ویتامین های ضروری برای بچه ها در هوای سرد ، برای حال خوب بچه ها در زمستان این مواد غذایی را مصرف کنیم

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فصل زمستان سبزیجات مخصوص به خود دارد که مصرف این سبزیجات به علت مقدار بالای مواد مغذی برای همه افراد از جمله بچه ها نیز توصیه می گردد.

ویتامین های ضروری برای بچه ها در هوای سرد ، برای حال خوب بچه ها در زمستان این مواد غذایی را مصرف کنیم

به گزارش خبرنگاران، مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: وقتی دما کاهش می یابد و ساعات روشنایی روز کوتاه تر می گردد، سطح انرژی می تواند همراه با تغییر خلق و خوی، کاهش پیدا کند.

نسرین علیزاده اضافه کرد: بچه ها ممکن است در ماه های سرد و زمستان فعالیت کمتری داشته باشند، بنابراین تمرکز روی تغذیه مناسب در این فصل از سال بسیار مهم است. تغییرات در خلق و خوی، انرژی، تمرکز، اشتها و خواب غیرمعمول نیستند اما می تواند نشانه های یک بیماری زمینه ای جدی تر باشند. انتخاب های غذایی سالم می توانند به سلامت روان کودک شما یاری کند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از غذاها می تواند به بچه ها یاری کند در زمستان سالم و شاد باشند، ادامه داد: یکی از این غذاها ماهی است، اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان، تیروزین و گلوتامین که بلوک های سازنده پروتئین در ماهی سالمون و سایر منابع پروتئینی هستند، انتقال دهنده های عصبی را فراوری می نمایند که به تنظیم خلق و خوی یاری می نمایند.

علیزاده اعلام کرد: شواهد موجود، مصرف ماهی را با خطر کمتر افسردگی مرتبط می داند. ماهی و بویژه ماهی سالمون مملو از اسیدهای چرب امگا 3 است که بعضی مطالعات نشان داده است که به مدیریت افسردگی یاری می نماید.

وی با بیان اینکه ماهی یک منبع عالی پروتئین برای سلامت قلب است، گفت: بعضی از بچه ها ماهی کبابی یا گریل شده می خورند، سعی کنید از طعم دهنده و سس هایی که دوست دارند بهره ببرید، یا ماهی را به قطعات کوچک برش دهید و کباب همراه با سبزیجات درست کنید.

این مقام مسئول ادامه داد: مرکبات، مملو از ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. آن ها بعلاوه فیبر غذایی را فراهم می نمایند. بچه ها عاشق این میوه ها هستند چون معمولا بدون دانه هست، پوست کندن آن آسان و خوردن آن سرگرم نماینده است، برای میان وعده های مدرسه عالی هستند.

وی گفت: کدو حلوایی سرشار از کاروتنوئیدها است که پیش ساز ویتامین A به شمار می رود. نشان داده شده است مصرف آن برای سلامت قلب و ایمنی بدن مفید است و در عین حال سلامت پوست را تقویت می نماید. بعلاوه منبع خوبی از فیبر غذایی است که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون یاری می نماید. بیشتر انواع کدو حلوایی زمستانه به طور طبیعی شیرین هستند.

وی با اشاره به گل کلم اضافه کرد: این عضو از خانواده سبزیجات به علت محتوای فیتوکمیکال بالا و پتانسیل آن برای یاری به پیشگیری از سرطان و التهاب مورد توجه قرار گرفته است.

علیزاده ادامه داد: گل کلم به تنهایی خوشمزه است اما به راحتی با طعم های دیگر ترکیب می گردد. سرشار از ویتامین C و منبع خوبی از ویتامین K برای سیستم ایمنی سالم و استخوان های سالم است. اما این همه ماجرا نیست. گل کلم بعلاوه منبع خوبی از فولات، یک ویتامین B مهم برای رشد و نمو است و این ماده غذایی غنی از فیبر غذایی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14024

به "ویتامین های ضروری برای بچه ها در هوای سرد ، برای حال خوب بچه ها در زمستان این مواد غذایی را مصرف کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین های ضروری برای بچه ها در هوای سرد ، برای حال خوب بچه ها در زمستان این مواد غذایی را مصرف کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید