معرفی فرودگاه بین المللی ارجان در قبرس

به گزارش کنفرانس هکا، آشنایی با فرورگاه بین المللی ارجان در قبرس | Ercan International Airport

با توجه به این که در 6 ماهه خوش آب و هوای سال قرار گرفته ایم باید بگوییم که کشورهای توریستی همچون قبرس مخصوصا در قسمت فرودگاهی، روزهای شلوغی را پشت سر می گذارند و فرایند این شلوغی نیز بیشتر خواهد شد. یکی از مهم ترین و البته پرکارترین فرودگاه های کشور قبرس، فرودگاه بین المللی ارجان (Ercan International Airport) است. بر اساس آمار رسمی منتشره از این فرودگاه، روزانه 100 پرواز به مقصد این فرودگاه انجام می پذیرد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر این فرودگاه را از نظر تاریخچه، اطلاعات، ترمینال ها، راه های دسترسی و امکانات مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی فرودگاه بین المللی ارجان در قبرس

تاریخچه فرودگاه بین المللی ارجان

همانطور که در مقدمه کمی به این موضوع اشاره نمودیم، فرودگاه ارجان یکی از مهم ترین و البته پر مسافرترین فرودگاه های کشور جمهوری قبرس است.

فرودگاه بین المللی ارجان را در زبان بومی به عنوان Ercan Uluslararası Havalimanı می شناسند. از آن جایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی جزیره قبرس و احاطه آن با آب ها، بیشتر سفرهایی که به این کشور صورت می گیرد به صورت هوایی و با هواپیما انجام می شود، فلذا از این رو آشنایی با مهم ترین فرودگاه مسافری قبرس شمالی برای مسافران و کسانی که می خواهند در آینده به این جزیره سفر نمایند، ضرورت دارد.

این فرودگاه در شهر نیکوزیای شمالی کشور جمهوری قبرس شمالی قرار گرفته است. فرودگاه بین المللی ارجان را می توان به عنوان بزرگ ترین فرودگاه در قبرس شمالی به حساب آورد. دراین فرودگاه همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره ای کوچک نمودیم، هر هفته به طور میانگین تنها 100 پرواز به مقصد آن انجام می شود. در این فرودگاه پر تردد یک باند سنگ فرش به طول 2,755 متر وجود دارد.

در طی آخرین بازسازی انجام گرفته در این فرودگاه علاوه بر باند قبلی فرودگاه، باند سنگ فرش تازهی به طول 1,800 متر به مجموعه فرودگاهی ارجان اضافه شده است. همچنین برج کنترل فرودگاه نیز مجهز به سیستم های پیشرفته کامپیوتری برای کنترل ترافیک هوایی شده است.

این فرودگاه با شرکت های هواپیمایی مختلفی همکاری می نماید اما در حال حاضر در فرودگاه بین المللی ارجان، 4 شرکت هواپیمایی ترکیش ایر، شرکت هواپیمایی پگاسوس، شرکت هواپیمایی اطلس جت و همچنین شرکت هواپیمایی ترکیش ایر قبرس دارای برنامه های پروازی ثابت و چارتر از فرودگاه بین المللی ارجان قبرس به تمامی نقاط دنیا که امکان و اجازه پرواز به آن وجود دارد و همچنین برعکس دارای برنامه های پروازی می باشند.

فاصله هوایی فرودگاه بین المللی ارجان در نیکوزیای قبرس تا فرودگاه های شهرههای مختلف ایران مدت زمانی در حدود دو ساعت و چهل و پنج دقیقه کمتر و بیشتر و بدون احتساب عوامل تاثیر گذار دیگر می باشد.

درباره پرواز ایرلاین های داخلی به مقصد قبرس و این فرودگاه نیز باید این نکته را اضافه نماییم که در حال حاضر هیچ یک از شرکت های هواپیمایی داخلی دارای پرواز مستقیم به مقصد فرودگاه بین المللی ارجان نیستند.

همچنین در حال حاضر کلیه پروازها از فرودگاه های شهرهای مختلفی همانند: تهران، مشهد، اهواز و اصفهان انجام می پذیرد. این پروازها نیزتوسط شرکت های هواپیمایی خارجی همانند: شرکت هواپیمایی ترکیش ایر، شرکت هواپیمایی اطلس جت و در آخر شرکت هواپیمایی پگاسوس انجام می شوند. در آخر باید بگوییم که فرودگاه بین المللی ارجان در منطقه ای مسکونی به نام تیموو (Tymvou) که همانطور که گفتیم در شهر نیکوزیای شمالی قبرس قرار گرفته است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی ارجان

نام فرودگاه بین المللی ارجان: Ercan International Airport

کد یاتا: ECN

کد ایکائو: LCEN

نوع فرودگاه: خصوصی

ارتفاع از سطح دریا: 123 متر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی ارجان: www.ercanhavalimani.com

ترمینال های فرودگاه بین المللی ارجان

ترمینال تازه فرودگاه بین المللی ارجان در سال 2004 افتتاح شد. نام این ترمینال را دروازه قبرس شمالی گذاشتند وآن را با این نام به بهره برداری رساندند. جالب است بدانید که این ترمینال در واقع نیز اصلی ترین محل تردد هزاران هزار جهانگرد و مسافر خارجی به قبرس شمالی است و این نام گذاری بی مورد نیست.

از دیگر نکات جالب و گفتنی که در مورد این ترمینال بزرگ وجود دارد این است که ترمینال تازه این فرودگاه با وجود ساختمانی واحد که همه موارد را می تواند خود با توجه به مساحتش انجام دهد، کلیه ورود و خروج ها از طریق سالن های متفاوت این فرودگاه انجام می پذیرد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی ارجان

در فرودگاه بین المللی ارجان نیز همانند سایر فرودگاه های دنیا امکانات متعددی از ناوگان حمل و نقل عمومی و خصوصی برای تردد مسافران داخلی و خارجی تعبیه شده است. به طور مثال برای استفاده از تاکسی های فرودگاه می توانید از راه های مختلفی استفاده نمایید.

این تاکسی ها در طول تمام مدت شبانه روز آماده انتقال مسافران به کلیه نقاط قبرس شمالی هستند. این نقاط مختلف همانند: فاماگوتسا، نیکوزیای شمالی و کایرنیا هستند.این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که کلیه مبادلات مالی از جمله پرداخت کرایه تاکسی به رانندگان در قبرس تمامی با واحد پولی یورو انجام می پذیرد.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که در صورتی که مسافران این فرودگاه که می خواهند از وسایل نقلیه استفاده نمایند، اگر دارای گواهینامه بین المللی مورد پذیرش در تمامی دنیا و یا حتی قبرس باشند خود می توانند با مراجعه به دفاتر کرایه خوردرو با پرداخت وجه اجاره در قبال مدت اقامت و یا هر زمانی که می خواهند از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمایند، امکان رانندگی شخصی و دارا بودن ماشین شخصی را دارند.

امکانات فرودگاه بین المللی ارجان

فرودگاه بین المللی ارجان به لحاظ برخورداری از امکانات مختلف رفاهی و مناسب برای مسافران، فرودگاهی بسیار مدرن محسوب می شود.

از جمله سایر تسهیلات رفاهی این فرودگاه می توان به وجود کافه ها و رستوران های شبانه روزی محلی و بین المللی و همچنین فست فودهای مختلف، فروشگاه های خرید سوغاتی و امکانات پزشکی ویژه برای مسافران دارای مسائل جسمی و حرکتی اشاره نمود. باید به این نکته اشاره نماییم که فرودگاه بین المللی ارجان دارای پارکینگی روباز با گنجایش 800 خودرو می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13361

به "معرفی فرودگاه بین المللی ارجان در قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی ارجان در قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید