راهنمای خرید بلیط قطار تبریز به وان

به گزارش کنفرانس هکا، سفرهای خارجی همواره هیجان انگیز و پرطرف دار هستند. تفاوتی هم نمی کند که به کدام نقطه جهان سفر کنید. همین که از کشور و مرز و محدوده سرزمین خود خارج شویم، با جهانیی از هیجانات و احساسات متفاوت روبرو خواهیم شد که گاهی اوقات توصیف آن ها با کلمات غیرممکن است. البته با در نظر گرفتن قیمت سفرهای خارجی شاید ترجیح ما بر این باشد که کشورهای نزدیک تر را انتخاب کنیم. البته این کشورها هم به لحاظ جاذبه و زیبایی چیزی از کشورهای اروپایی کم ندارند. ضمن اینکه برخی از کشورهای همسایه مانند ترکیه هم در آسیا و هم در اروپا مستقر هستند.

راهنمای خرید بلیط قطار تبریز به وان

برای خرید بلیط قطار به تمامی نقاط کشور با مناسب ترین قیمت در خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

بلیت قطار تبریز به وان برای یک ماجراجویی بی سرانجام

بلیت قطار تبریز به وان می تواند شما را به یک سفر رؤیایی دعوت کند. وان ترکیه سال هاست که تبدیل به مقصد سفر ما ایرانیان شده و در هر فرصتی که به دست می آوریم، چمدان ها را بسته و با خانواده یا دوستان و حتی تنها راهی این شهر می شویم. شهر وان دقیقاً در شرق ترکیه قرار گرفته و به واسطه مرز مشترک و نزدیکی که با ایران دارد، به یکی از مقاصد خارجی برای سفرهای ما ایرانیان تبدیل گشته است.

آب و هوا در این شهر متعادل و مناسب است و چون هزینه ها هم با سفر به وان کاهش پیدا می نمایند، پس وان را می توان یکی از پرطرف دارترین مقاصد برای سفرهای خارجی دانست. این شهر جاذبه های سرگرمیی، توریستی، طبیعی و تاریخی فراوانی دارد که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد یا آن ها را نادیده گرفت. دسترسی و سفر به این شهر هم می تواند با وسایل نقلیه مختلفی مثل اتوبوس و قطار انجام گردد. ما در این مطلب تمام نکات لازم برای تهیه بلیت قطار سفر به وان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

تهیه بلیت قطار تبریز به وان

بعد از خرید بلیت قطار تبریز به وان و با هدف تردد به این شهر، باید از خطوط ریلی تبریز بهره ببرید. تفاوتی هم نمی کند که شما با چه هدفی راهی وان هستید. اینکه برای شرکت در آزمون زبان، ادامه تحصیل، سرگرمی یا حتی کار و تجارت راهی وان شوید، هیچ فرقی نمی کند. در هر حال شما باید برای استفاده از خطوط ریلی، بلیت قطار تهیه کنید. فرایند خرید این بلیت هم می تواند هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری انجام گردد. البته که سال هاست که اینترنت با هدف تسریع کارهای روزانه ما نقشی پررنگ در زندگی مان داشته و دارد. بر همین اساس پیشنهاد ما هم این است که به راحتی تنها با چند کلیک ساده خرید اینترنتی بلیت این قطار را انجام دهید.

اطلاعات مهم مسیر ریلی تبریز به وان

قبل از تهیه بلیت قطار تبریز به وان توصیه می کنیم که اطلاعات مهم مسیر ریلی را آنالیز کنید. شما با هدف رسیدن به مقصد شهر وان باید یک مسیر 334 کیلومتری را طی نموده که تقریباً 224 کیلومتر آن در خاک کشور ایران است و 107 کیلومتر به جای مانده هم در کشور ترکیه قرار گرفته است.

فعلاً قطاری که از سمت تبریز شما را به سمت وان می برد فقط یک بار در هفته تبریز را به مقصد وان ترک خواهد نمود. ضمن اینکه برنامه اصلی حرکت قطار در این خطوط ریلی تحت عنوان قطار Trans-Asia Express بدین توضیح است که این قطار هر هفته روزهای دوشنبه مسافران را از شهر تبریز در ساعت 11:30 دقیقه شب به شهر وان منتقل خواهند کرد. ضمن اینکه همین قطار هر هفته سه شنبه ها در ساعت 11:30 دقیقه شب شما را از شهر وان برمی گرداند.

قیمت نهایی بلیت قطار در مسیر تبریز به وان

البته بلیت قطار مانند سایر بلیط های وسایل نقلیه، قیمت ثابتی ندارد و شما با درنظرگرفتن مواردی مثل:

  • شرکت خطوط ریلی
  • مسافت مقصد تا مبدأ
  • قطاری که از بین قطارهای درجه یک، درجه 2 و درجه 3 انتخاب می کنید
  • نوع خدمات ارائه شده
  • مقدار پذیرایی
  • بازه زمانی که بلیت را تهیه می کنید
  • ظرفیت در نظر گرفته شده برای کوپه ها
  • سن و سال مسافران از نوزاد تا کودک و بزرگسالان
  • فصل، روز و حتی ساعت حرکت کردن قطارها
  • حمل خودرو با خطوط ریلی
  • خدمات در نظر گرفته شده برای بیمه مسافران
  • هزینه در نظر گرفته برای سوخت قطار

و دیگر موارد، می توانید خرید بلیت قطار باقیمت های متفاوتی را تجربه کنید.

این گزینه ها همگی از فاکتورهایی هستند که می توانند بر روی قیمت نهایی و تمام شده بلیت قطار از تبریز به سمت وان تأثیرگذار باشند.

مالی ترین راه: رزرو کوپه دربست

شما با رزرو کردن یک کوپه دربست در زمان تهیه بلیت قطار تبریز به وان به راحتی قادر هستید تا هزینه های خود را کنترل کنید. در اصل شما باید قطاری را انتخاب کنید که کوپه ای بوده و امکان رزرو دربست کوپه برای شما در آن فراهم باشد. با رزرو کردن دربست کوپه در زمان انجام یک سفر محبت آمیز و خانوادگی، این امکان برای شما فراهم است که با افراد خانواده خود در یک کوپه حضور داشته باشید. بدون اینکه غریبه ای در جمعتان باشد.

اما اگر به صورت انفرادی سفر می کنید، رزرو یک کوپه دربست بدون شک برای شما هزینه های مازادی هم به همراه دارد. البته اگر پرداخت هزینه ها برای شما راحت است، باز هم توصیه می کنیم که یک کوپه دربست را رزرو کنید. چون در آن صورت تمام کوپه متعلق به شماست و مجبور به انجام سفر در کنار افراد غریبه نیستید.

برترین فصل سفر به وان

برای سفر به وان بد نیست بدانید که آب و هوای این شهر مرطوب و معتدل است و این خصوصیت از جمله مجذوب کننده ترین ویژگی های شهر وان به شمار میرود. بر همین اساس برترین زمان برای تجربه سفر به شهر وان خردادماه تا نیمه های تیرماه خواهد بود. اما فروردین ماه تا میانه های ماه مهر و اوایل پاییز هم می تواند یکی از برترین اوقات برای سفر به شهر زیبای وان باشد.

ضمن اینکه دقت کنید که از میانه های خرداد تا نیمه های تیرماه پیک سفر به وان بوده و این شهر در شلوغ ترین حالت خود به سر می برد. درست در این بازه زمانی، شهر وان را مملو از توریست و مسافر خواهید دید. ضمن اینکه برای سفر به این نقطه، دیگر فصل های سال هم مناسب بوده و جاذبه های خود را در این شهر دارند.

حمل خودرو با قطار در مسیر تبریز به وان

شاید برایتان جالب باشد که بدانی شما در قطار مسیر تبریز به وان می توانید خودروی خود را هم به شهر وان منتقل کنید. البته قبل از تهیه و رزرو بلیت، توصیه اول و آخر ما این است که اطلاعات لازم در خصوص سفر به شهر وان با قطار و حمل خودرو را کسب نموده و از صحت این موضوع اطمینان حاصل کنید. ضمن اینکه طبق قوانین و مقرراتی که برای حمل خودرو وضع شده است، شما باید اطلاعات کامل و دقیق مالک یا مالکان خودرو، شماره شاسی خودرو، شماره پلاک و اطلاعات لازم دیگری را هم در زمان تهیه بلیت قطار و انتخاب گزینه حمل خودرو، ثبت کنید.

سفر به وان با خطوط ریلی ایران

سفر با خطوط ریلی ایران به کشورهای دیگر می تواند به حدی مجذوب کننده و دوست داشتنی باشد که شما را مجاب کند هر ساله یک سفر تکرارنشدنی و منحصر به فرد از هر نقطه از ایران به تبریز و سپس به سمت وان را تجربه کنید. در این بین تهیه بلیت قطار تبریز به وان مانند تهیه تمام بلیط های قطار در دیگر مسیرهای داخلی هم به وسیله مراجعه حضوری و هم به صورت اینترنتی انجام خواهد شد. این یک سفر تکرارنشدنی و فوق العاده خواهد بود که ارزان و مالی بوده، ضمن اینکه می تواند یک تجربه ناب و تکرارنشدنی باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17183

به "راهنمای خرید بلیط قطار تبریز به وان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بلیط قطار تبریز به وان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید