ویوو روی شارژر فوق سریع 200 واتی کار می نماید

به گزارش کنفرانس هکا، سال گذشته، شرکت شیائومی شارژر فوق سریع 200 واتی خود را معرفی کرد، اما هنوز فروش آن را شروع نکرده و در واقع می توان گفت که هیچ گوشی هوشمندی از این شارژر پشتیبانی نمی کند. شرکت ریلمی نیز بعلاوه از شارژر فوق سریع خود رونمایی کرد، اما این شارژر در گوشی هوشمند ریلمی GT نئو 3 به سرعت شارژ 150 وات محدود شده است. اکنون اما طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده از وب سایت MyFixGuide، شرکت ویوو میخواهد با معرفی شارژر 200 واتی، خود را به جمع شرکت های دارای شارژرهای فوق سریع اضافه کند و گوشی هوشمند آینده این شرکت نیز از این سرعت شارژ پشتیبانی خواهد نمود.

ویوو روی شارژر فوق سریع 200 واتی کار می نماید

ویوو یکی از برترین شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود که اگرچه در بین سه شرکت برتر حضور ندارد اما واقعًا کیفیت و عملکرد گوشی هایش عالی هستند. عمدتاً محصولات ویوو در کشور چین به فروش می رسند و یکی از اصلی ترین دلایل ناشناخته بودن این برند هم همین است که امیدواریم طی سال های آینده بازار خود را توسعه دهد. به همین دلیل، این شرکت میخواهد تا با معرفی شارژر 200 واتی نظر کاربران بیشتری را به خود جلب کند.

افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station، اطلاعاتی را در خصوص این شارژر در شبکه اجتماعی ویبو منتشر نموده است. این افشاگر گفته اگرچه شاید نتوانید گوشی های این شرکت را در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا بخرید، اما این شارژر 200 واتی یک محصول بسیار فوق العاده است. شایعات و حدس ها حاکی از آن است که ویوو ممکن است این شارژر را با گوشی های پرچم دار آینده خود یعنی سری ویوو X90 نیز عرضه کند. اما پیش از آن این احتمال وجود دارد که این شارژر را همراه با گوشی هوشمند تازه IQOO 10 پرو ببینیم.

شارژر مذکور دارای شماره مدل V2001L0B0-CN است. در حال حاضر گوشی iQOO 9 پرو از شارژ سریع سیمی 120 وات و 50 وات به صورت بی سیم پشتیبانی می نماید و اگر این شایعات صحت داشته باشند، جانشین آن از سرعت شارژ فوق العاده 200 واتی پشتیبانی خواهد نمود. باید خاطر نشان کنیم که گوشی iQOO 9 پرو علاوه بر شارژر 150 واتی، از یک باتری با ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعت نیز بهره می برد و شارژ شدن کامل آن حدود 21 دقیقه طول می کشد. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می توان به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و نمایشگر 6.8 اینچی AMOLED E5 با رفرش ریت متغیر 1 تا 120 هرتزی اشاره نمود.

در حال حاضر گوشی هوشمند ریلمی GT نئو 3 جزو گوشی های هوشمند با سریع ترین سرعت شارژ در دنیا است و از شارژ سریع 150 واتی پشتیبانی می نماید. یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی در نظر گرفته شده که به لطف بهره گیری از این شارژ سریع، شارژ آن در عرض فقط 5 دقیقه از 0 به 50 درصد می رسد. هر چقدر سرعت شارژ بیشتر باشد، باتری گوشی هم متحمل فشار بیشتری می گردد. اما به لطف معماری استفاده شده به وسیله این شرکت، این باتری ها بعد از پشت سر گذاشتن بیش از هزار چرخه شارژ، به 80 درصد ظرفیت اولیه می رسند که بسیار خوب است. باید اشاره کنیم به یاری این قابلیت، درجه حرارت باتری گوشی در هنگام شارژ شدن به بیش از 43 درجه نمی رسد تا کاربران برای استفاده از آن با تجربه خوبی روبه رو شوند.

علاوه بر آن، این گوشی از صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با وضوح تصویر Full HD+ بهره می برد که نرخ رفرش ریت آن به 120 هرتز می رسد. تراشه دایمنسیتی 8100 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند انجام وظیفه می نماید. دوربین اصلی ریلمی GT نئو 3 از حسگر 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 بهره می برد که البته OIS هم دارند. در کنار دوربین اصلی یک دوربین اولتر اواید با حسگر 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو با حسگر 2 مگاپیکسلی قرار گرفته اند.

اوپو نیز پیش تر از شارژر 240 واتی خود در مراسم نمایشگاه MWC 2022 رونمایی کرد که می تواند یک باتری پرظرفیت را در مدت تنها 9 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کند. با پیوستن شرکت های بیشتری به جمع سازندگان دارای شارژرهای فوق سریع، این مقوله در سال های آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد نمود.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13919

به "ویوو روی شارژر فوق سریع 200 واتی کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویوو روی شارژر فوق سریع 200 واتی کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید