قطعی گسترده اینترنت دراین منطقه!

به گزارش کنفرانس هکا، قطعی کابل های زیر دریایی ارتباطات حداقل 8 کشور آفریقایی را دچار مسائل گسترده نموده است.

قطعی گسترده اینترنت دراین منطقه!

به گزارش خبرگزاریخبرانلاینو براساس گزارش زومیت، پس از آسیب تماشا چهار کابل ارتباطی زیردریایی حیاتی، قطعی گسترده اینترنت ارتباطات میلیون ها نفر را در سراسر غرب و مرکز آفریقا فلج نموده است. به گفته کارشناسان، حل کامل این اختلالات که از پنجشنبه آغاز شده اند، شاید هفته ها یا ماه ها زمان ببرد.

کابل های آسیب دیده شامل سیستم کابل غرب آفریقا (WACS) با طول 14٬530 کیلومتر، آتلانتیک جنوبی 3 (SAT-3) با طول 13٬000 کیلومتر، MainOne و ACE می شوند. این خطوطِ فیبر نوری در اقیانوس اطلس، شاهرگ های حیاتی انتقال داده های اینترنت بین آفریقا و سایر قاره ها هستند.

به گزارش بلومبرگ، تا به امروز حداقل هشت کشور به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند که از میان آن ها می توان به ساحل عاج، لیبریا، بنین، غنا، نیجریه و کامرون اشاره نمود.

علت قطعی همچنان معین نیست؛ اما بعضی باور دارند که رانش زمین زیرآبی باعث قطعی کابل های یادشده در سواحل غربی آفریقا شده است. نت بلاکس، گروه نظارت بر شرایط اینترنت، با استناد بر داده های شبکه که افت محسوس ارتباطات در این منطقه ها را نشان می دهد، این حادثه را اختلالی عمده توصیف کرد.

تعمیر کابل های زیردریایی کار پیچیده ای است که به کشتی های تخصصی برای مکان یابی و برطرف شکستگی احتیاج دارد. سخن گوی کلادفلر، ارائه دهنده خدمات CDN که به برطرف این حادثه یاری می نماید، هشدار داد: بسته به محل آسیب و پیچیدگی تعمیر و شرایط آب وهوایی، تعمیرات ممکن است هفته ها تا ماه ها طول بکشد.

MTN، ارائه دهنده خدمات مخابراتی در آفریقا، خاطرنشان کرد که کشتی های تعمیر برای ترمیم کابل های آسیب دیده WACS و ACE اعزام شده اند. مالکان دیگر کابل ها ازجمله شرکت مخابراتی فرانسوی Orange نیز به کوشش برای ترمیم پیوسته اند.

بااین همه، تا زمان اتمام این تعمیرات وسیع، میلیون ها نفر در غرب آفریقا از دسترسی پایدار به اینترنت محروم خواهند ماند. تا همین حالا نیز قطعی اینترنت کسب وکارها و خدمات مالی و فعالیت های روزمره را مختل نموده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 اسفند 1402 بروزرسانی: 27 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16085

به "قطعی گسترده اینترنت دراین منطقه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی گسترده اینترنت دراین منطقه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید