مدیران تازه کار، چه اشتباهاتی مرتکب می شوند؟

به گزارش کنفرانس هکا، مدیران جوان و تازه کار، اغلب اوقات دچار اشتباهاتی می شوند، که شاید جبران کردنش کار راحتی نباشد.

ما به شما راهکارهایی را آموزش می دهیم، تا در حد توان از این خطاها پرهیز گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مدیران تازه کار، چه اشتباهاتی مرتکب می شوند؟
  • تمرکز روی جزئیات

امکان دارد، به عنوان یک کارمند که دارای نقش و وظایف مشخصی است، این عادت وجود داشته باشد که به جزئیات وظایف توجه بیشتری کنید، مثلا نگهداری ایمیل ها که به افراد مختلف می فرستید، تماس هایی که احتیاج به پاسخ و پیگیری دارند یا تنظیم و مرتب سازی یادداشت ها.

اما به عنوان یک مدیر امکان دارد، نتوانید به تمامی این جزئیات که در هرکدام یا همه پروژه هایی که اعضای تیم کاری تان روی آن کار می نمایند، بپردازید.

اگر دائما کوشش کنید تا به جزئیات وظایف و کارها توجه داشته باشید، در نتیجه شما تبدیل به یک مدیر کوچک(micromanager) خواهید شد که بیش از همه روی جزئیات کار کارکنان و وظایف آنها تمرکز می نماید که این برای شما و تیم کاری تان سودمند نیست. این نکته برای مدیران تازه کار بسیار اهمیت دارد تا به تغییر تمرکزشان بر موارد و اهداف بزرگ تر پی ببرند.

  • از دیگران تقلید می کنید

زمانی که تنها عنوان مدیر را در نظر داشته باشید، توسعه و توسعه سبک مدیریتی تان به صورت جادویی و شگفت انگیز رخ نمی دهد. بنابراین دور از انتظار نیست که مدیران تازه کار اقدام به تقلید از مدیریت های پیشین نمایند که قبلا دیده اند یا در معرضشان بوده اند و به همین علت ممکن است از همان سبک ها و شیوه های مدیریتی به کار ببرند. البته امکان دارد، شما یک راهنما یا یک مدیر خلاق برای تقلید در شیوه های مدیریت باشید اما تقلید به مدیران تازه اجازه چالش برای وضع موجود، افزایش توانایی ها و اثرگذاری در یک سازمان را نمی دهد.

  • همچنان کارهای خود را می کنید

زمانی که به عنوان یک کارمند مشغول به کار بودید باید فهرستی از وظایفی را که مسوولیت آنها را بر عهده گرفته، انجام می دادید بنابراین زمانی که این فهرست از وظایف و مسوولیت ها وجود ندارد تا در یک روز کاری به انجام آنها بپردازید با یک تغییر در کارها روبرو شده که می تواند سخت باشد.

به عنوان یک مدیر نمی توانید روی وظایف فردی تمرکز داشته باشید بلکه باید روی کوشش خود جهت یاری به تیم کاری تان تمرکز داشته باشید، تا تیم کاری شما بتواند وظایف خود را به انجام برساند. حال، موفقیت شما به موفقیت تیم کاری تان وابسته است، بنابراین تمایل ندارید که بیشتر وقت خود را صرف انجام کارها کنید زیرا شما یک مربی پرمشغله، ناظر و راهنمای تیم کاری تان است.

  • قول هایی داده که توانایی عمل به آن نیست

مدیران تازه مشتاقانه در کوشش هستند تا به عنوان یک مدیر و راهنمای اثرگذار و مفید، تیم کاری تازهشان را شاد ساخته که البته این قابل تحسین است. اما این مدیران اغلب با دادن قول ها و وعده های بزرگ سعی در شاد کردن و خوشحالی کارکنانشان دارند مثلا تغییر و ایجاد گستردگی در سیستم نرم افزاری شرکت یا ایجاد تغییرات فوری در فرایند انجام کارها. به همان مقدار که این وعده ها و قول ها بزرگ هستند، مدیران تازه برندها نیز امکان دارد کاملا درک ننموده که چه چیزی برای ایجاد تغییرات ضروری است تا این فرآیند دقیقا به انجام برسد. بنابراین امکان دارد، مشکلاتی بزرگ تر از آنچه تصور می کردید پیرامون آن ایجاد گردد. در نهایت قول ها و وعده های بیش از حد شاید در ابتدا باعث محبوبیت و مطلوب بودن مدیران تازه کار شده اما اگر این وعده ها عملی نشوند باعث تضعیف اعتماد کارمندان به مدیر تازه می گردد.

  • نادیده گرفتن موفقیت های اولیه

اگر در سازمان یا موسسه ای که مدیر شده اید، تغییراتی هست که می توانید خیلی سریع و فوری آنها را انجام دهید مثل حذف جلسات بی نتیجه و بی فایده که تنها موجب اتلاف وقت می شوند یا مثلا حذف یک مرحله تکراری اسنادسازی؛ به سرعت دست به کار شده و از این راه به یک موفقیت اولیه دست پیدا کنید، زیرا این تغییرات فوری باعث می شوند که شما به عنوان یک فرد معتبری که برای ایجاد اثرگذاری آمادگی دارد به چشم بیایید.

  • عدم تصمیم گیری

مدیران تازه و تازه کار معمولا دچار عدم توانایی در تصمیم گیری می شوند. این عدم توانایی در تصمیم گیری زمانی است که فرد بیش از مقدار به موضوعی فکر می نماید. در نتیجه هرگز نمی تواند تصمیم مشخصی اتخاذ کند. در این شرایط تازه انتخاب هایی که دارید روی شما تاثیری نداشته بلکه این انتخاب ها روی کل تیم و حوزه کاری تان اثرگذار بوده و به علت اینکه مدیران تازه کار نمی خواهند تصمیمات اشتباهی بگیرند بنابراین آنها اغلب در تصمیم گیری های خود تعلل نموده و تاخیرهای زیادی دارند و در نهایت ممکن است اصلا تصمیمی گرفته نگردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13643

به "مدیران تازه کار، چه اشتباهاتی مرتکب می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران تازه کار، چه اشتباهاتی مرتکب می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید