معرفی و کاربردهای متوکسی پروپانول

به گزارش کنفرانس هکا، متوکسی پروپانول مایعی بی رنگ است که در آب حل می گردد تلخ مزه و نسبتا فرار است.

معرفی و کاربردهای متوکسی پروپانول

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام ایمن سبز، در متن زیر شما با کاربردهای متوکسی پروپانول آشنا می شوید.

متوکسی پروپانول چیست؟

این حلال بسیار قابل اشتعال است. متوکسی پروپانول یکی از مشتقات متوکسی الکل است و فرمول شیمیایی آن، C4H10O2 می باشد.

کد شناسایی CAS این ماده، 107-98-2 بوده و کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارد. ساختار شیمیایی این ماده را در شکل زیر مشاهده می کنید:

متوکسی پروپانول در فراوری پروپیلن گلایکول متیل اتر استات کاربرد دارد. بعلاوه این ماده در صنعت رنگ و وارنیش نیز استفاده می گردد. در صنعت چاپ نیز از این حلال برای فراوری مرکب ها استفاده می گردد.

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی متوکسی پروپانول

متوکسی پروپانول، با نقطه اشتعال پذیری 33 درجه سانتیگراد، ماده ای اشتعال پذیر محسوب می گردد. بعلاوه چگالی این ماده از آب کمتر است. در جدول زیر، بعضی از خصوصیات فیزیکی متوکسی پروپانول را همراه با استاندارد اندازه گیری آن ها مشاهده می کنید:

کاربردهای مهم متوکسی پروپانول

متوکسی پروپانول، کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارد. از کاربردهای مهم آن می توان به استفاده در فراوری پروپیلن گلایکول متیل اتر استات اشاره نمود. بعلاوه از این حلال در صنعت رنگ و وارنیش نیز استفاده می گردد.

متوکسی پروپانول در صنعت چاپ برای فراوری مرکب های چاپ استفاده می گردد. بعلاوه این ماده در صنعت برای فراوری رزین و لاستیک به کار می رود. متوکسی پروپانول به عنوان یکی از اجزا مایع ضدیخ نیز در صنعت کاربرد دارد.

گاهی نیز از متوکسی پروپانول به عنوان افزودنی در پاک نماینده های صنعت خودروسازی، سطوح خانگی و استفاده می گردد.

از متوکسی پروپانول به عنوان تنظیم نماینده ویسکوزیته سامانه های اپوکسی و آکریلیک استفاده می گردد.

موارد ایمنی مهم

متوکسی پروپانول، ماده ای بسیار اشتعال پذیر بوده و با کوچکترین جرقه در محیط کار مشتعل می گردد. به همین علت در هنگام کار با این ماده، محیط باید عاری از هر گونه شعله و جرقه باشد. متوکسی پروپانول باید در مکانی خنک، خشک و دارای تهویه مناسب و عاری از منابع اشتعال نگهداری گردد.

تنفس بخارات این ماده می تواند باعث سرگیجه، خواب آلودگی و حالت تهوع و استفراغ گردد. در صورت تنفس بخارات این ماده، باید سریعا به محیط باز مراجعه نموده و هوای تازه تنفس کنید.

این محصول باید به دور از مواد غذایی، نوشیدنی ها نگه داری گردد. بعلاوه این ماده به هیچ عنوان نباید در دسترس بچه ها قرار گیرد.

بازار و نحوه خرید متوکسی پروپانول

متوکسی پروپانول از واکنش 1،2-اپوکسی پروپان و متانول در حضور یک کاتالیزور فراوری می گردد و سپس تقطیر انجام می گردد. فراوری سالانه متوکسی پروپانول در سراسر دنیا تقریباً 100000 تا 500000 تن است.

فراوریگنندگان صنعت رنگ و پوشش باید حلال های مورد نظر خود را از واردنمایندگان مواد شیمیایی معتبر تهیه نمایند تا محصول نهایی آن ها با کیفیت و استاندارد باشد. با توجه به اندازه فراوری ذکر شده، بهتر است فراورینمایندگان حلال مورد نظر خود را از تامین نمایندگان مواد شیمیایی با سابقه تهیه نمایند تا با کمبود مواد اولیه روبرو نشوند.

شرکت ایمن سبز به عنوان یکی از باسابقه ترین واردنمایندگان و تامین نمایندگان مواد شیمیایی، آماده است تا با فراورینمایندگان صنایع پوشش در زمینه تامین حلال های صنعتی با کیفیت از جمله متوکسی پروپانول، همکاری نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13463

به "معرفی و کاربردهای متوکسی پروپانول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و کاربردهای متوکسی پروپانول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید