لیست پایگاه های آمریکا در سوریه؛ وعده واشنگتن برای خروج از سوریه، دروغ است

به گزارش کنفرانس هکا، یک روزنامه چاپ ترکیه ، لیستی از پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه منتشر و تأکید کرد آمریکایی ها قصد خروج از سوریه را ندارند و این پایگاه ها نشانگر حضور طولانی مدت آنان است.

لیست پایگاه های آمریکا در سوریه؛ وعده واشنگتن برای خروج از سوریه، دروغ است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، از شروع بحران سوریه، حضور نظامیان و نیروهای خارجی به صورت غیر قانونی، محل اهتمام و توجه رسانه ها و مراکز پژوهشی قرار داشته است.

روزنامه زمان الوصل ترکیه با انتشار گزارشی، به آنالیز پایگاه های نظامی آمریکا و تغییراتی که طی سال های (2018-2019) در آن به وجود آمده، پرداخته است.

به گزارش این روزنامه، این تغییرات شامل ایجاد پایگاه های جدید، توسعه بعضی پایگاه های قدیمی، تخلیه کامل بعضی پایگاه ها و انتقال بعضی پایگاه ها به مناطق دیگر بوده است.

این گزارش درباره جزئیات آخرین تغییرات پایگاه های غیر قانونی آمریکا در شمال سوریه و مناطقی است که تحت کنترل کُردهای وابسته به واشنگتن واقع شده است.

محل پایگاههای آمریکا در سوریه

همان گونه که در نقشه مذکور مشهود است، به جز یک پایگاه (التنف) که در شرق سوریه واقع شده، سایر پایگاه های متعلق به آمریکا در شمال و شمال شرق این کشور واقع شده است؛ مناطقی که تحت کنترل شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه واقع شده است.

بنا بر این گزارش، آنالیز مکان های احداث این پایگاه های متعلق به آمریکا در شمال و شمال شرق سوریه نشان می دهد، که وعده های آمریکا به ترکیه برای ایجاد چنین منطقه ای (منطقه امن)، چیزی بیش از مانورهای سیاسی برای خرید وقت نیست... چرا که آمریکا پایگاه های خود را برای باقی ماندن طولانی مدت احداث نموده و در مدت زمان معین شده -آنگونه که رئیس جمهور آمریکا ادعا می کند- از آن خارج نخواهد شد. پس نیروهای آمریکایی برای مدت نامعلومی [در سوریه] باقی خواهد ماند.

زمان الوصل پایگاه های آمریکا را به توضیح ذیل اظهار داشت:

1- پایگاه جدید هیمو در غرب القامشلی

این پایگاه در غرب قامشلی و نزدیکی روستای هیمو (شمال شرق سوریه) واقع شده است. چهار کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد و از فرودگاه این شهر که تحت کنترل ارتش سوریه، فقط پنج کیلومتر فاصله دارد.

2- ساخت و سازهای جدید در پایگاه تل بیدر

نیروهای آمریکایی در داخل پایگاه تل بیدر، در حال ساخت و ساز و توسعه باند فرودگاه قدیمی آن هستند.

3- پایگاه تازه احداث شده جبل الغول (بین تل بیدر و تل تمر)

ساخت این پایگاه در سال 2018 خاتمه یافت. شامل باند فرود هواپیما و اردوگاهی برای حمایت از نیروهای آمریکایی است. در این پایگاه، یک مقر لجستیک واقع شده است. از نظر تعداد نیرو، یکی از مبهم ترین پایگاه های آمریکا در سوریه است. در سی کیلومتری مرز ترکیه واقع شده است.

4- پایگاه تازه احداث شده در سد الخابور

این پایگاه در غرب الحسکه واقع شده است. در هنگام احداث این پایگاه، نیروهای آمریکایی در غرب الحسکه مستقر شدند و پایگاه هوایی که در لایف استون قرار داشت، تخلیه شد.

5- پایگاه الشدادی

یکی از بزگترین پایگاه های آمریکا در سوریه است. پس از اخراج داعش، در الشدادی احداث شد. به منزله نقطه تمرکز نیروهای ضربتی آمریکا در این منطه است. اردوگاه نیروهای مارینز آمریکایی در آن واقع شده است و شامل یک پایگاه هوایی با هشت هلیکوپتر جنگی است. طول آن چهارو عرض آن دو کیلومتر است. این پایگاه در نزدیکی میادین نفتی الجبس و کبیبه که یکی از مهمترین میادین نفتی این منطقه هستند، واقع شده است.

6- تغییر زیاد در پایگاه مشترک کارگاه لافارج

نیروهای ائتلاف آمریکا در طول سال 2019 پایگاه موجود در کارخانه سیمان لافارج را گسترش دادند. این پایگاه بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی و ائتلاف از نظر نظامی و لجستیک است. در آن هشت بالگرد آمریکایی و شش بالگرد فرانسوی وجود دارد. در 20 کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شده است.

7- گسترش پایگاه لجستیک عین عیسی

آمریکایی ها از شروع امسال میلادی پایگاه عین عیسی را گسترش دادند. مساحت آن بسیار زیاد است. مخصوص حمایت لجستیک و امدادرسانی است. انبارهای مهمات زیادی در آن واقع شده است.

8- گردآوری نیروهای اضافی در پایگاه تل السمن در شمال رقه

این پایگاه سال 2017 احداث شد. اهمیت آن، به خاطر باند فرود جنگنده ها و هواپیماهای باری است. اخیرا نیروهای زمینی و خودروهای زرهی زیادی وارد این پایگاه شد. مرکز مهمی برای شنود، جاسوسی و پارازیت به شمار می رود.

9- پایگاه هرقله در غرب رقه

سال گذشته این پایگاه گسترش یافت. این پایگاه محل فعالیتهای اداری نیروهای کُرد است که تحت نظارت نیروهای آمریکایی واقع شده است.

10- پایگاه بیرسان در جنوب غرب شهرک المحمودلی

این پایگاه در سال 2018 و در شمال شهر الطبقه احداث شد. محل حضور نیروهای توپخانه ای آمریکا و مرکز امدادرسانی لجستیک به نیروهای مستقر در نزدیکی این منطقه است.

11- گسترش پایگاه آمریکایی نزدیک به شهرک صرین

این پایگاه در شمال شهرک صرین واقع شده است. شامل باند فرودگاهی برای جنگنده و هواپیماهای باری است. یکی از بزرگترین پایگاه های آمریکا در سوریه است. اردوگاه نیروهای نظامی، هلی برن و یک مقر امدادرسانی لجستیکی در آن واقع شده است.

12 پایگاه جدید در جنوب غرب منبج

این پایگاه، قبلا بسیار کوچک بود. پس از افزایش تنش در این منطقه، نیروهای آمریکایی آن را به شدت گسترش دادند. در 28 کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شده است.

13- پایگاه جدید الاحداث الدادات

در نُه کیلومتری شهرک الدادات واقع شده است. طی دو سال گذشته، گسترش زیادی یافت. در هفده کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شده است. مرکز اصلی شنود و جاسوسی نیروهیا آمریکایی است.

اما سایر پایگاه ها یا مقرهای آمریکا در سوریه عبارتست از: نخست؛ التنف: پایگاه مشترکی بین نیروهای انگلیسی و آمریکا و در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق واقع شده است. دوم؛ ابو حجر در نزدیکی میادین الرمیلان. سوم؛ باند فرودگاه خراب الجیر در شمال شرق سوریه. چهارم؛ پایگاه های نظامی کوچک با حدود پنجاه سرباز آمریکایی مانند المالکیه و عین العرب و تل ابیض. پنجم؛ پایگاه المبروکه در نزدیکی مرزهای ترکیه با حضور 100 سرباز آمریکایی.

باند ابو حجر

ص

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5871

به "لیست پایگاه های آمریکا در سوریه؛ وعده واشنگتن برای خروج از سوریه، دروغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست پایگاه های آمریکا در سوریه؛ وعده واشنگتن برای خروج از سوریه، دروغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید