قیمت ریرا و زمان عرضه آن معین شد

به گزارش کنفرانس هکا، قیمت ریرا، زمان عرضه و امکانات آن تعیین شد. کراس اوور ایران خودرو به زودی و با یک قیمت رقابتی، به فروش خواهد رسید. ری را اولین کراس اوور ایران خودرو است که براساس پژو 2008 نسل دوم پیشرفته است. این خودرو از لحاظ قوای فنی قوی ترین و از لحاظ امکانات و تجهیزات نیز کامل ترین خودرو فراوری شده در ایران است. اما قیمت این خودرو چقدر است و چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟

قیمت ریرا و زمان عرضه آن معین شد
آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: به گفته بعضی از منابع مطلع به خبرنگاران، قیمت ری را قرار است زیر یک میلیارد تومان باشد. این خودرو مطابق اعلام پیشین ایران خودرو، تا اواسط خرداد ماه سال جاری نیز برای فروش، در سامانه یکپارچه قرار داده می گردد و تحویل آن 90 روزه است. لذا پیش بینی می گردد این خودرو تا اواخر تابستان به متقاضیان تحویل داده گردد.

البته بعضی از برآورد ها حاکی از کوشش خودروسازان داخلی برای فروش محصولات شان از روشی غیر از سامانه یکپارچه فروش خودرو است. مطابق بعضی از اخبار، محصولات چینی مونتاژی در کشور در نمایندگی ها هم فروخته شده اند. هر چند در حال حاضر تنها راه فروش خودرو برای کارخانه ها، قرار دادن آن در سامانه یکپارچه فروش خودرو است.

قیمت ریرا در بازار آزاد و رقبا

قیمت ریرا در کارخانه حدود یک میلیارد تومان است و اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی نیز حدود دو برابر و حتی بیشتر است. بنابراین می توان پیش بینی کرد که قیمت ری را در بازار آزاد، به حدود دو میلیارد تومان برسد. این یعنی قیمت ری را در بازار آزاد، معادل خودروهایی مانند فیدلیتی هفت نفره، هایما 8S، کی ام سی X5، دیگنیتی و تیگو هفت پرو است. آن چه معین است ری را در بحث پلت فرم، قوای فنی و تا حدودی آپشن ها، قادر به رقابت با چینی ها است. اما در بحث طراحی به ویژه در نمای ظاهری، عقب تر از رقبای چینی است.

از طرف دیگر، تیراژ فراوری بالاتر از چینی ها، گستردگی خدمات پس از فروش و احتمالا بازار خرید و فروش ری را، بهتر از چینی ها است. در نتیجه باید منتظر ماند و دید که قرار است ری را قیمت چینی ها را پایین بیاورد یا چینی ها قیمت آن را می شکنند. البته اگر همه با هم بالا نروند!

اولین تجربه رانندگی با ریرا را در کانال آپارات خبرنگاران دیدن کنید:

معینات فنی و امکانات ری را

ری را به قوی ترین پیشرانه داخلی حال حاضر یعنی EF7 توربو پلاس یا EFP با توان فراوریی 160 اسب بخار و 240 نیوتون متر گشتاور مجهز است. گیربکس شش سرعته AT با برند DAE نیز وظیفه انتقال این توان به چرخ های جلو را دارد.

ترمز پارک برقی، اتو هولد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و سیستم کمکی ترمز از امکانات ایمنی این خودرو هستند.

صفحه کیلومتر دیجیتال 12 اینچی، مانیتور مالتی مدیا 12 اینچی با 9 بلندگو، نورپردازی مخفی و سانروف جزو امکانات رفاهی ری را هستند. بعلاوه سنسور نور و باران، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور از دیگر امکانات این خودرو هستند.

پلت فرم ری را چگونه به دنیا آمد؟ / ویژگی های نسل نو پلت فرم تارا + تصاویر اختصاصی
منبع: بیت ران
انتشار: 2 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16845

به "قیمت ریرا و زمان عرضه آن معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ریرا و زمان عرضه آن معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید