و اینک آخرالزمان؛ وقتی دوج چارجر و دوج چلنجر برقی می شوند

به گزارش کنفرانس هکا، گروه فیات کرایسلر که برند دوج یکی از زیرمجموعه های آن است، میخواهد تا در آینده پیشتاز عرضه خودروهای الکتریکی گردد و دیگر شاهد استفاده از پیشرانه های حجیم و قدرتمند درون سوز در خودروهای جیپ و دوج نخواهیم بود و جای آنها را موتورهای هیبریدی و الکتریکی خواهند گرفت.

و اینک آخرالزمان؛ وقتی دوج چارجر و دوج چلنجر برقی می شوند

مدیر عامل دوج، تیم کونیسکیس، در مصاحبه ای گفت که آینده صنعت خودروسازی، به طور مطلق به الکتریسیته وابسته خواهد بود و هر شرکتی که بخواهد به موفقیت در فروش و کسب سهم مناسبی از بازار دست یابد، احتیاج خواهد داشت تا بر توسعه خودروهای الکتریکی، سرمایه گذاری کند. اما هنوز نمی توان به طور دقیق تعیین کرد که آینده خودروهای عضلانی، نظیر دوج چارجر و چلنجر که همیشه از موتورهای حجیم درون سوز استفاده نموده اند، چگونه خواهد بود.

تیم کونیسکیس در خصوص آینده این دو خودرو، اظهارات شفافی بیان نکرد و هنوز تعیین نیست که در این خودروها از سیستم هیبریدی سنتی استفاده می گردد، یا آنکه به صورت پلاگین هیبریدی عرضه می شوند و یا آنکه تمام الکتریکی خواهند شد، اما آنچه تعیین است، قیمت باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی، به طور سالیانه کاهش می یابد و این ایده که موتور الکتریکی جایگزین موتور درون سوز می گردد را تقویت می نماید. فیات کرایسلر نیز که تاکنون در این حوزه فعالیت خاصی نداشته، میخواهد سهمی از بازار آینده خودرو داشته باشد.

به تازگی دوج رم 1500، با پیشرانه هیبریدی بسیار ساده ای به بازار عرضه شده که eTorque نام دارد و عمده قدرت خود را از پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر Pentastar دریافت می نماید. بسکمک اعتقاد دارند این سیستم هیبریدی ساده، تنها شروع کار است، چرا که فیات کرایسلر و بی ام و هردو قراردادی را با شرکت فراوریکننده گیربکس ZF برای تامین جعبه دنده های محصولات خود منعقد نموده اند. نسل جدید گیربکس های هشت سرعته ZF، موسوم به 8HP برای پیشرانه های الکتریکی ساخته شده است. ساخت این گیربکس از سال 2022 شروع خواهد شد و پس از آلمان، در ایالات متحده و چین نیز به فراوری خواهد رسید. با توجه به زمانبندی ارایه شده برای فراوری و عرضه این نسل از گیربکس، مهندسان و طراحان شرکت های خودروسازی در حال تحقیق برای بهره گیری از این جعبه دنده در نسل جدید خودروهای سواری، پیکاپ ها و کامیون ها هستند که با پیشرانه های الکتریکی وارد بازار خواهند شد.

فراری، که هنوز هم ارتباط خود را با گروه فیات کرایسلر حفظ نموده، پس از تاسیس Ferrari N.V در سال 2015 و معرفی فراری SF90 استراداله، به سمت استفاده از الکتریسیته در موتور هایش حرکت نموده است. پیشرانه پلاگین هیبریدی با استفاده از یک موتور V8 توربو دوقلو و سه موتور الکتریکی، 1000 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و قدرت دیفرانسیل عقب به طور کامل از موتورهای الکتریکی تامین می گردد. باتری 7.9 کیلووات ساعت لیتیوم یونی این فراری، خودرو را تا طی مسافت 25 کیلومتر کمک خواهد نمود. در مقایسه، دوج رم 1500 که از سیستم هیبریدی eTorque استفاده می نماید، یک باتری 0.4 کیلووات ساعتی در پشت جایگاه عقبش دارد. به نظر می رسد در آینده نزدیک، شاهد تحول خودروهای فیات کرایسلر خواهیم بود که تاکنون به صورت سنتی عرضه می شدند.

منبع: Autoevolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4204

به "و اینک آخرالزمان؛ وقتی دوج چارجر و دوج چلنجر برقی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "و اینک آخرالزمان؛ وقتی دوج چارجر و دوج چلنجر برقی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید