فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشور، کوهنوردی مخاطره آمیز است

به گزارش کنفرانس هکا، صادق ضیاییان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشور اظهارکرد: پنجشنبه و آدینه (26 و 27 بهمن ماه) بارش برف، کولاک، وزش باد شدید و خیلی شدید، وقوع بهمن و ریزش برف در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات البرز و طی آدینه با شدت کمتر در ارتفاعات مرکزی و شمال شرقی پیش بینی می گردد که منجر به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی کشور درباره شرایط بارشی و سرمای هوا در بیش از 20 استان کشور شده است.

فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشور، کوهنوردی مخاطره آمیز است

وی با بیان اینکه مه آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی از تبعات فعالیت این موج است، گفت: شدت بارش ها در ارتفاعات غربی کشور و زاگرس مرکزی و جنوبی در پایین دست منجر به جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها می گردد و در بالادست با بارش سنگین برف همراه است. طی روز آدینه و شنبه کاهش محسوس دما نیز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعبت جوی ارتفاعات شمال تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: به تدریج از پنجشنبه با افزایش ابر و مه آلود شدن، بارش برف و وزش باد شدید و کولاک بعلاوه وقوع بهمن در مسیرهای مستعد ریزش پیش بینی می گردد. تداوم بارش برف و باد شدید و کاهش محسوس دما طی آدینه و شنبه در ارتفاعات شمال تهران نیز دور از انتظار نیست.

ضیاییان در انتها گفت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه، شرایط جوی در بیشتر نواحی کوهستانی کشور برای انجام فعالیت های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی، طبیعت گردی و … مخاطره آمیز و با احتمال خسارت جانی همراه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 بهمن 1402 بروزرسانی: 26 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15108

به "فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشور، کوهنوردی مخاطره آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشور، کوهنوردی مخاطره آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید