عکس سلفی با آثار تاریخی ابزار رونق صنعت گردشگری است

به گزارش کنفرانس هکا، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، عکس سلفی با آثار تاریخی ابزار رونق صنعت گردشگری است.

عکس سلفی با آثار تاریخی ابزار رونق صنعت گردشگری است

علی اکبر مقنی اظهار کرد: عکسهای سلفی در جهانی امروز نشانه ای از سبک زندگی در زیست مجازی تلقی می گردد و عکاس را با سوژه پیرامونی عکس پیوند می دهد و عکس سلفی با آثار تاریخ و تمدن ابزار رونق صنعت گردشگری است.

وی اضافه نمود: دوربین های گوشی موبایل یک وسیله فراگیر در اجتماع امروز شده است و می تواند اسباب آن گردد تا هر فرد حضور خودش را ثبت کند و خاطره هایش را آن گونه که خود می پسندد برای خودش تکثیر نموده و واقعیت زندگی را به نوعی خودمانی کند.

این فعال حوزه رسانه، توضیح داد: موزه ها یکی از فضاهایی است که کمتر در دسترس شهروندان قرار گرفته است و در یک فضای رسمی و جدی روایت می گردد و کسی قادر به عکاسی در آن نیست.

مقنی تأکید کرد: موزه ها به عنوان بخشی از تاریخ و تمدن کشور باید با جامعه پیوند داشته باشند و به مخاطب نزدیکتر شوند، بنابراین باید روش هایی برای توسعه ارتباط موزه با شهروندان ایجاد گردد که عکس سلفی در موزه یک روش است که در سالهای اخیر در جهان ترویج می گردد.

وی توضیح داد: عکس سلفی در موزه و آثار تاریخی، فقط تفریح تلقی نمی گردد بلکه لمس یک بخش از تاریخ است که بیننده اثر می تواند اشتیاق خود را از تماشا یک فضای تاریخی یا یک شاهکار هنری به اشتراک بگذارد.

این فعال رسانه گفت: موزه های مخاطب محور باید رفتار و دریافت مخاطب را جدی بگیرند و توجه به برگزاری یک روز برای سلفی با موزه یک فرصت است که با مدیریت آن میتوان از آن برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود استفاده نمایند.

مقنی اضافه نمود: موزه ها یک مرجع برای معرفی تاریخ و تمدن هر نقطه از کشورها به حساب می آیند و برای جریان سازی رویدادها باید شبکه ای را ایجاد نمایند که با مشارکت مخاطبان، حتی فراتر از محدودیت های مرزی و جغرافیایی منابع خود را معرفی نموده و مخاطب را جذب نمایند.

وی توضیح داد: مخاطبان با عکس سلفی محتوا فراوری می نمایند و این محتوا می تواند به عنوان ابزاری برای معرفی و بازاریابی موزه ها تبدیل گردد، زیرا مخاطبی که سلفی خود را منتشر می نماید، آن موزه را تأیید می نماید و نشان می دهد که تجربه خوشایندی در آن فضا داشته است.

این فعال رسانه تأکید کرد: در منطقه ها مختلف کشور و حتی روستاهای کوچک آثار قابل توجه و ارزشمندی داریم اما نتوانسته ایم آن را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم اگرچه اقدام هایی مثل فراوری فیلم، کارت پستال و انتشار کتاب نیازمند هزینه است اما معرفی رویدادهایی مثل سلفی با آثار می تواند این مسیر را هموار کند.

مقنی گفت: ایران در جمع 10 کشور برتر از نظر آثار تاریخی قرار گرفته است اما تا زمانی که آنها را در موزه ها نگه داشته و نتوانیم به مخاطب جهانی عرضه کنیم، انگار اینکه این آثار را نداریم، بنابراین باید با برگزاری برنامه هایی مثل روز سلفی با موزه، شرایط معرفی آثار را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: موزه های جهان از روز سلفی در موزه ها استقبال نموده و راهی را برای معرفی خود به طیف گسترده مخاطبان باز نموده اند و با مشارکت شهروندان، آثاری با عنوان عکس، استوری شبکه های اجتماعی، موشن گرافی، رمان، مگنت، پازل و انیمیشن فراوری نموده اند.

16 ژانویه سال 2017 برابر با 27 دی 1395 مار دیکسون فعال حوزه موزه که به همراه دخترانش از چند موزه تماشا میکرد، برای اینکه این روز را ثبت کند، یک عکس سلفی گرفت و کمپین سلفی در موزه ها را راه انداخت.

منبع: همگردی
انتشار: 25 دی 1402 بروزرسانی: 25 دی 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14247

به "عکس سلفی با آثار تاریخی ابزار رونق صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس سلفی با آثار تاریخی ابزار رونق صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید