پورشیب: کاراته وان ژاپن محک خوبی در فاصله یک سال تا المپیک است، بعضی بازیکنان تنها روی کاغذ به کسب سهمیه نزدیک تر هستند

به گزارش کنفرانس هکا، کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: در فاصله یک سال تا المپیک توکیو برگزاری مسابقات کاراته وان ژاپن محک خوبی برای ما خواهد بود.

پورشیب: کاراته وان ژاپن محک خوبی در فاصله یک سال تا المپیک است، بعضی بازیکنان تنها روی کاغذ به کسب سهمیه نزدیک تر هستند

ذبیح الله پورشیب در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد آمادگی خود برای حضور در مسابقات لیگ برتر کاراته وان ژاپن گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا اردوهای خوبی داشتیم و در حال حاضر از شرایط خوبی به لحاظ بدنی، روحی و روانی برخوردار هستیم. در این مدت تمرینات با برنامه ای را زیر نظر کادرفنی برگزار کردیم و امیدوارم در ژاپن نیز عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی توضیح داد: بعد از سه سال غیبت در مسابقات قهرمانی آسیا، موفقیت در این رقابت ها از لحاظ مدالی و امتیازی برای من ارزشمند بود. خدا را شکر با کسب مدال طلا از شرایط خوبی در رنکینگ المپیک برخوردار شدم، اما دقیقا از زمانی که از سکوی قهرمانی پایین آمدم همه چیز را فراموش و تنها خاطره و یک مدال را به یادگار نگه داشتم. اصلا اینطور نیست که در خواب این مدال باقی بمانم و مجددا کوشش خود را برای موفقیت در ماراتن سخت، طولانی و سنگین کسب سهمیه المپیک شروع کردم.

کاپیتان تیم ملی کاراته توضیح داد: 14، 15 سال است که برای کشور عزیزم مسابقه می دهم و هیچ وقت از مبارزه خسته نشدم و در هیچ مدالی نیز غرق نشدم. کسب مدال در لحظه شیرین است و قطعا با انتها دوران قهرمانی یادآوری آن باعث خوشحالی خواهد بود، اما در حال حاضر شیرینی کسب هر مدال در لحظه تمام می گردد و برای مسابقات آینده کوشش می کنم. تا زمانی که بتوانیم به این روند ادامه خواهم داد و برای کشورم می جنگم.

پورشیب با اعلام اینکه با قاطعیت نمی توان از کسب سهمیه ورزشکاری صحبت کرد، گفت: هنوز زمان زیاد و مسابقات متعدد و 9 هزار امتیاز دست نخورده تا انتها مسابقات کسب سهمیه باقی مانده است. شرایط بسیار سخت و فاصله ها بسیار نزدیک است و در مسابقات باقی مانده امکان تغییر صندلی ورزشکاران وجود دارد. کاراته ورزش لحظه ها و اتفاقات آن تاثیرگذار است و نمی گردد با قاطعیت پیش بینی کرد چه کسی سهمیه المپیک را کسب می نماید. شاید روی کاغذ یکسری بازیکنان به المپیک نزدیکتر باشند، اما این چیزی را ثابت نمی نماید.

وی اضافه کرد: باید در نظر گرفت خستگی و آسیب دیدگی می تواند مانع حضور ورزشکاران در مسابقات آینده گردد و این اتفاقات در ورزش طبیعی است. رقابت بسیار سالم در تیم ملی داریم و در رقابت های بین المللی نیز با بازیکنان خارجی می جنگیم. مهم برای ما اهتزاز پرچم ایران در المپیک است و طبیعی است که هر کسی کوشش کند تا خودش در توکیو حضور داشته باشد و این هدف مشترک و پاک می تواند به کاراته ایران یاری کند.

ملی پوش کاراته ایران در مورد شانس موفقیت خود در کاراته وان ژاپن گفت: مسابقات ژاپن شرایط خاص خود را دارد و ما در تمامی اوزان رقبای سرسخت ژاپنی خواهیم داشت. ژاپن با توجه به میزبانی با تمام قوا در مسابقات حضور خواهد داشت و در هر وزن احتمال حضور 5 تا 7 بازیکن این کشور وجود دارد. با وجودی که سهمیه ژاپن به دلیل میزبانی المپیک قطعی و حتی نفرات این کشور برای حضور در المپیک تعیین هستند، اما این تیم با تمام قوا در مسابقات مختلف کاراته شرکت می نماید.

پورشیب تاکید نمود: از طرفی میزبانی ژاپن به عنوان مهد کاراته جهان از این مرحله مسابقات کاراته وان تمرین خوبی یک سال قبل از المپیک برای ما خواهد بود تا خود را در کشور میزبان المپیک محک جدی بزنیم و مدال های خوبی را کسب و در جدول المپیک شرایط خود را بهتر کنیم.

وی در مورد مصاف احتمالی با آراگای ژاپنی مطرح کرد: من همواره کوشش خود را برای برد انجام می دهم و برایم فرقی نمی نماید با چه بازیکنی مبارزه کنم. من و آراگای سالیان زیادی است که با یکدیگر رقیب هستیم، اما خارج از تاتامی دوست های خوبی هستیم. قطعا در روز مسابقه هر کسی آماده تر و باهوش تر باشد برنده خواهد بود و در مقابل آراگا نیز زمانی پیروز شدم و گاهی نیز مغلوب شدم که شیرینی ورزش در همین برد و باخت ها است.

کاپیتان تیم ملی کاراته در مورد نقش جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران به عنوان تنها ایرانی صاحب کرسی در فدراسیون جهانی در موفقیت های ملی پوشان گفت: برای کاراته ایران باعث افتخار است که چنین کرسی را در اختیار دارد و غیرت سلیمی در سالیان اخیر برای جلوگیری از حق خوری بازیکنان ایرانی مثال زدنی بوده است. شاید در بعضی مسابقات حقی از بازیکنان ما خورده شده باشد، اما هر زمان که حواس سلیمی بوده است برای احقاق حق بازیکنان کوشش و یک لحظه کوتاه نیامده است. همه قدردان کوشش های سلیمی هستیم و از او تشکر می کنیم.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5100

به "پورشیب: کاراته وان ژاپن محک خوبی در فاصله یک سال تا المپیک است، بعضی بازیکنان تنها روی کاغذ به کسب سهمیه نزدیک تر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشیب: کاراته وان ژاپن محک خوبی در فاصله یک سال تا المپیک است، بعضی بازیکنان تنها روی کاغذ به کسب سهمیه نزدیک تر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید