فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کنفرانس هکا، مسئولان حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد قصد دارند با بکارگیری تمام ظرفیت ها و توان خود زمینه فعالیت بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی را در بخش گردشگری استان فراهم کنند.

فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایرنا، این روزها که نگرانی از انتشار ویروس کرونا باعث تعطیلی صنعت گردشگری و بیکاری فعالان این عرصه شده است فرصتی دست داده تا سرمایه گذاران و مسئولان با استفاده از راهکارهای تجربه نشده زمینه جذب بیشتر سرمایه گذاران را در استان فراهم سازند.

آنان معتقدند که مزایای رونق گردشگری به سرمایه گذاران و شاغلان این حوزه محدود نمی شود بلکه طیف گسترده ای از مردم از تولیدکنندگان صنایع دستی،محصولات کشاورزی گرفته تا بازاریان از قبل آن می توانند سودهای خوبی به جیب بزنند.

به همین دلایل مسئولان قصد دارند تا دوران کرونا را سرآغاز تحول در حوزه گردشگری این استان قرار دهند صنعت نوپایی که کمتر از نیم قرن از عمر آن در کهگیلویه وبویراحمد می گذرد و با وجود زیرساخت های ایجاد شده همچنان نیازمند توسعه است.

وجود رودخانه های خروشان،آبشارهای سحرانگیز، دریاچه ها، تالاب های بکر،سدها، چین خوردگی ها و کوه های سر به فلک کشیده دنا و خامی در کنار جنگل های بلوط و از همه مهمتر هوای پاک گوشه ای از ظرفیت هایی است که می تواند منجر به رغبت کارآفرینان به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شود.

اگرچه طبیعت بکر کهگیلویه و بویراحمد به بلوط های هزارساله اش می نازد، اما گونه های علفی و بوته ای متنوع دیگری مثل ارژن، گون و سرو کوهی در ان وجود دارد ضمن اینکه کبک دری، خرس قهوه ای، پلنگ، خوک وحشی، سنجاب جنگلی، راسو، گربه پالاس، سیاه گوش، گوزن زرد ایرانی و بز از جمله گونه های جانوری این منطقه هستند که هرزچندگاهی شکار دوربین ها و سوژه فضای مجازی می شود.

وجود 51 قله بالای چهار هزار متر در ذخیره گاه زیست کره دنا که طولانی ترین خط الرأس بالای چهار هزار متر در کشور است، فرصت بی نظیر توسعه طبیعت گردی است که در صورت جذب سرمایه گذاران می تواند بهشتی بی نظیر و رویایی به ویژه برای علاقه مندان به کوهنوردی باشد.

همه در خدمت سرمایه گذاران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد می گوید: برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری استان محدودیت اعتباری وجود ندارد و براساس طرح توجیهی به متقاضیان تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت می شود.

مجید صفایی اضافه کرد: سرمایه گذاران حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در هر نقطه ای از این استان می توانند بدون نگرانی از سقف تسهیلات اعطایی با استفاده از نقطه نظرات کارشناسی طرح های مورد نظر خود را اجرایی کنند.

ظرفیت های مغفول سرمایه گذاری

وی گفت: ایجاد زیرساخت های گردشگری در کنار منابع آبی و کمپ های عشایری از ظرفیت های مغفول حوزه گردشگری استان است که آن طور که باید در آن سرمایه گذاری نشده است.

مجید صفایی افزود: تا به امروز تنها یک مجوز ایجاد زیرساخت های گردشگری در بخش کمپ های عشایری کهگیلویه و بویراحمد صادر شده در حالی که ظرفیت های بی بدیلی برای سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد.

وی ایجاد زیرساخت های گردشگری در کنار منابع آبی استان را ظرفیت مغفول دیگر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری می داند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث دهکده گردشگری در منطقه سدچم شیر گچساران از مهمترین برنامه های میراث فرهنگی برای توسعه زیرساخت های گردشگری آبی است.

وی صفایی اضافه کرد: طرح مطالعاتی اجرای این طرح در چند روز آینده آغاز می شود. وی ابراز داشت:70 میلیارد ریال اعتبار برای احداث طرح بزرگ دهکده گردشگری در منطقه سد چم شیر گچساران پیش بینی شده است.

صفایی گفت: در این طرح زیرساخت هایی مانند بازی های آبی، امکانات اقامتی و ورزش هایی مانند پیاده روی پیش بینی شده است.

وی گفت: تا به امروز 10 میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات و امکان سنجی طرح دهکده گردشگری در منطقه سد چمشیر این شهرستان اختصاص یافته است.

مخزن این سد 2.3 میلیارد مکعب ظرفیت دارد و دریاچه ای به طول 48 کیلومتر و وسعت 51 کیلومتر مربع در پشت این سد ایجاد می شود.

سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) ایران است.

میراث فرهنگی در کنار سرمایه گذاران

وی گفت: برای رونق گردشگری پس از ویروس کرونا براساس برنامه ریزی های انجام شده فصل جدیدی از معرفی جاذبه های استان در فضای مجازی آغاز شده که این خود می تواند به افزایش درآمد بخش خصوصی منجر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: صفحه اینستاگرام به آدرسww.instagram.com/kb-cthh جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی استان را معرفی می کند.

تکمیل 41 طرح در حال اجرا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: 41طرح حوزه گردشگری در استان با بیش از سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 568 فرصت شغلی مستقیم تا سرانجام سال آینده بهره برداری می شود.

وی گفت: اردوگاه تفریحی رفاهی بی بی حکیمه(س)،تله کابین و پارک آبی یاسوج،مجتمع های گردشگری موگرمون، آبشار کمر دوغ و چشمه بلقیس از جمله این طرح هاست.

صفایی تاکید کرد: واگذاری اردوگاه گردشگری در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی از دیگر راهبردهای میراث فرهنگی برای توسعه و نگهداری از زیرساخت های حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 80 واحد گردشگری استان شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، رستوران های سنتی،اردوگاه های تفریحی و مجتمع های اقامتی در این استان وجود دارد.

گردشگری و راه های نرفته

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای استفاده از خلاقیت ها استارت آپ های گردشگری و کسب وکارهای نوپا و خلاقانه این حوزه در استان حمایت می شود.

مجید صفایی گفت : کهگیلویه و بویراحمد با توجه داشتن ظرفیت هایی همچون 283 جاذبه شاخص طبیعی، 770 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، 16هزار هنرمند صنایع دستی شناسنامه دار و وجود بقاع متبرکه نظیر امامزاده بی بی حکیمه (س) ، نیازمند مسیرهای سرمایه گذاری جدید گردشگری است که استارت آپ ها یکی از این راهبردهاست.

وی از آمادگی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از ایده پردازان خلاق در حوزه های استارتاپ های گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد و افزود: برپایی رویدادهای استارت آپی مجازی از اولویت های این اداره کل برای شناسایی ظرفیت های جدید است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه می توان با فعالیت های استارت آپی و کسب و کارهای خلاقانه در حوزه گردشگری ثروت آفرینی کرد، افزود: باید از فضای مجازی نیز با هدف رونق بخشیدن به استارت آپ ها بهره گرفت.

صفایی اعلام کرد: نخستین رویداد مجازی استارت آپی گردشگری استان به صورت مشترک با پارک علم و فناوری، دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز علمی کاربردی یاسوج یک برگزار شد.

وی با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان این رویداد ، حدود 70 ایده فناورانه در سایت این رویداد ثبت شد ، افزود: با نظر داوران از این تعداد 10 ایده به عنوان استارت آپ برتر در حوزه گردشگری و صنایع دستی انتخاب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین رویداد مجازی استارت آپی حوزه گردشگری استان با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز علمی کاربردی دهدشت با تأکید بر استفاده از ظرفیت های بافت تاریخی بلاد شاپور دهدشت برگزار خواهد شد.

صفایی با یادآوری وجود 14 روستای نمونه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای بهره گیری بهتر از ظرفیت های طبیعی این مناطق راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در روستاها با مشارکت بخش خصوصی از دیگر راهبردهای میراث فرهنگی استان است.

وی اعلام کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با دریافت تسهیلات ارزان قیمت بانکی اقامتگاه های بومگردی در روستاهای مستعد راه اندازی کنند.

صفایی تاکید کرد: با ایجاد این واحدهای گردشگری افزون بر ایجاد فرصت های شغلی جدید ، زمینه فروش تولیدات روستائیان به عنوان سوغاتی یا برای مصرف گردشگران فراهم می شود.

صفایی ابراز داشت:هم اینک تنها 6 اقامتگاه بومگردی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با توجه به ظرفیت های موجود استان امکان افزایش تعداد این زیرساخت نوین گردشگری وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 15هزار کیلومتر مترمربع بین استانهای فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خورستان واقع شده است.

این استان سالیانه میزبان افزون بر سه میلیون نفر گردشگر است.

استان 720هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار گرفته است.

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12503

به "فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید