لزوم تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز بازار کار

به گزارش کنفرانس هکا، دانشجوی دانشگاه کلگری گفت: دانشگاه ها باید باتوجه به نیاز بازار کار، نیروی کار متخصص تربیت کنند.

لزوم تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز بازار کار

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، بهنام اوسط متولد سال 1373 در شهر جهرم فارس است. وی سال 91 در دانشگاه تهران در رشته مهندسی برق شروع به تحصیل کرد و بعد از فارغ التحصیلی به دانشگاه کلگری کانادا رفت تا در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر مشغول به تحصیل شود.

اوسط در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران درباره دستاوردهای پژوهشی خود گفت: پروژه ای با شهرداری کلگری در زمینه شهر هوشمند انجام دادم که در نتیجه آن دو مقاله آکادمیک نیز منتشر کردم.

وی با اشاره به تفاوت سیستم های آموزشی در کشورهای شرقی و غربی بیان نمود: یکی از خصوصیت های دانشگاه های ایران کم توجهی و بی توجهی به هدف نهایی یعنی تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز بازار کار است، به خصوص در رشته های مهندسی که بخش اعظمی از تمرکز روی دانشگاه است.

اوسط درباره حضور دانشجویان غیربومی در دانشگاه های غربی اظهار کرد: تقریباً 90 درصد دانشجویانی که در دانشگاه کلگری ارشد یا دکتری می خوانند از کشورهایی غیر از کانادا و آمریکا هستند. بیشتر دانشجویان کارشناسی این دانشگاه بلافاصله پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند.

وی در خصوص بهبود دانشگاه های داخل کشور گفت: دانشگاه های ایران از نظر محتوای آموزشی کم و کاستی ندارند؛ اما همان طور که اشاره کردم باید توجه بیشتری به ارتباط میان دانشگاه و بازار کار شود تا نیروی انسانی با توجه به نیاز بازار کار تعلیم و تربیت شود.

اوسط درباره ویژگی مورد نظر خود برای انتخاب دانشگاه خارجی گفت: برای من از ملاک های انتخاب دانشگاه کیفیت رشته تحصیلی، محیط دانشگاه، مقدار کمک هزینه و کشور محل تحصیل بود.

4107/4021/

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10414

به "لزوم تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز بازار کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تربیت نیروی متخصص با توجه به نیاز بازار کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید