نمایش 3 بعدی افراد در ویدئو کنفرانسها

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از میل آنلاین، محققان کانادایی دانشگاه کویین دستگاهی ساخته اند که به کاربران اجازه می دهد هولوگرام هایی در اندازه واقعی از خود برای استفاده در ویدئو چت بسازند.

نمایش 3 بعدی افراد در ویدئو کنفرانسها

دستگاه مذکور که TeleHuman2 نام دارد، در حقیقت یک پروژکتور سه بعدی است که به افراد اجازه می دهد به طور مجازی در اماکن مختلف با افراد صحبت نمایند، مانند آنکه روبروی او ایستاده باشند.

این سیستم قابلیت جان بخشی به ویدئو کنفرانس ها را دارد و به افراد اجازه می دهد نسخه ای تمام قد و 360 درجه از سخنگو را هنگام برقراری تماس مشاهده نمایند.

به هرحال محققان ادعا می نمایند این دستگاه نخستین سیستم هولوگرافیک ویدئو کنفرانس است. به گفته سازندگان دستگاه هولوگرام ساخته شده به طور مستقیم رفتار کاربر را تقلید می نماید.

در این دستگاه تعداد پروژکتور به طور حلقه وار بالای سر و اطراف یک غلاف سیلندری در ابعاد واقعی یک انسان وجود دارد.

همچنین طیفی از دوربین ها حرکات کاربر را در وضعیت سه بعدی رصد می نمایند. این اطلاعات از طریق اینترنت به نسخه دیگر دستگاه ارسال می گردد. نسخه دیگر را می توان درهر نقطه ای قرار داد.

فناوریLight-field شدت و جهت نوری که دوربین ها دریافت می نمایند را اندازه گیری می نماید. سپس با رصد اشعه های نور تصویر را بازسازی می نماید.

از سوی دیگر یک نمایشگر حوزه نور (Light-field) را همراه تصاویر متعدد نشان می دهد. هریک از تصاویر مربوط به زاویه مختلفی هستند و به عبارت دیگر فرد برای تماشای تصویر نیازی به هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده ندارد.

این فناوری را می توان در حوزه های آموزشی و پزشکی نیز استفاده کرد.

وبلاگ پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6831

به "نمایش 3 بعدی افراد در ویدئو کنفرانسها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش 3 بعدی افراد در ویدئو کنفرانسها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید