آزمون سخت پیش روی کاراته ایران، کمیته ملی المپیک به کمک می آید؟

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، تب کرونا در دنیا فروکش کرده و فدراسیون های مختلف ورزشی در تلاشند تا رقابتهایی را که در دو سال اخیر به دلیل شیوع اپیدمی ناشی از این بیماری لغو یا به تعویق انداخته بودند را برگزار کنند. در این بین مسئولان فدراسیون دنیای که درآمد زیادی از تورنمنت های مختلف دارند با شتاب بیشتری تقویم سال 2022 را پر تراکم از همیشه بسته اند که به واقع حضور در همه این برنامه ها نه تنها برنامه ریزی دقیقی را طلب می کند، بار مالی سنگینی را به فدراسیون های ملی وارد خواهد کرد.

آزمون سخت پیش روی کاراته ایران، کمیته ملی المپیک به کمک می آید؟

در این بین تیم ملی کاراته ایران باید تا دو هفته دیگر به مسابقات قهرمانی جهان در امارات اعزام شود، تیم های رده های سنی مختلف نیز سرانجام آذرماه مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان را پیش رو دارند که در مجموع دختران و پسران در همه رده های سنی کاروانی 120 نفره راهی آلمانی خواهد شد.

هر چند همین دو اعزام نیز با شرایط خاص خود را دارد و توان مالی زیادی طلب می کند ولی با آغاز سال 2022 چالش جدی تر پیش روی مدیریت فدراسیون کاراته قرار خواهد گرفت. اتحادیه کاراته آسیا 5 ماه بعد از رقابتهای قزاقستان، مسابقات قهرمانی آسیا در رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال را طی روزهای 22 تا 25 اردیبهشت ماه به میزبانی چین در شهر لویانگ برگزار خواهد کرد. ضمن اینکه هنگ کنگ آذرماه آینده میزبان بزرگسالان آسیاست.

رقابتهای کاراته وان امارات (22-25 بهمن 1400)، مراکش (20-22 اسفند 1400)، پرتقال (26-28 فروردین 1401)، آذربایجان (11-13 شهریور 1401)و روسیه (15 -17 مهرماه 1401)، بازی های جهانی در بیرمنگام (17 و 18 تیرماه 1401) و قهرمانی رده های سنی جهان (4-8 آبان ماه 1401 ترکیه) نیز در تقویم کاری فدراسیون کاراته وجود دارد و البته از همه مهمتر نیز باید به بازی های آسیایی هانگژو چین اشاره کرد که اهمیت فوق العاده ای برای ورزش کشور خواهد داشت.

ترافیک کاری سنگین و فشرده ای پیش روی کاراته ایران در ماه های آینده وجود دارد که چالشی جدی پیش روی مدیریت فدراسیون خواهد بود. همین مسابقات قزاقستان و اعزام 120 کاراته کا، مربی، داور و… خود بار مالی سنگینی برای این فدراسیون دارد. البته شنیده ها حاکی از آن است که صالحی امیری هزینه بلیط هواپیمای سفر به آلماتی را قبول کرده که همین موضوع نشان از اهمیت این رشته برای ورزش کشور بخصوص کمیته ملی المپیک دارد.

از سوی دیگر فدراسیون کاراته که طی دو سال گذشته با حضور در 21 تورنمنت از جمله قهرمانی آسیا، جهان و کاراته وان ها آزمون سخت المپیک را با کسب یک طلای با ارزش از طریق سجاد گنج زاده با موفقیت پشت سر گذاشت، آزمونی به مراتب سخت و سختتر از قبل از پیش رو دارد که عبور از آن عزمی جدی طلب می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12923

به "آزمون سخت پیش روی کاراته ایران، کمیته ملی المپیک به کمک می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون سخت پیش روی کاراته ایران، کمیته ملی المپیک به کمک می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید