موافقت رئیس سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای عمان

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت باید آب مورد احتیاج برای شرب و بخش صنعت را تأمین کند بنابراین با انتقال آب دریای عمان پس از شیرین کردن موافق هستیم.

موافقت رئیس سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای عمان

به گزارش خبرنگاران عیسی کلانتری در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار در سالن جلسات استانداری قم اظهارکرد: طبق کارشناسی های اجرا شده، اگر بخواهیم آب را از دریای عمان به مشهد منتقل کنیم، هر متر مکعب 5 یورو هزینه دارد. دولت باید آب مورد احتیاج برای شرب و بخش صنعت را تأمین کند بنابراین موافقیم که آب دریا را پس از شیرین کردن، انتقال دهیم البته باید توجیه مالی آن را نیز آنالیز کنیم.

وی تاکید نمود: نباید آب را برای کشاورزی منتقل کنیم زیرا به هیچ عنوان توجیه مالی ندارد همچنین 90 درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی استفاده می گردد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار کرد: مسائل موجود محیط زیست کشور به دلیل استفاده نکردن از روش های علمی و کارشناسی است. طبق استانداردهای جهانی، هر کشور تنها می تواند 40 درصد از منابع آب های زیرزمینی خود را استفاده کند ولی این موضوع در ایران رعایت نمی گردد و به شدت نگران کننده است.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2213

به "موافقت رئیس سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت رئیس سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید