نینجای سایبورگ؛ امضای کوجیما در بازی هایش از کجا آمده است؟

به گزارش کنفرانس هکا، در خاتمه ژانویه 2024 و در رویداد State of Play پلی استیشن، هواداران بالاخره توانستند تریلر جدیدی از بازی Death Stranding 2: On The Beach را ببینند. در طول تریلر بلند کارگردان تحسین شده بازی یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، بازیکنان با فصل بعدی ماموریت سم پورتر بریجز برای پیوند مجدد تمدن بشری آشنا شدند. این بازی در سال 2025 منتشر خواهد شد که بازیکنان را برای تمام ماجراجویی ها و عجایبی که به همراه دارد، دعوت می نماید.

نینجای سایبورگ؛ امضای کوجیما در بازی هایش از کجا آمده است؟

تریلر دث استرندینگ 2 بعلاوه چندین صدا و چهره آشنا را در کنار نورمن ریدوس در نقش سم نشان داد. لئا سیدو و تروی بیکر نقش های قبلی خود یعنی فرجایل و هیگز را بازی می نمایند، لودویگ فورسل به عنوان کارگردان موسیقی باز می گردد، در حالی که کایل کوپر بار دیگر طراح عنوان است. در این میان هواداران متال گیر سالید فورا تاثیر یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa) بر شخصیت و طراحی ماشین آلات بازی را تشخیص دادند. طراحی های ماشین های تازه دث استرندینگ 2 که شامل چندین نوع دشمن می گردد، بسیار جالب توجه است.

نینجاهای سایبورگ؛ امضای مشترک کوجیما و شینکاوا

لازم به ذکر است که شینکاوا به عنوان کارگردان هنری برای همه بازی های سری متال گیر سالید ایفای نقش نموده، لحن بصری بازی ها را تنظیم نموده و به طور کلی بر روند توسعه بصری بازی نظارت می نماید. طراحی شخصیت های به یاد ماندنی و نمادینی مانند سالید اسنیک، بیگ باس، آسلات، سایکو مانتیس و بسیاری دیگر برعهده او بوده و سبک متمایز او که اغلب به عنوان ترکیبی از تأثیرات کتاب های کمیک ژاپنی و نقاشی هایی با قلم مو سنتی توصیف می گردد، از ویژگی های این سری است. او بعلاوه طرح هایی را برای ماشین های نمادین سری، مانند Metal Gear REX ،RAY و Gekko ایجاد نموده است. همکاری او با کارگردان بازی هیدئو کوجیما یکی از پیروز ترین ها در صنعت بازی های ویدیویی به شمار میرود.

بعضی از روبات هایی که یادآور کاتالوگ ماشین های گسترده متال گیر سالید هستند، آغاز به ورود به اولین نسخه از دث استرندینگ کردند، اما دث استرندینگ 2 روی آن ها تمرکز بیشتری نموده است. در واقع نه تنها کشتی DHV Magellan، عناصر بصری را با متال گیر رکس نمادین متال گیر سالید به اشتراک می گذارد، بلکه سربازان مکانیکی در تازهترین تریلر دث استرندیگ 2 به نظر می رسند که از بازی هایی نظیر Zone of the Enders یا Metal Gear Rising: Revengeance خارج شده اند. این را می توان با رویکرد طراحی یوجی شینکاوا شرح داد، اما بعلاوه نشان می دهد که چگونه هیدئو کوجیما تمایل دارد از این ماشین ها به روش های مشابه استفاده کند.

طرح های مختلف، مانند ماشین های انسان نمای دث استرندینگ 2 و یک ماشین دوپا که صدای حیوانات را فراوری می نماید، دشمنان مختلف متال گیر را به یاد می آورند، اما یک ماشین در بازی فراتر از شباهت های بصری صرف است. چیزی که به نظر می رسد یک نینجای روباتیک است، هیگز را از تهدید سم قبل از شرکت در یک مبارزه با هیجان بالا باز می دارد و نه تنها سبک تازه مبارزه هیگز را نشان می دهد، بلکه بازگشت کهن الگوی نینجای سایبورگ از متال گیر سالید را نیز به نمایش می گذارد. با عناصر طراحی از نینجا های مکانیزه گذشته و به طور بالقوه هدف داستانی مشابه، این اشاره به پروژه های قدیمی کوجیما عمدی است.

تاریخچه نینجا های سایبورگ در بازی های هیدئو کوجیما

در حالی که اکشن انیمه ای با تکنولوژی بالا بیشتر زندگی حرفه ای کوجیما را معین نموده است و یک مبارزه با نینجا نیز در متال گیر 2: سالید اسنیک وجود داشت، یوجی شینکاوا برای اولین بار ایده نینجای سایبورگ را در طول توسعه متال گیر سالید 1 به کوجیما پیشنهاد کرد. این نقش به یک شخصیت قدیمی متال گیر به نام گری فاکس محول شد و از آن موقع عنوان نینجای سایبورگ به اولگا گولوکوویچ از متال گیر سالید 2 و ریدن از متال گیر سالید 4 رسیده است. واحد SKULLS Parasite از متال گیر سالید 5 و بسیاری از دشمنان در متال گیر رایزینگ نیز از الگوی طراحی نینجای سایبورگ پیروی می نمایند.

ظهور نینجای سایبورگ در دث استرندینگ 2

در حال حاضر، نینجای مکانیکی در دث استرندینگ 2 شبیه ترکیبی از بسیاری از طراحی ها و ویژگی های نینجا های گذشته است، در حالی که عناصر طراحی سامورایی مانند خود را به ترکیبات قبلی اضافه می نماید. نور مرکزی چشم نینجا و توانایی نامرئی شدن و ظاهرا تله پورت، گری فاکس را به یاد ما می آورد، در حالی که صدای متعلق به یک نوزاد آن ممکن است به تغییر صدای متنوع اولگا اشاره داشته باشد.

صحنه معروف متال گیر سالید 4 از دوئل ریدن و ومپ، یکی از برترین آنتاگونیست های متال گیر سالید، در نبرد این نینجا با هیگز، بازسازی می گردد. در نهایت اینکه این نینجا به چه کسی وفادار است، در حال حاضر مانند بسیاری از نینجا های سایبورگ متال گیر سالید، یک راز است، اما عنصری مجذوب کننده از Death Stranding 2: On The Beach را به نمایش می گذارد.

منبع: GameRant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 اسفند 1402 بروزرسانی: 3 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15309

به "نینجای سایبورگ؛ امضای کوجیما در بازی هایش از کجا آمده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نینجای سایبورگ؛ امضای کوجیما در بازی هایش از کجا آمده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید