پشت پرده لغو انتخابات دوومیدانی، پروژه عبور از دو مدعی

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران - گروه ورزش: آخرین حکمی که مسعود سلطانی فر در امسال برای ورزش ایران صادر کرد، روز گذشته و به نام مهدی مبینی زده شد. به موجب این حکم مبینی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون دوومیدانی جایگزین ایرج عرب شد که 5 ماه پیش این مسئولیت را در این فدراسیون عهده دار شده بود.

پشت پرده لغو انتخابات دوومیدانی، پروژه عبور از دو مدعی

این جابه جایی سرپرستی در شرایطی انجام شد که هفته گذشته انتخابات فدراسیون دوومیدانی با وجود حرف و حدیث های زیادی که در خصوص آن وجود داشت و کرونا هم بهانه ای برای دامن زدن به آنها و تشدیدشان شده بود، برگزار گردید و با نتیجه ای تقریباً غیرقابل پیش بینی به انتها رسید چرا که در حضور مجید کیهانیِ مدعی، رای حداکثری اعضای نصف و نیمه مجمع به نام افشین داوری به صندوق انداخته شد.

اینگونه، حواشی مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی که از ماه های پیش شروع شده بود وارد فاز جدیدی شد طوریکه در نهایت لغو انتخابات توسط وزارت ورزش را به همراه داشت. تصمیمی که به نظر می رسد در راستای کلید زدن یک پروژه جدید برای ریاست دوومیدانی اتخاذ شده است.

ابطال انتخابات و کلید خوردن حذف دو مدعی

از جمله افراد معترض به انتخابات هفته گذشته فدراسیون دوومیدانی و نتیجه آن مجید کیهانی رئیس پیشین این فدراسیون بود که حتی اعتراض خود را به صورت مستند به سازمان بازرسی کل کشور هم ارائه داد. شاید این اعتراض و پیگیری صورت گرفته برای آن بی تاثیر در لغو انتخابات نبوده اما این مسئله می تواند به معنای حضور قطعی و پیروز کیهانی در انتخابات بعدی باشد؟

کیهانی که چهار سال ریاست فدراسیون را برعهده داشت با وجود جذب اسپانسر و درآمدزایی برای فدراسیون با مسائل دیگری روبرو شده است که همین امر نقدها زیادی را به عملکردش وارد نموده است.

در خصوص رئیس پیشین فدراسیون دوومیدانی خبرنگاران کسب اطلاع کرد که پیش از حضور در انتخابات از سوی سازمان بازرسی ایراداتی به عملکرد اقتصادی وی مطرح شده و در این زمینه نامه ای به وزارت ورزش هم ارسال شده تا مانع از حضور وی در انتخابات شوند اما ظاهراً یکی از مدیران وزارت زمینه حضور بدون مشکل وی در این انتخابات را فراهم نموده است.

همین مشکل ابزاری خواهد بود که از حضور وی در انتخابات پیش روی فدراسیون دوومیدانی جلوگیری گردد.

از سوی دیگر افشین داوری نیز که با رای حداکثری از مجمع توانست به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب گردد، با ابطال انتخابات باید منتظر روزهای آینده بماند. در خصوص او هم گفته می گردد پس از لغو انتخابات بعضی روسای هیات ها گزارشی را به وزارت ورزش داده اند که سلامت انتخابات را زیر سوال برده است. به همین خاطر داوری هم از دید وزارت ورزش شانسی برای حضور در انتخابات پیش رو نخواهد داشت.

در این مورد گفته می گردد داوری به بعضی از اهالی دوومیدانی وعده های دریافت پست و مقام داده و حتی به یکی از قهرمانان این رشته وعده داده بود که بعد از المپیک وی را به عنوان یکی از مسئولان فدراسیون انتخاب خواهد نمود.

گزینه جدید برای ریاست فدراسیون دوومیدانی

به گزارش خبرنگاران، با روندی که در خصوص انتخابات فدراسیون دوومیدانی طی شده و اینکه وزارت ورزش بعد از اصرار بر برگزاری انتخابات، خود تصمیم به ابطال نتیجه آن گرفت به نظر می رسد به نوعی پروژه ای برای معرفی گزینه جدید ریاست در این فدراسیون کلید خورده باشد؛ گزینه ای غیر از رئیس پیشین که در خصوص صلاحیتش ابهاماتی شکل گرفته یا مدیر فعلی وزارت ورزش که ظاهراً مسعود سلطانی فر هم رضایت زیادی از او ندارد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9337

به "پشت پرده لغو انتخابات دوومیدانی، پروژه عبور از دو مدعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده لغو انتخابات دوومیدانی، پروژه عبور از دو مدعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید