لاوروف: مساله منع تسلیحات کشتار جمعی سیاسی شده است

به گزارش کنفرانس هکا، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی در کنفرانس با موضوع عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی در مسکو ضمن متهم کردن آمریکا به عدم پایبندی به تعهداتش در توافق موشکی تاکید کرد برخی درخواست ها برای منع تسلیحات کشتار جمعی دچار بازی های سیاسی شده است.

لاوروف: مساله منع تسلیحات کشتار جمعی سیاسی شده است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی در محل این کنفرانس به موضوع طرح پیشنهادی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای تعلیق کردن استقرار موشک های کوتاه برد و میان برد در اروپا و مناطق دیگر اشاره کرد؛ طرحی که ناتو ظاهرا در پاسخ به آن گفته که قابل اعتماد نیست و وزیر خارجه روسیه نیز نسبت به واکنش این بلوک به این طرح پیشنهادی اظهار تاسف کرد.

سرگئی لاوروف گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از رهبران کشورهای عضو ناتو و کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه طی سخنان شخصی خود خواسته تا به طرح پیشنهادی تعلیق استقرار موشک های کوتاه برد و میان برد زمینی بپیوندند اما هیچ گونه پاسخ واضحی از جانب ناتو وجود نداشته است و از طرف دیگر ناتو نشان داده که از آن تبعیت نخواهد کرد.

این وزیر دولت روسیه اعلام نمود، تصمیم کشورش برای توسعه برخی سلاح هایی که قبلا در یک توافق موسوم به ممنوعیت سلاح های هسته ای میان برد ممنوع بودند تنها یک اقدام متقابل در واکنش به گام های اتخاذ شده از سوی واشنگتن بوده است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه و چین در ارتباط با بحران شبه جزیره کره برنامه عملشان را با دیگر شرکت کنندگان مذاکرات موسوم به مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته ای کره هماهنگ کرده اند.

این مقام روس اضافه نمود: آغاز نوپای فرآیند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که مذاکرات سیاسی بر پایه اقدامات متقابل و مشارکت طرف ها جلو برود.

وی تاکید کرد: روسیه و چین اقدامات ملموسی را درباره چگونگی حرکت در این جهت ابتدا در قالب یک نقشه راه و اکنون در قالب یک برنامه عمل پیشنهاد داده اند و ما در حال نهایی ساختن این طرح ها با طرف های مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته ای کره هستیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین ضمن متهم کردن آمریکا به عدم پایبندی به تعهداتش در توافق موشکی با روسیه تاکید کرد برخی درخواست ها برای منع تسلیحات ممنوعه دچار بازی های سیاسی شده است.

لاوروف همچنین به توافق هسته ای ایران اشاره کرده و گفت این توافق به رغم اقدامات غیرقانونی آمریکا مآغازیتش را از دست نداده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین گفت که ایالات متحده همپیمانانش را به خرید سلاح تنها از آمریکا وادار می کند.

وی گفت که کشورهای غربی از ادعاهایی چون استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط ارتش سوریه برای تحقق اهداف ژئوسیاسی خود بهره می جویند.

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7151

به "لاوروف: مساله منع تسلیحات کشتار جمعی سیاسی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مساله منع تسلیحات کشتار جمعی سیاسی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید