ورود وزیر به پرونده قدیمی و دسته گل یک مجری، خبر خوش برای فوتبال

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران - گروه ورزشی: در طول این هفت روز ورزش شیرجه ایران برای نخستین بار صاحب مدال برنز آسیا شد اگرچه در میان تنها پنج تیم این مدال به دست آمد؛ به جز این اما بودند موفقیت های دیگری که مقتدرانه برای ایران ثبت شدند مثل قهرمانی تکواندوکاران دختر ایران در مسابقات جوانان آسیا و قهرمانی آزاد و فرنگی کاران در مسابقات بین المللی جام کودک.

ورود وزیر به پرونده قدیمی و دسته گل یک مجری، خبر خوش برای فوتبال

معرفی سه ایرانی به عنوان نامزد بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا و افزایش سهمیه های ایران برای لیگ قهرمانان آسیا به 3+1 دیگر اتفاقات خوب این هفت روز ورزش بودند.

مهمترین رویدادها و اتفاقات این هفته رو به انتها به این شرح است:

جام حذفی به یک چهارم رسید

مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور در آغاز این هفت روز ورزش با برگزاری دیدارهایی از مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شد که طی آن و در یکی از مهمترین دیدارها دو تیم استقلال و صبای قم پس از تساوی بدون گل در وقت قانونی رقابت خود را در ضربات پنالتی ادامه دادند که طی آن تیم استقلال با نتیجه پنج بر سه پیروز شد و به مرحله یک چهارم راه یافت. استقلال در این مرحله مقابل نفت به میدان می رود که با فزونی چهار بر صفر مقابل شهرداری فومن در مرحله یک هشتم پیروز به صعود شد.

در دیگر دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، سپاهان و سایپا با نتیجه مشابه دو بر یک به ترتیب مقابل آلومینیوم اراک و نفت سپاهان پیروز شدند تا رقیب یکدیگر در مرحله یک چهارم باشند. همچنین ذوب آهن مقابل تبریز به فزونی سه بر دو دست یافت تا حریف گسترش فولاد در مرحله یک چهارم باشد. این تیم تبریزی در مرحله یک هشتم با نتیجه سه بر صفر از سد شهرداری ماهشهر گذشت. در دو دیدار دیگر مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، تراکتورسازی دو بر صفر برق جدید شیراز را شکست داد و نفت و گاز گچساران در ضربات پنالتی سه بر دو فولاد را از پیش رو برداشت؛ برنده های این دو تیم در مرحله یک چهارم به مصاف هم می روند.

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان 3+1 شد

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از 3+1 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان خبر داد. وی در این مورد گفت: پرسپولیس از حضور در پلی آف رها شد و به طور مستقیم در لیگ قهرمانان حضور پیدا می کند اما استقلال باید در پلی آف حضور داشته باشد. چهار کشور در آسیا 3+1 شدند که ایران هم یکی از این کشورهاست.

سومی شیرجه روهای ایران در میان پنج تیم آسیایی!

تیم ملی شیرجه ایران با کسب مقام سوم به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا انتها داد. این تیم با ترکیب شهنام نظرپور و مجتبی ولی پور به سرمربیگری قائم میرابیان توانست در شیرجه هماهنگ سکوی 10 متر برای نخستین بار به این عنوان دست یابد. این عنوان در حالی به دست آمد که مسابقات قهرمانی آسیا با حضور تنها پنج تیم برگزار شد .

سه ایرانی نامزد بهترین بازیکن فوتسال آسیا شدند

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای بیان نمود که سه بازیکن تیم ملی ایران به عنوان نامزدهای بهترین بازیکنان سال آسیا انتخاب شده اند. عباس ترابیان در مصاحبه با خبرنگاران؛ با اعلام این خبر گفت: علی اصغر حسن زاده، احمد اسماعیل پور و فرهاد توکلی به عنوان سه کاندیدای بهترین بازیکن فوتسال آسیا انتخاب شده اند. بنا به گفته ترابیان این بازیکنان در مراسم بهترین ها حضور ندارند و همانند سال گذشته یا جوایز برای آنها ارسال می شود و یا در یک تورنمنت بین المللی جایزه را به آنها خواهند داد.

داوری که جنجالی شد

در جریان دیدار تیم های استقلال و صبا که در مرحله یک هشتم جام حذفی برگزار شد، به هنگام ضربات پناتی داور مسابقه صحبت هایی را با مهدی رحمتی داشت، گفته می شود که داور خطاب به دروازه بان استقلال در مورد حرکت وی و اینکه باید زودتر داخل دروازه بایستد، تاکید کرده است اما این موضوع در صفحات مجازی اینگونه منعکس شد که داور به رحمتی گفته به سمت چپ برو چون بازیکن حریف توپ را به این سمت می زند! اتفاقا رحمتی با واکنش به موقع خود این پنالتی را گرفت و همین موضوع کمک کرد تا حرکت داور پیش از این پنالتی و صحبت هایی که با رحمتی داشت جوی منفی ایجاد کند و حتی انتقاد خیلی از کارشناسان را هم موجب شد.

این آقا دوباره برای استقلال دردسرساز شد

علی ضیا مجری تلویزیون که سال گذشته به خاطر یک رفتار مجبور به عذرخواهی رسمی از پرویز مظلومی شد، جدیدا نیز حرکتی داشته که منجر به واکنش استقلالی شده است. وی طی این هفت روز ورزش و بعد از دیدار دو تیم استقلال و صبا، در برنامه اخیر خود، به چانه زنی با کارشناس داوری در مورد پنالتی مهار شده توسط سید مهدی رحمتی و صحبت های داور مسابقه با کاپیتان آبی پوشان پرداخت. صحبت های مطرح شده از طرف وی در این برنامه انعکاس زیادی در صفحات مجازی داشت. در هر صورت این صحبت های ضیا و حاشیه های ایجاد شده از آنها، واکنش باشگاه استقلال و عوامل این باشگاه را به همراه داشت طوریکه این باشگاه اقدام به انتشار اطلاعیه ای هم در این زمینه کرد.

قهرمانی آزاد و فرنگی کاران ایران در جام کودک

نوزدهمین دوره رقابتهای بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان جام روز جهانی کودک روزهای 27 و 28 آبان ماه با حضور 13 تیم در کشتی فرنگی و 10 تیم در کشتی آزاد در محل خانه کشتی شماره 2 ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که در انتها تیم های ایران در هر دو رشته به عنوان قهرمانی رسیدند.

ورود وزیر ورزش به یک پرونده قدیمی

مدت هاست که بحث حضور محجبه بانوان بسکتبالیست ایران در میادین بین المللی مطرح است اگرچه تاکنون رایزنی ایرانی ها منجر به تاییدیه مقامات جهانی مسئول در این زمینه نشده است. در این راستا اما وزیر ورزش ورودی جدی داشته و بر پیگیری موضوع تا حصول نتیجه تاکید کرده است. مسعود سلطانی فر طی این هفته در نشستی که با محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال داشت، وی را مامور کرد تا در اجلاس فیبا آسیا که امروز در لبنان برگزار می شود موضوع را پیگیری کند. حتی مسعود سلطانی فر نامه ای خطاب به فیبا نوشت تا توسط مشحون در نشست امروز به دست رئیس فیبا برسد.

دوبنده حسن یزدانی در موزه کمیته بین المللی المپیک

حسن یزدانی دارنده مدال طلای وزن 74 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد المپیک 2016 برزیل پس از قهرمانی در این مسابقات دوبنده خود را به موزه کمیته بین المللی المپیک اهدا کرد. به همین دلیل معاون بنیاد فرهنگ و میراث کمیته بین المللی المپیک در نامه ای به اتحادیه جهانی کشتی بیان نمود تقدیرنامه ای از سوی این کمیته با امضای توماس باخ رئیس IOC برای وی ارسال می شود.

استقلال دوباره سیاه پوش شد

علی جباری یکی از اسطوره های استقلال در اولین ساعات بامداد یکشنبه دخترش را از دست داد. دختر علی جباری بعد از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری و تحمل چند ماه کما، انتها دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد. اینگونه به فاصله گذشت چند روز از درگذشت منصور پورحیدری، خانواده بزرگ استقلال یکبار دیگر به سوگ نشست.

قهرمانی دختران تکواندو نوجوان ایران در جهان

پرونده یازدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با کسب عنوان قهرمانی تیم دختران و تکرار عنوان چهارمی تیم پسران در کانادا بسته شد. این مسابقات با حضور بیش از 800 تکواندوکار از 110 کشور جهان به میزبانی کانادا در شهر بورنابی برگزار شد. در جریان یان رقابت ها تیم تکواندو دختران نوجوان ایران با دو طلای مبینا ن ژاد کته سری و زهرا پوراسماعیل همراه با دو برنز مبینا و پریسا جوادی وبا 55 امتیاز، به عنوان قهرمانی دست یافت. اما در بخش پسران، تیم ایران که سرمربی و مدیر فنی خود را به دلیل صادر نشدن ویزا همراه نداشت با هدایت امید غلامزاده و یوسف حاجی پور عنوان چهارمی دوره قبل را تکرار کرد. این تیم با یک مدال طلا امیرمحمد بخشی، یک نقره ابراهیم صفری و یک برنز علی باصری و 58 امتیاز به این عنوان دست یافت.

صعود 23 و 100 پله ای رکابزنان ایران در آسیا

جدیدترین رنکینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری طی این هفته منتشر شد. در این رنکینگ و در رده بندی فزونین رکابزنان حاضر در تورهای آسیایی رحیم امامی از ایران با صعود 23 پله ای از رده بیست و ششم در رده سوم قرار گرفت. آروین معظمی گودرزی رکابزن جوان ایران از رده هشتم به چهارم صعود کرده است اما میرصمد پورسیدی که در رده بندی قبلی چهارم بود به رده ششم سقوط کرد. در بین رکابزنان ایرانی حاضر در این رده بندی محمد گنج خانلو و مهدی رجبی به عنوان رکابزنان زیر 23 سال در رده بندی فزونین های آسیا قرار گرفته اند. همچنین حمید پورهاشمی که پیش از این در رده 184 قرار داشت، با 100 پله صعود در رده 84 قرار گرفت.

خادم الشریعه بدون باخت در گرندپری بانوان جهان

دیدارهای چهار دور اول مرحله آخر مسابقات شطرنج گرند پری بانوان جهان طی این هفته برگزار شد. در جریان این مسابقات سارا سادات خادم الشریعه در دور اول و دوم مسابقات به ترتیب مقابل دروناوالی هاریکا از هند به عنوان نفر ششم رنکینگ جهانی و الکساندرا کاستنیوک از روسیه به عنوان نفر پنجم این رده بندی به تساوی دست یافت ضمن اینکه در دور سوم نیز والنتینا گونینا قهرمان سابق شطرنج اروپا را شکست داد. خادم الشریعه در دور چهارم نیز مقابل آلمیرا اسکریپچنکو از فرانسه به تساوی دست یافت تا در مجموع و پیش از دیدارهای دور پنجم که امروز برگزار می شود، 2/5 امتیازی باشد.

ayanketab.ir: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6535

به "ورود وزیر به پرونده قدیمی و دسته گل یک مجری، خبر خوش برای فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود وزیر به پرونده قدیمی و دسته گل یک مجری، خبر خوش برای فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید