نگاه بدبینانه درحوزه سرمایه گذاری به توسعه شهر همدان لطمه می زند

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، جواد گیاه شناس پیش از ظهر چهارشنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که با موضوع آنالیز موانع و مسائل پروژه سرمایه گذاری میدان میوه و تره بار جدید و سایت گنج نامه برگزار گردید، گفت: امروز سرمایه گذاری، ایثار بزرگی است و تعدادی از سرمایه گذاران دِین خود را به مردم ادا نموده اند.

نگاه بدبینانه درحوزه سرمایه گذاری به توسعه شهر همدان لطمه می زند

جواد گیاه شناس اضافه کرد: باید صندلی شهر همدان را ارتقا داد و مسائل موجود را حل و فصل کرد تا سرمایه گذاران به حضور در همدان علاقمند شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید دوباره ذهنیت ها را ترمیم کنیم تا در فعالیت های سرمایه گذاری بازتاب داده شوند، اظهار کرد: شهرداری و شورا باید یاری دهند تا این فرآیند جهت صحیح را پیش بگیرد و با مثبت اندیشی، زمینه ارتقای شهر را فراهم کنیم.

گیاه شناس بیان نمود: در صورتی که نگاه بدبینانه در حوزه سرمایه گذاری داشته باشیم، به توسعه شهر لطمه وارد خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: به منظور حمایت از مباحث سرمایه گذاری و گردشگری به جد پیگیر هستیم و از آنجا که سایت گنجنامه برندی برای شهر ما محسوب می گردد باید موانع موجود کارشناسانه آنالیز شوند تا شاهد برطرف مسائل این مجموعه باشیم.

کامران گردان اضافه کرد: در بحث پارکینگ برج زاگرس همدان نیز حق با سرمایه گذار است و از سوی دیگر شهرداری نیز با مشکل معارض برخورد نموده اما با تمام این تفاسیر مدیریت صحیح شهری همراه با ثبات تصمیم گیری ضرورت این اقدام است و باید بازگشایی معبر 12 متری این جهت صورت گیرد.

حفظ سرمایه گذار ارجح تر از جذب سرمایه گذار جدید است

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز در ادامه گفت: در بحث سرمایه گذاری به طور قطع منفعت شهر و سرمایه گذار مطرح است.

سید مسعود عسگریان اضافه کرد: باید سرمایه گذاری شهر به گونه ای پیش برود که به تناسب سرمایه گذار، مردم هم منفعت ببرند و در صورتی که ظرفیت اقامت مسافر در شهر همدان اضافه گردد، سود مردم از منفعت گردشگری حاصل می گردد.

وی تأکید کرد: عزم تمامی اعضای شورای شهر همدان حمایت از سرمایه گذاری است اما نباید فراموش کرد که حفظ سرمایه گذار ارجح تر از جذب سرمایه گذار جدید است.

رئیس هیئت مدیره مجتمع تفریحی، توریستی، ورزشی گنج نامه نیز با بیان اینکه نگاه به بخش خصوصی، واقعی نیست، گفت: در این منطقه گردشگری زیرساخت نداریم و دیگر توان مدیریت مجموعه وجود ندارد.

سعید ترابیان با تأکید بر اینکه باید به مقاصد گردشگری در همدان توجه گردد، اضافه کرد: کوچک ترین امتیازی از سوی شهرداری به این مجموعه گردشگری داده نشده است.

وی در مورد برج زاگرس هم درخواست توجه و برطرف مشکل آن را داشت و اینکه برای برطرف مشکل این پروژه، حداکثر همکاری را خواهیم داشت.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2311

به "نگاه بدبینانه درحوزه سرمایه گذاری به توسعه شهر همدان لطمه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه بدبینانه درحوزه سرمایه گذاری به توسعه شهر همدان لطمه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید