علی نژاد: انتخابات دوومیدانی دوباره برگزار خواهد شد، سرپرست جدید به زودی معرفی می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، معاون وزیر ورزش گفت: وزارت ورزش با توجه به اهمیتی که برای رعایت قانون قائل است و با آنالیز های دقیق به این نتیجه رسیده است که انتخابات فدراسیون دو ومیدانی را تجدید کند.

علی نژاد: انتخابات دوومیدانی دوباره برگزار خواهد شد، سرپرست جدید به زودی معرفی می گردد

به گزارش خبرنگاران، مهدی علی نژاد در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت رشته دوومیدانی گفت: این رشته در المپیک رشته ای است که هم ما سهمیه گرفتیم و هم امید به مدال وجود دارد. تصمیم وزارت ورزش و جوانان بر این بود که شرایط اداره فدراسیون را با رئیس داشته باشد و به خاطر اینکه ثبات مدیریتی داشته باشیم و از بلاتکلیفی دوران سرپرستی خارج شویم، انتخابات را برگزار کنیم.

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: به همین دلیل ما تمام کوشش خود را کردیم که یک مجمع انتخاباتی را به صورت قانونی برگزار کنیم و تمام تمهیدات لازم را هم اندیشیدیم و مجمع هم برگزار گردید. در روز مجمع هم با توجه به جمیع جهات، مشکل خاصی را ملاحظه نکردیم و انتخابات شکل گرفت.

علی نژاد شرح داد: بعد از انتخابات با بعضی از اعتراضات توسط بعضی افراد که حضور پیدا نکرده بودند و نمایندگانشان حضور داشتند، روبرو شدیم. این عده مدعی شدند که نمایندگان توسط خود این اشخاص معرفی نشدند که چند هیئت این شرایط را داشتند.

معاون وزیر ورزش گفت: در این مدت، ابعاد مختلف موضوع را آنالیز و با طرف های موضوع صحبت کردیم. ما به صورت موشکافانه و با دقت به خاطر حساسیتی که در قانونگرایی وزارت ورزش و جوانان دارد، موضوع را آنالیز کردیم و نهایتا جمع بندی این شد که یکی از نامه معرفی روسای هیئت ها از سوی دبیر هیئت بوده است.

وی ادامه داد: هر چند که بعد اعلام شد آن نامه که دبیر معرفی شده مسئله ای ندارد اما به واسطه اینکه ما می خواهیم آیین نامه و ملاحظات قانونی را رعایت کنیم و قواعد و قوانین برای ما مهم است و اینکه در آن نامه که روز مجمع ارایه شده، رئیس هیئت امضا نکرده است، در نتیجه ما یک رای را نمی توانیم منظور کنیم و این بدان معناست که اعضای حاضر در مجمع از دو سوم کمتر خواهد شد و هر چند اکثریت مجمع حضور داشتند اما چون الزام به دو سوم برای رسمیت یافتن است، جمع بندی این شد که انتخابات را تجدید کنیم . بنابر این ما سرپرست جدید سعی می کنیم و انتخابات را در اولین فرصت برگزار خواهد شد.

علی نژاد گفت: وزارت ورزش و جوانان کوشش کرد که فدراسیون دو و میدانی چون المپیکی است با رئیس اداره گردد ولی متاسفانه هم شرایط حاکم بر کشور به دلیل کرونا و هم اینکه تحریک بعضی از افراد خاص باعث شد که شرایط مجمع به گونه دیگری رقم بخورد اما آنچه برای ما مهم بود اینکه مجمع بدون جهت گیری به فرد یا نامزد خاص برگزار گردید. حالا شرایط به گونه ای است که مجبور شدیم فدراسیون را با سرپرست در چند ماه آینده اداره کنیم ولی قطعا پشتیبانی های حرفه ای و اقتصادی وزارت ورزش و جوانان از این رشته زیبا و المپیکی ادامه خواهد داشت و به قهرمانان خودمان قول می دهم که هیچ نگرانی و دغدغه ای برای آنها وجود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9308

به "علی نژاد: انتخابات دوومیدانی دوباره برگزار خواهد شد، سرپرست جدید به زودی معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: انتخابات دوومیدانی دوباره برگزار خواهد شد، سرپرست جدید به زودی معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید