نانوذرات پلاستیکی گورخر ماهی ها را بیش فعال می کند

به گزارش کنفرانس هکا، پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که نانوپلاستیک ها بر رفتار لارو گورخرماهی تاثیر می گذارند.

نانوذرات پلاستیکی گورخر ماهی ها را بیش فعال می کند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محققان نوع خاصی از نانوذرات را مشاهده کردند که با ایجاد واکنش های تنش زا در تعادل قند، باعث بیش فعال شدن لارو ماهی می شود.

محققان از نزدیک آنچه در لارو گورخرماهی برای نانوذرات پلاستیکی اتفاق می افتد را بررسی کردند. این نانوذرات گروه کوچکتری از میکروذرات هستند و متفاوت از آن ها رفتار می کنند، اما چگونگی آن در بسیاری از موارد نامشخص است. این گروه کشف کرد که نانوذرات بعد از جذب شدن توسط میکروارگانیسم ها باعث ایجاد زنجیره ای از واکنش ها می شوند.

آن ها دریافتند که تجمع ذرات پلاستیک ابتدا باعث کاهش در سطح گلوکز لارو می شود و به دنبال آن یک سیگنال گرسنگی تولید شده و سطح کورتیزول بالا می رود. همزمان گلوکز اضافی نیز تولید شده و باعث افزایش قند خون می شود. تمام این تغییرات نهایتا باعث تغییر رفتار خواهند شد. این واکنش ها باعث می شوند که لارو ها 50 درصد فعال تر از حالت استاندار (قبل از وارد شدن ذرات) شوند. این نانوپلاستیک ها نه تنها بر رفتار بلکه بر انواع مختلف عملکرد های بیولوژیکی و هر سطحی از بدن تاثیر می گذارند.

گورخر ماهی ها همانند انسان ها از گروه مهره داران هستند. مطالعات قبلی تاثیر نانوپلاستیک ها روی مهره داران را کشف کرده بود، اما این تحقیق اولین مطالعه ای است که فرایند را گام به گام بررسی می کند. محققان روش جدید برای اندازه گیری ذرات پلاستیکی در بافت ها پیدا کرده اند که به آن ها اجازه می دهد تا دریابند آیا نانوذرات در لارو گورخرماهی در یک مکان جمع شده یا پخش می شوند.

هرچند این مطالعه تاثیر نانوذرات روی لارو گورخرماهی را نشان می دهد، اما آیا انسان ها نیز باید نگران باشند؟ درحال حاضر چیز زیادی نمی توان گفت، اما تصور می شود که چنین تاثیری می تواند در انسان ایجاد شود، زیرا نانوذرات پلاستیکی در هر بافتی می توانند وجود داشته باشند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7078

به "نانوذرات پلاستیکی گورخر ماهی ها را بیش فعال می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات پلاستیکی گورخر ماهی ها را بیش فعال می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید