غریب آبادی از ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها به اسناد یونیدو اطلاع داد

به گزارش کنفرانس هکا، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین از ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها و اقدامات زورمدارانه یکجانبه به اسناد سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) اطلاع داد.

غریب آبادی از ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها به اسناد یونیدو اطلاع داد

به گزارش خبرنگاران، کاظم غریب آبادی که هفته گذشته ریاست هیات اعزامی به هجدهمین کنفرانس عمومی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ابوظبی را برعهده داشت با اعلام انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون رئیس کنفرانس از گروه آسیا در شروع این اجلاس و همچنین انتخاب مجدد ایران به عنوان یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه یونیدو برای یک دوره دیگر، گفت: یکی از مباحث مهمی که در رابطه با نشست سال جاری کنفرانس عمومی یونیدو قابل توجه است، ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها و اقدامات زورمدارانه یکجانبه در این سازمان و اسناد آن است.

سفیر کشورمان اضافه نمود: با وجود اینکه مهمترین مأموریت یونیدو توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه است، اما به دلیل مقاومت کشورهای غربی، به چالش های فرا روی کشورهای در حال توسعه به ویژه اعمال تحریم ها و اقدامات زورمدارانه یکجانبه علیه بیش از 25 کشور عضو این سازمان، پرداخته نشده است.

غریب آبادی گفت: در جلسات آماده سازی این دور از کنفرانس عمومی یونیدو در وین، جمهوری اسلامی ایران با همراهی و حمایت چندین کشور دیگر، بر ضرورت طرح موضوع تحریم ها و پرهیز از آن در سند نهائی کنفرانس تأکید کردند. در نتیجه، بعد از مذاکرات متعدد و طولانی، یکی از بندهای بیانیه ابوظبی به این موضوع اختصاص یافت.

سفیر کشورمان اضافه نمود در این بند، آمده است: از کشورها قویا درخواست می گردد تا از اعمال هرگونه اقدامات یکجانبه اقتصادی، اقتصادی و تجاری که با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد مطابقت ندارند و مانع دستیابی کامل به توسعه اقتصادی و اجتماعی به ویژه در کشورهای در حال توسعه می شوند، خودداری نمایند.

جمهوری اسلامی ایران از اعضاء فعال یونیدو محسوب می گردد و در ارگان های اصلی آن از جمله هیات مدیره، کمیته برنامه و بودجه و کنفرانس عمومی حضوری فعال دارد.

کنفرانس عمومی، اصلی ترین ارگان یونیدو به شمار می رود که وظیفه معین خط مشی و سیاست های کلی این سازمان را برعهده دارد و هر دو سال یکبار تشکیل جلسه می دهد.

در کنفرانس که هفته پیش در ابوظبی برگزار گردید هیاتی از ایران شامل کاظم غریب آبادی، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری و سیدمهدی میرصالحی مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این کنفرانس حضور داشتند.

310311

وبلاگ پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7157

به "غریب آبادی از ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها به اسناد یونیدو اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی از ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها به اسناد یونیدو اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید