ماجرای تحصن دو هفته ای دانشجوی محکوم به زندان ، سرسنگی: دانشجو ستاره دار نیست

به گزارش کنفرانس هکا، معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره ماجرای تحصن دو هفته ای یک دانشجو در محوطه این دانشگاه، تاکید کرد که ادعای دانشجوی معترض برای پذیرفته نشدن به دلیل فعالیت های سیاسی کاملا غیرواقعی است.

ماجرای تحصن دو هفته ای دانشجوی محکوم به زندان ، سرسنگی: دانشجو ستاره دار نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ادعای دانشجوی معترض برای عدم پذیرش او به دلیل فعالیت های سیاسی، کاملا غیر واقعی است، گفت: این فرد دچار نوعی خودشیفتگی شده است و تصور می کند نظام تلاش می کند که مانع حضور او در دانشگاه شود. در حالی که اگر بحث ستاره دار شدن واقعیت داشت چرا ما باید امسال دانشجویانی که سابقه سال ها حضور در زندان را داشتند را در دانشگاه پذیرش می کردیم.

وی در خصوص علت تحصن دو هفته ای یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به نتیجه مصاحبه آزمون دکتری، اظهار کرد: مسئله این دانشجو به هیچ عنوان سیاسی نیست. در واقع او ادعا می کند علی رغم کسب نمره قبولی در دوره دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران، نام او به عنوان پذیرفته نهایی اعلام نشده است که البته این ادعا دروغی بیش نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رتبه دانشجویان در آزمون کتبی دوره دکتری تنها معیار پذیرش محسوب نمی شود، گفت: دانشجویان دکتری دانشگاه ها علاوه بر آزمون کتبی در دوره دکتری باید در مصاحبه عملی نیز شرکت کنند. دانشجویی که نتواند رتبه قابل قبولی در دوره مصاحبه کسب کند، اگرچه رتبه کتبی خوبی هم داشته باشد اما نمی تواند به دانشگاه ورود کند. همچنان که امسال رتبه یک کنکور به دلیل عدم کسب حد نصاب لازم در مصاحبه در رشته تئاتر نیز پذیرفته نشده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نمره و کارنامه مصاحبه دانشجوی معترض به وی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: این دانشجو مدعی بود که اساتید نمره و حد نصاب لازم را برای پذیرش او در دانشگاه اعلام کرده اند اما دانشگاه به دلیل فعالیت های سیاسی او مانع پذیرش شده است. در صورتی که این ادعا واقعیت ندارد. من حتی کارنامه مصاحبه او با اساتید و نمره ای که اساتید اعلام کرده اند را به خود دانشجو ارائه دادم.

دکتر سرسنگی در خصوص این ادعا که دانشجوی مورد نظر به دلیل ستاره دار شدن از پذیرش در دوره دکتری دانشگاه تهران منع شده است نیز گفت: به یقین این دانشجو نمره قبولی را برای پذیرش در دوره دکتری دانشگاه تهران کسب نکرده و ادعای رد پذیرش او به دلیل ستاره دار شدن واقعیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بحث ستاره دار شدن حقیقت داشت، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران که سابقه طولانی در انجام فعالیت های سیاسی دارد طبیعتا باید این دانشجو نیز از پذیرش در دانشگاه ها به دلیل ستاره دار شدن منع می شد. این در حالیست که امسال این دانشجو علی رغم سابقه سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران پذیرفته شد و سر کلاس های درس حضور دارد. بنابراین اینکه دانشجویی با به دست دریافت تابلویی گروهی از دانشجویان را دور خود جمع کند و با احساسات آنها بازی کند، درست نیست.

سرسنگی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران که چندین برابر دانشجوی مدعی، فعالیت سیاسی انجام داده و حتی هفت سال نیز سابقه زندانی شدن را دارد، نیز از تحصیل محروم نشده و امسال در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران پذیرفته شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان این دانشگاه مسائل علمی را با مسائل صنفی و سیاسی درگیر نمی کند، اضافه نمود: دانشجوی مدعی به دلیل مسائل سال 96 در دادگاه بدوی به 6 سال زندان محکوم شد که البته این حکم در دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است. به همین جهت این دانشجو مدعی است که به دلیل فعالیت های سیاسی ستاره دار شده در حالیکه ما همین امسال دانشجویانی را پذیرش کردیم که سال ها به دلیل فعالیت های سیاسی در زندان حضور داشتند.

دکتر سرسنگی خاطرنشان کرد: روند اعتراض دانشجویان به مسائل آموزشی باید به این شکل باشد که آنها نامه اعتراضی خود را به واحد مربوطه ارسال کنند. من حتی به این دانشجو تاکید کردم که وقت ملاقاتی با رئیس دانشگاه هماهنگ کنند که البته او این پیشنهاد را نپذیرفت و جای تعجب دارد فردی که خواسته آموزشی دارد چرا باید این ملاقات را نپذیرد. در واقع مسئله این فرد به هیچ عنوان آموزشی نیست و دنبال ایجاد فضایی است که بر اساس آن تلقین کند که دانشگاه با دانشجویان برخورد مناسبی ندارد.

وی در سرانجام خاطرنشان کرد: دانشجوی معترض باید به این موضوع بیندیشد که چه ویژگی های از فعالیت سیاسی دارد که نظام و مجموعه دانشگاه برای تعلیق یا ستاره دار شدن اون اقدام کنند، متاسفانه این فرد خود را مبارز اصلی ایران تصور می کند در حالی که اصلا همچین تصوری درست نیست و این دانشجو دچار نوعی خودشیفتگی شده است و با ادامه این نوع اقدامات نمی تواند دانشگاه را برای پذیرش در دوره دکتری تحت فشار قرار بدهد.

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7053

به "ماجرای تحصن دو هفته ای دانشجوی محکوم به زندان ، سرسنگی: دانشجو ستاره دار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تحصن دو هفته ای دانشجوی محکوم به زندان ، سرسنگی: دانشجو ستاره دار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید