مناظره فوتبالی درباره انتخاب مربی ایرانی و خارجی

به گزارش کنفرانس هکا، برنامه مناظره با موضوع تغییر کادر فنی تیم ملی فوتبال و انتخاب بین سرمربی داخلی و سرمربی خارجی برای راهنمایی تیم ملی به روی آنتن رفت.

مناظره فوتبالی درباره انتخاب مربی ایرانی و خارجی

به گزارش خبرنگاران در روزهای اخیر و پس از اتفاقاتی نظیر شکست تیم ملی فوتبال مقابل عراق و بحرین در دور دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 و سقوط در رنکینگ فیفا، مسئله تغییر کادر فنی تیم ملی مورد توجه رسانه ها نهاده شد. در این شرایط بعضی کارشناسان معتقدند انتخاب مجدد سرمربی خارجی برای تیم ملی مناسب نیست و فدراسیون فوتبال باید به سراغ مربی داخلی برود.

برنامه مناظره شامگاه هشتم آذر 98 با حضور سید مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و علی فتح الله زاده مدیر عامل اسبق استقلال به عنوان موافقان حضور مربیان داخلی، محمد صادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فوتبال و محسن اثیمی مدیرکل ورزش خبرنگاران به عنوان موافقان حضور سرمربیان خارجی در این مقطع زمانی پخش شد.

در سوال نظرسنجی نیز از بینندگان پرسیده شده بود که در شرایط فعلی کدام گزینه برای راهنمایی تیم ملی بهار است ؟ 1. سرمربی ایرانی 2.سرمربی خارجی؛ که نتیجه جالبی را با 69 درصد موافق مربیان داخلی و 31 درصد موافق مربیان خارجی رقم زد!

هاشمی طبا: مدیران به ارزش رقم های پرداخت شده واقف نیستند

سید مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی با حضور در مناظره موافقت خود را با به کار گماردن سرمربی ایرانی برای تیم ملی فوتبال بیان نمود و در پاسخ به سوال نظر سنجی مطرح شده در باره انتخاب میان مربی خارجی و یا داخلی گفت: جواب سوال آری و نه مطلق نیست و بسته به شرایط و نیروهای داخلی و خارجی دارد. در حال حاضر و تحریمات ظالمانه بیگانه و همچنین شرایط ارزی موجود باید به گونه ای عمل کنیم که بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

وی در مورد مسائل ارزی موجود در ورزش و فدراسیون ها بیان نمود: در بسیاری از مواقع با مربیان خارجی مسائلی از قبیل پرداخت ارز و دستمزد را داریم و مسئله دیگر این است که مدیران ما رقم پرداخته شده به مربیان را صرفا یک عدد می دانند و به ارزش رقم ها واقف نیستند. مربیان ما چه داخلی و چه خارجی باید مربیانی باشند که نسبت به بازیکنان تعصب داشته باشند. تکیه کردن به مربیان خارجی کار عاقلانه ای نیست و همچنان مانند سایر کشور ها باید بتوانیم از مربیان داخلی برای دریافت نتیجه استفاده کنیم.

فتح الله زاده: در شرایط فعلی سرمربی ایرانی بهترین انتخاب است

علی فتح الله زاده دیگر میهمان حاضر در مناظره که از مربیان داخلی حمایت به عمل می آورد صحبت های خود را اینگونه شروع کرد: بحث مربی بحث اساسی و استراتژیک است و باید به دور از سلیقه شخصی انتخاب صورت پذیرد. در شرایط فعلی و با توجه به مسائل معیشتی و شرایط ریالی نابود شده، فشار زیادی بر مردم وارد می گردد و مردم انتظار دارند هزینه های پرداخت شده نتیجه دار باشد. تصمیمات ما نشان می دهد که عقلایی تصمیم نگرفته ایم و افراد غیر متخصص در فوتبال ما وارد شده اند.

وی ادامه داد: خروجی ما بعد از مربیان خارجی از جمله کی روش چه بوده است؟ آیا درست است که با سرمربیگری او به ژاپن که زنگ تفریح ما در مسابقات بوده است سه بر صفر ببازیم؟ چرا از سرمربی ایرانی استفاده نکنیم و در کنار آن مربی خارجی را به کار بگیریم؟ باید بازیکنان را بررسی کرد تا بفهمیم چه بر سر تیم آمده است، مشکل اساسی این است که مسئولان کشور فوتبال را درک نمی نمایند!

درودگر: با عدم بودجه نمی توان نتیجه گرفت

محمدصادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فوتبال ایران در مورد مربیان و انتخاب آن گفت: در درجه اول باید هدفی تعیین نموده باشیم تا بتوانیم راستا را درست طی کنیم. اگر هدف درست تعیین گردد بازده اقتصادی و اقتصادی آن نیز تعیین می گردد. مشکل اساسی بسیاری از ورزش های ما خصوصا فوتبال عدم وجود بودجه ضروری است؛ با نبود بودجه نمی توان برنامه ریزی بلند مدت و انتظاری نیز برای نتیجه مناسب داشت .

یکی از بینندگان از درودگر در مورد دستمزد 8 سال کی روش پرسیده شد و وی اینگونه پاسخ داد: در زمان به کار گماردن کی روش بنده در فدراسیون نبوده ام اما می دانم که رقم پرداخت شده به کی روش 1.3 میلیون دلار بوده است.

اثیمی: نباید موضوع را صفر و صدی نگاه کنیم

محسن اثیمی مدیرکل ورزش خبرنگاران گفت: نباید موضوع را صفر و صدی نگاه کنیم. یعنی اگر امروز می گوییم مربی داخلی یا خارجی خوب است، صرفا با توجه به شرایط کنونی و دارایی های مان است. ما در رشته های مختلف مربیان ایرانی خوبی داریم؛ تیم بسکتبال با مربی ایرانی به المپیک رفت، تیم والیبال جوانان با مربی ایران قهرمان جهان شد، در فوتبال ساحلی و فوتسال هم همین طور با مربی ایرانی پیروز بودیم. حتی در بعضی از رشته ها نظیر کاراته و تکواندو مربی به جهان صادر می کنیم اما بحث ما درباره فوتبال است. آیا در فوتبال به این توانایی و پتانسیل رسیده ایم که بتوانیم در مقطع کنونی از مربی ایرانی استفاده کنیم؟ با توجه به شرایط فعلی باید صحبت کرد و به همین دلیل به نظرم در این شرایط مربی خارجی بیشتر به کار تیم ملی می آید.

وی با بیان اینکه باید واقع بینانه صحبت کرد، گفت: آیا توانسته ایم از دانش و اطلاعات سرمربیان خارجی برای مربیان و بازیکنان داخلی استفاده کنیم؟ خروجی 8 سال حضور کی روش در ایران از نظر پرورش مربی چه بوده است؟ این نشان می دهد که مدیران ما نتوانسته اند استفاده لازم را از مربیان خارجی ببرند. چرا بعد از 40 سال نتوانسته ایم مربی ایرانی خوب پرورش دهیم. این نشان می دهد که در مدیریت مسائلی داریم.

بینندگان از اثیمی سوال پرسیدند که شما که اهل رسانه هستید پاسخ بدهید که چرا رسانه ها با نتیجه دریافت یک مربی از آن حمایت می نمایند و در صورت عدم نتیجه او را زیر سوال می برند؟ اگر این شبهه برانگیز و نتیجه گرایی نیست پس چیست؟ که اثیمی پاسخ داد: اینگونه واکنش ها نشات گرفته از فضا و فرهنگ جامعه است و این آفتی است که گرفتار آن هستیم و آن هم نتیجه گرایی است.

وبلاگ پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7478

به "مناظره فوتبالی درباره انتخاب مربی ایرانی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناظره فوتبالی درباره انتخاب مربی ایرانی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید