پرونده شهرک تاریخی ماسوله برای نماینده یونسکو تشریح شد

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه پرونده شهرک تاریخی ماسوله برای نماینده یونسکو به صورت کامل تشریح شده است، گفت: مردم مطمئن باشند در ثبت جهانی ماسوله کوتاهی نمی کنیم.

پرونده شهرک تاریخی ماسوله برای نماینده یونسکو تشریح شد

مهر: ثبت منطقه هورامان کردستان به جای ماسوله گیلان خبر همینقدر کوتاه اما برای مردم استان گیلان به ویژه شهرستان فومن نگران کننده بود. این خبر که از عصر روز گذشته در فضای مجازی شهرستان فومن دست به دست میشد سبب نگرانی مردم این منطقه برای از دست رفتن فرصت ثبت جهانی اثر شهرک تاریخی ماسوله شد.

در متن این خبر به نقل از یک منبع مطلع آمده بود: علیرغم تمامی کوشش ها برای حضور یوکایو کیلتو مشاور ارشد یونسکو برای بازدید از منطقه توریستی و تاریخی ماسوله، متاسفانه بدلیل عدم اطلاع استاندار گیلان وی به استان گیلان مراجعه نخواهد کرد.

بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا صحت و سقم ماجرا را از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان جویا شویم که شهرود امیرانتخابی با رد این موضوع در تبادل نظر با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یوکایو کیلتو مشاور ارشد یونسکو تنها از منطقه هورامان بازدید نموده اند.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود که وی از ماسوله نیز دیدن کند، اضافه نمود: حتی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان تمامی هزینه های این حضور را به دلیل اهمیت موضوع برای مردم این استان متقبل شده بود.

امیرانتخابی با اشاره به اینکه متاسفانه ایشان در کردستان دچار کسالت شده و از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نبودند، گفت: روز گذشته ما در این منطقه با ایشان ملاقاتی داشته و گزارش کاملی از وضعیت و اقدامات اجرا شده برای ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله ارائه کردیم که وی قول مساعدی برای بازدید از این منطقه در سفر بعدی داد.

سفر نماینده یونسکو به ماسوله در ژانویه

وی در ادامه با بیان اینکه سال جاری تنها پرونده کاروانسراها از طرف ایران برای ثبت جهانی مطرح شده است، توضیح داد: میراث فرهنگی استان گیلان پرونده کاملی در این زمینه آماده نموده این درحالی است که در استان کردستان تنها همه مسئولان به اجماع رسیده اند و اتفاق نظر برای این مهم دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از جلسه با استاندار جدید استان اطلاع داد و گفت: دکتر زارع قول مساعد برای برطرف موانع موجود بر سر راه این پرونده داده اند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان گیلانی به ویژه مردم شهرستان فومن مطمئن باشند که ما تمام کوشش خود را برای ثبت جهانی ماسوله انجام خواهیم داد، اضافه نمود: آقای یوکایو کیلتو برای سفر در ماه ژانویه به استان گیلان و شهرستان فومن قول مساعد داده اند.

امیرانتخابی با بیان اینکه با تشریح پرونده و سایت ماسوله برای کیلتو، وی وضعیت پرونده را خیلی خوب ارزیابی کرد و چند نکته کلیدی برای ثبت جهانی نیز گوش زد کردند که به دنبال انجام آن موارد هستیم.

وی ادامه داد: دستاورد این جلسه کمتر از بازدید از شهرک تاریخی ماسوله نبوده است.

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5819

به "پرونده شهرک تاریخی ماسوله برای نماینده یونسکو تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده شهرک تاریخی ماسوله برای نماینده یونسکو تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید