محمد: بزرگترین اشتباه ما داشتن نگاه سخت افزاری به فرهنگ است ، شاهد گرفتاری های اجتماعی در منطقه ها آزاد هستیم

به گزارش کنفرانس هکا، مشاور رئیس جمهور گفت: با توجه به بروز مسائل اقتصادی در منطقه ها آزاد، شاهد گرفتاری های اجتماعی در این منطقه ها هستیم.

محمد: بزرگترین اشتباه ما داشتن نگاه سخت افزاری به فرهنگ است ، شاهد گرفتاری های اجتماعی در منطقه ها آزاد هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی، سعید محمد در بیستمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های منطقه ها آزاد کشور با بیان اینکه با بخش نامه، دستورالعمل و روش های سنتی نمی توانیم بر فرهنگ افراد اثرگذار باشیم اضافه کرد: بزرگترین اشتباه ما داشتن نگاه سخت افزاری به مقوله فرهنگ است، مسائل فرهنگی راه چاره های خاص خود را دارند و باید با استدلال بر روی باور های افراد کار شود.

مشاور رئیس جمهور استفاده از ابزار هایی مثل برگزاری رویداد های فرهنگی و استفاده از روش های نوین فرهنگی در این حوزه را اثرگذار دانست و گفت: مسائل توسعه ای در منطقه ها آزاد کشور با موضوعات فرهنگی درگیر هستند که می توان با ایجاد مجموعه های فرهنگی و جذب خانواده ها به این مجموعه ها، توسعه را تک بعدی ندیده و پیوست فرهنگی را در منطقه ها آزاد امری لازم الاجرا دانست.

سعید محمد بر تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان و صاحبنظران حوزه فرهنگی در منطقه ها آزاد کشور تاکید کرد و گفت: ایده ها و انتقاد ها را بشنوید و در نهایت بهترین ایده و اندیشه را انتخاب و در راستای آن حرکت کنید.

وی ادامه داد: با توجه به بروز مسائل اقتصادی در منطقه ها آزاد، شاهد گرفتاری های اجتماعی در این منطقه ها هستیم، بسیاری از این نقاط بدون داشتن پیوست فرهنگی و اجتماعی پیشرفته اند که معضلات فراوانی را به همراه داشته است که باید با برنامه ریزی صحیح برای اقشار ضعیف این معضلات به وجود آمده رفع شود.

دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی اضافه کرد: لازم است مسئولان فرهنگی منطقه ها آزاد با برنامه ریزی دقیق، در نحوه هزینه کرد برنامه های فرهنگی و اجتماعی مراقبت لازم را داشته باشند تا با حداکثر بهره وری، این هزینه ها انجام شود. این از وظایف شماست تا با مدیریت صحیح از این هزینه ها بیشترین آورده را در چارچوب و با استراتژی و راهبرد های منطقه ها در بعد فرهنگی اجتماعی داشته باشید.

سعید محمد با تاکید بر اینکه باید به حوزه گردشگری در منطقه ها آزاد کشور اهتمام ویژه داشت، اضافه کرد: متأسفانه حوزه گردشگری در منطقه ها آزاد مورد غفلت قرار گرفته، همه منطقه ها از ظرفیت گردشگری برخوردار هستند، ولی بعضی از این منطقه ها به صورت ویژه از این قابلیت برخوردارند.

وی در ادامه پیشنهاداتی در خصوص توسعه گردشگری در منطقه ها آزاد کشور ارائه داد و گفت: ما نیازمند ارتباط با کشور های هدف هستیم، لازم است با آژانس های بین المللی قرارداد امضا کنیم و درصدی از اعزام توریسم ها به آن ها اختصاص دهیم و در آن ها ایجاد انگیزه کنیم.

مشاور رئیس جمهور در انتها استفاده از امکاناتی مثل دهکده سلامت، توریسم درمانی، توریسم علمی و توریسم ورزشی را در توسعه حوزه گردشگری در منطقه ها کشور مؤثر دانست و اضافه کرد: برگزاری رویداد 2022 قطر، یک رویداد بزرگ ورزشی است و باید از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم. لازم است همکاران ما در منطقه ها آزاد کیش و قشم با جدیت بیشتر کار ها را پیش ببرند و امکانات ورزشی مدنظر را تدارک ببینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13166

به "محمد: بزرگترین اشتباه ما داشتن نگاه سخت افزاری به فرهنگ است ، شاهد گرفتاری های اجتماعی در منطقه ها آزاد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد: بزرگترین اشتباه ما داشتن نگاه سخت افزاری به فرهنگ است ، شاهد گرفتاری های اجتماعی در منطقه ها آزاد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید