پلت فرم ری را چگونه به دنیا آمد؟ ، ویژگی های نسل تازه پلت فرم تارا

به گزارش کنفرانس هکا، پلت فرم ری را با کد IKP2 یک بُن سازه نو جهت توسعه خودروهای کراس اوور ایران خودرو است که البته با پلتفرم تارا فرق دارد. کیفیت هندلینگ و سواری در پلت فرم IKP2 چگونه است؟

پلت فرم ری را چگونه به دنیا آمد؟ ، ویژگی های نسل تازه پلت فرم تارا

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: همان طور که احتمالا می دانید پلت فرم خودرو تارا با کد IKP1 یک تحول اساسی در ایران خودرو بود. این پلت فرم خود نسل نو پلت فرم PF1 پژو 206 است که با پلت فرم پژو 301 تقریبا مشترک است. به همین دلیل هندلینگ و کیفیت سواری تارا به وضوح از سایر سدان های ایران خودرو که روی پلت فرم قدیمی پژو 405 پیشرفته اند، بهتر است. اما پلت فرم ری را برخلاف باور عموم، پلت فرم تارا نیست، هر چند که از یک نسل هستند.

ریرا و شاسی بلند بزرگ نو ایران خودرو، دو خودرو متفاوت توضیحات کامل را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

بهروز احمدزاده رئیس اداره تست و مقدار گیری ایران خودرو در گفت وگوی اختصاصی درباره پلت فرم ری را به خبرنگاران گفت: برنامه ما در ابتدا این بود که برای فراوری ریرا از حداکثر ظرفیت پلت فرم IKP1 تارا استفاده کنیم. اما خواسته هایی که بازاریابی ری را از مقدار های ابعادی و محوری خودرو به ما نشان داد، منجر به ایجاد تغییرات بنیادی در این پلت فرم شد. بعلاوه قوای محرکه نیز در ریرا نسبت به تارا تغییر کرد، و قوی تر شد. سیستم تعلیق هم براساس همین شرایط بهبود پیدا کرد. در نتیجه پلت فرم ری را به دنیا آمد.

البته باید گفت که پلت فرم ری را بسیار شبیه پلت فرم نسل دوم پژو 2008 است و حتی بعضی آن را برگرفته از همین پلت فرم می دانند.

بیشترین حجم تغییرات در یک خودرو داخلی در تاریخ ایران
پلت فرم ری را چگونه به دنیا آمد؟ / ویژگی های نسل نو پلت فرم تارا

رئیس اداره تست ایران خودرو اضافه نمود: به جرات می گویم خودرو ری را بیشترین حجم تغییرات در یک محصول را در تاریخچه ایران داشته است. تمامی بخش های این خودرو مانند پلت فرم، Upper body (بدنه) با بالاترین سطح ایمنی در خودروهای داخلی، سیستم تعلیق و… تغییر نموده اند.

وی درباره ساختار بدنه و مقدار ایمنی ری را مدعی شد: ایمنی ری را بالای سه ستاره است و ما تغییرات ساختاری را در بحث هندسه طراحی بدنه اعمال کردیم. بعلاوه در این خودرو از انواع فولادهای دو فازی و استحکام بالا هم استفاده شده است. این موارد یاری کرد تا به استحکام خوبی برسیم و نتیجه تست های تصادف نیز مطلوب بوده است.

برترین موتور ایرانی آمد؟ موتور سه سیلندر روی ریرا ویدیوی کامل را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
مشخصات فنی ریرا

ریرا اولین کراس اوور ایران خودرو، یک کراس کامپکت است که ابعادی مشابه پژو 2008 دارد. این خودرو از پیشرانه نو EFP توربو به قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتون متر استفاده می نماید. گیربکس خودرو نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک AT (DAE) است.

امکانات ری را
پلت فرم ری را چگونه به دنیا آمد؟ / ویژگی های نسل نو پلت فرم تارا

در کنار پلت فرم ری را که یک مزیت بزرگ برای کیفیت سواری و هندلینگ آن است، فهرست امکانات خودرو نیز کامل به نظر می رسد. براساس کاتالوگ رسمی ری را، این کراس اوور مجهز به جلو آمپر دیجیتالی (نمایشگر دوگانه)، نورپردازی مخفی در داخل با قابلیت تغییر رنگ، چراغ خوش آمد گویی و خروجی برق 12 ولت درون صندوق عقب است.

هرچند که بارها خبر از ورود این خودرو به بازار در انتها سال 1402 شنیدیم، اما تا امروز هیچ خبری از ورود خودرو به بازار یا حتی قیمت آن نیست.

جزئیات قوی ترین خودرو ایرانی سورن توربو گازسوز را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

اهرم تعویض دنده در این کراس اوور الکترونیکی است و نمایشگر لمسی 12 اینچی با 9 اسپیکر برای بخش اطلاعات و تفریح آن در نظر گرفته شده است.

پلت فرم ری را چگونه به دنیا آمد؟ / ویژگی های نسل نو پلت فرم تارا

فرمان چند منظوره برقی با تنظیم دستی، چراغ روشن کننده مسیر داخلی پیچ (در زمان گردش فرمان)، سامانه های کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری هم از دیگر امکانات این خودرو به شمار می روند.

ری را ایران خودرو، محدود کننده سرعت، سانروف برقی و کروز کنترل نیز دارد. بعلاوه راننده می تواند بدون استفاده از کلید خودرو، به داخل آن وارد گردد. دوربین 360 درجه و رادار نقاط کور هم در این خودرو وجود دارند.

رینگ های ری را 18 اینچی دو رنگ خواهند بود و چراغ ها و برف پاکن این خودرو نیز اتوماتیک است. یکی دیگر از امکاناتی که در کاتالوگ ری را به آن اشاره شده، امکان باز کردن در صندوق عقب این خودرو با استفاده از حس گر حرکتی پا است.

هرچند که بارها در اخبار مختلف خبر از ورود این خودرو به بازار در انتها سال 1402 شنیدیم، اما تا امروز، دهم اسفند ماه، هیچ خبری از ورود خودرو به بازار یا حتی قیمت آن نیست.

تارا هوشمند معرفی گردید ویدیوی این خودرو را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

بدنه تارا چگونه فراوری می گردد؟ / بازدید خبرنگاران از خط فراوری خودرو تارا برای آنالیز ایمنی

تیپ های سهند پارس خودرو حذف شدند / کاتالوگ نو سهند منتشر شد

کادیلا و آریا به خط فراوری نرسیدند / اعلام برنامه نو فراوری برای این خودروها

جایگزین پژو پارس معرفی گردید / توقف فراوری پس از 23 سال!

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارنموده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

منبع: بیت ران
انتشار: 12 اسفند 1402 بروزرسانی: 12 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15597

به "پلت فرم ری را چگونه به دنیا آمد؟ ، ویژگی های نسل تازه پلت فرم تارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلت فرم ری را چگونه به دنیا آمد؟ ، ویژگی های نسل تازه پلت فرم تارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید