پیشنهاد مذاکره ترامپ به ایران جدی نیست

به گزارش کنفرانس هکا، رابرت هانتر معتقد است که پیشنهاد مذاکره ترامپ به ایران جدی نیست و برای نشان دادن این است که او در کنار سیاست فشار اهل مذاکره هم است.

پیشنهاد مذاکره ترامپ به ایران جدی نیست

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، در طی یک سال گذشته ج. ا. ایران شاهد اعمال تحریم های شدید امریکا بوده و دولت ترامپ مرتب از این گزینه و موارد مشابه (خروج از برجام، تحریم ها و تهدیدات شدید) جهت تسلیم تهران استفاده می کرد. دولت امریکا در کوشش است که ایران بدون هزینه و با سیاست فشار حداکثری تسلیم واشنگتن و متحدان آن گردد؛ فرضیه ای که از اساس اشتباه است .

اما ایران حاضر به تسلیم نشده و از طرق مختلف نشان داده است توانایی مقابله با امریکا و متحدان آن را دارد .

در خصوص این موضوع مصاحبهیی با رابرت ادواردز هانتر سفیر سابق امریکا در ناتو صورت گرفته که مشروح آن در زیر آمده است .

رابرت ادواردز هانتر عضو ارشد مرکز روابط ترانس آتلانتیک در دانشگاه جانز هاپکینز است. وی در کارنامه خود سوابقی چون مدیریت مرکز مطالعات استراتژیک ترانس آتلانتیک در دانشگاه دفاع ملی آمریکا و سمت مشاور ارشد اندیشکده رند را دارد .

از سمت ها و مسئولیت های دیگر وی در دوه های مختلف می توان به این موارد اشاره نمود: مشاور سیاست خارجی سناتور ادوارد ام. کندی (از سال 1973 تا 1977) ، محقق ارشد شورای توسعه خارجی (از سال 1970 تا 1973) ، محقق مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژی ((IISS از سال 1967 تا 1969 ، همکاری در پروژه پولاریس (Polaris) نیروی دریایی، عضو هیأت سیاست دفاعی ویلیام کوهن وزیر دفاع بیل کلینتون (رئیس جمهور سابق آمریکا)، معاون انجمن پیمان آتلانتیک (از سال 1998 تا 2001) ، محقق مرکز علوم و امور بین الملل بلفر در دانشگاه هاروارد، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ناتو، عضو شورای روابط خارجی و عضو انجمن کنترل تسلیحات و انجمن علوم سیاسی آمریکا .

آیا تصور می کنید کمپین فشار حداکثری بر ایران نتیجه ای برای دولت ترامپ خواهد داشت؟

اگر این سیاست منجر به جنگ گردد، با افکار عمومی ایالات متحده امریکا مخالف بوده اما اگر منجر به جنگ نگردد اکثر امریکایی ها به آن توجهی نمی نمایند اما متحدان به تحریک آن ادامه خواهند داد .

به نظر می رسد هر چه به موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم تمایل ترامپ برای مصاحبه با مقامات ایران بیشتر می گردد. به اعتقاد بعضی این تمایل بیشتر برای تبلیغات انتخاباتی است تا دستاوردی در سیاست خارجی او را نشان دهد. نظر شما چیست؟

مذاکره با ایران پیشنهادی جدی نیست، این سیاست فقط به این دلیل طراحی شده تا ترامپ به متحدان خود نشان دهد که تنها از استراتژی فشار جهت مذاکره با ایران استفاده نمی نماید .

فشار حداکثری به ایران به نتیجه مطلوب ترامپ نرسیده است. با وجود این موضوع آیا تغییری در تیم جنگ طلب ترامپ از جمله اخراج جان بولتون و مایک پمپئو ممکن است صورت بگیرد؟

نه. آنها آن چیزی را انجام می دهند که ترامپ از نظر لفاظی علیه ایران می خواهد. مسئله این است که آیا آنها با تصادف یا محاسبات اشتباه آغاز به جنگ می نمایند یا خیر. همین خطر در خصوص اقدامات و محاسبات ایران نیز وجود دارد .

با توجه به اینکه جنگ تجاری با چین آثار نامطلوبی بر اقتصاد امریکا در ماههای آینده خواهد داشت و اقتصاد نیز برگ برنده ترامپ است در این صورت نتایج انتخابات آمریکا در سال 2020 را در سایه تداوم جنگ تجاری با چین چگونه ارزیابی می کنید؟

تا زمانی که ترامپ جنگ تجاری با چین را کنترل می نماید، مسئله امریکا با چین در طولانی مدت قبل از انتخابات به طرق مختلف حل خواهد شد .

فاکس نیوز که رسانه حامی ترامپ است اخیراً یک نظرسنجی برگزار کرد که نشان می داد ترامپ در مقایسه با 5 نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات از جمله برنی سندرز و جو بایدن آرای کمتری را کسب کرد. با توجه به اینکه این نظرسنجی توسط فاکس نیوز صورت گرفته ارزیابی شما از آن چیست؟ (البته اخیراً اختلافاتی میان ترامپ و فاکس نیوز هم وجود داشته است)

در این مرحله از انتخابات، نظرسنجی بی معنی است. این واقعیت مهم همواره اثبات شده است .

منبع:مهر

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3876

به "پیشنهاد مذاکره ترامپ به ایران جدی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد مذاکره ترامپ به ایران جدی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید