

به "چاینا دیلی: چرا دولت های غربی دست از مهندسی ناآرامی ها برنمی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاینا دیلی: چرا دولت های غربی دست از مهندسی ناآرامی ها برنمی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید