ملاقات پادشاه اردن با شرکت کنندگان در نشست بین المللی ضد تروریسم در العقبه

به گزارش کنفرانس هکا، پادشاه اردن با شرکت کنندگان در نشست های بین المللی ضد تروریسم در العقبه از جمله سران آفریقایی و وزیر دفاع آمریکا ملاقات کرد.

ملاقات پادشاه اردن با شرکت کنندگان در نشست بین المللی ضد تروریسم در العقبه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز شنبه با شرکت کنندگان در نشست ضد تروریسم که به مدت دو روز در شهر ساحلی العقبه برگزار گردیده، ملاقات کرد.

وی با رهبران آفریقایی و وزیران دفاع آمریکا و برزیل ملاقات و تبادل نظر کرد. این ملاقاتها در چارچوب نشست های عقبه با هدف آنالیز کوشش های بین المللی جهت مبارزه با تروریسم و افراط گری به ویژه در غرب آفریقا برگزار گردید.

نشست های العقبه جهت ادامه هماهنگی ها و تقویت همکاری میان طرف های منطقه ای و بین المللی مختلف جهت مبارزه با تروریسم با روش های فراگیر شروع شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که این نشست برای آنالیز چالش های امنیتی در شماری از مناطق دنیا که به کانونی برای تروریسم تبدیل شده اند و نیز هماهنگی با کوشش های مبارزه با تروریسم برگزار گردیده است.

طبق گزارش بیانیه مذکور، این نشست ها بخشی از طرح ملک عبدالله دوم جهت ارتباط با کشورهای مختلف دنیا و هماهنگی با آن ها در زمینه مبارزه با تروریسم است به ویژه این که این کوشش ها، باید به کوششی بین المللی، منسجم و هماهنگی در سطح بالا و رایزنی میان کشورها جهت مقابله با پدیده تروریسم و افراط گری تبدیل گردد زیرا تروریسمی که در نقاط مختلف دنیا منتشر شده امنیت و ثبات دنیای را تهدید می نماید.

این نشست ها با هدف تبادل اطلاعات ، تجارب و همکاری امنیتی و نظامی جهت مبارزه با تروریسم برگزار گردیده است.

طبق بیانیه دفتر پادشاهی اردن، در این نشست ها شماری از مسئولان برجسته امنیتی و سیاسی از کشورهای اروپایی، لاتین، آفریقایی و نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آفریقا و ناتو شرکت دارند.

در این نشست مسئولانی از انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، رومانی، بلژیک، هلند، قبرس، کانادا، برزیل، ژاپن، استرالیا، هند ، اندونزی، ساحل عاج ، نیجریه، موریتانی، اقتصادی، گینه، غنا، آنتیگوا، باربودا، چاد و بورکینافاسو، سرالئون و نیز نمایندگان سازمان های منطقه ای و بین المللی حضور دارند.

پادشاه اردن طی دو سال گذشته نشست هایی با رهبران و نمایندگان شماری از کشورهای منطقه شرق آفریقا و جنوب شرقی آسیا و بالکان برگزار نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8365

به "ملاقات پادشاه اردن با شرکت کنندگان در نشست بین المللی ضد تروریسم در العقبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات پادشاه اردن با شرکت کنندگان در نشست بین المللی ضد تروریسم در العقبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید